Gå til innhold

IKM uke 15


C'est la vie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hører til her ☺️ Var hos gynekologen i går, hun sa jeg skulle ha eggløsning i morgen så nå er jeg spent. Jeg og mannen har hatt oss hver dag nå og fortsetter ut legen såklart. Har ikm 15.april. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i PP 11. Men slimhinnene i livmora har vært veldig tynn. Men nå har den begynt å bli bedre :) så håper noe fester seg snart. Alt ellers er normalt med både svømmere og hormoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så bra at det er bedre :) blir spennende dette her, men for vår del er det absolutt ikke krise om det ikke blir desemberbaby ☺️

Det som er rart (kanskje du vet) er at jeg kjente veldig godt at jeg har/hadde eggløsning. Gynekologen viste meg egget på skjermen (UL) jeg kjente godt at det var på høyre side denne gangen og det kunne hun bekrefte, men i dag - altså dagen jeg ifølge kalender og gynekolog skal ha eggløsning kjenner jeg ingen verdens ting, kjente ingenting i går kveld heller... har eggløsning vært? eller avtar smertene når egget har kommet seg dit den kan befruktes kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egget ligger inne i en follikkel (den du så på skjermen). Den brister ved eggløsning, det er presset fra at den vokser som kjennes best. Eggløsning kan ha vært, men jeg kjenner mest da det vokser. Når folikken sprekker kan man også kjenne noe. Folikken blir nå til det gulelegemeet som produserer progesteron, denne går til grunne rett før mensen. Men hvis ett egg fester seg, så for kroppen signaler i form av hcg om at det gulelegeemet skal fortsette produksjonen av progesteron. :) helt til morkaken tar i uke 13 ca. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for kjempe bra svar :) litt klokere nå! Kjente noe smerte der i dag også, så håper det lover bra. Spiller egentlig ikke så stor rolle når i disse dager eggløsning har vært. Vi har lagt inn aksjer hver dag 7 dager på rad nå 😂 For dikkerhetsyld. 

Hvordan er EL testen din i dag? Spennende meg dpo dager snart, føles så lenge siden 😄

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok denne i går, den er jo knall positiv.. veldig rart. Jeg trodde jeg hadde eggløsning 1.april og at jeg var 2dpo..

 

IMG_2041.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble testen slik.. svakere enn i går. Sorry at jeg maser på her, men kan dette bety at egget fortsatt ikke har sluppet? 

IMG_2044.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nok eggløsning i dag eller i morgen :) det slippes når lh er på vei ned igjen :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tuusen takk! (Tok en til etter 4 timer og den var det nesten ikke noe strek på så da tar jeg det som at eggløsning var/er i dag) 

Herlighet, vi som ikke hadde tenkt å prøve denne måneden.. er jo helt hysterisk. Jeg må jo roe meg ned - er jo bare i pp 2.

 

Holder meg forresten her inne selvom ikm mest sannsynlig er i uke 16 (18.april) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må være her 🙈

Jeg spotter litt i dag 😱 Håper det ikke er kluss i syklusen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke være TR heller, er jo veldig tidlig for det også.. vi får krysse fingra for at det er noe positivt 🤗

 

Tenk at jeg er 1dpo isteden for 4 i morgen a.. som om det ikke er kjipt å vente fra før liksom 😐🙄😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt kjedelig. Men bra du ikke sluttet å test da :) 

her stikker det fælt, ikke blødd/spottet mere  enn i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heldigvis 😝 Stikker ganske mye her også, sånn plutselig med gjevne mellomrom, men det er nok i forbindelse med eggløsningen som har vært tror jeg. Har kremaktig utflod nå også, så er ganske sikker på at eggløsning var i går. Pluss at tempen har økt med over en hel grad. 

 

Ditt høres jo veldig lovende ut syns jeg! Håper det klaffer 🙏🏼🙏🏼 Når begynner du å teste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, også kan man kjenne liksom leamus i livmora når eggstokkene skyver egget nedover :) krampelignede.

pleier å si 12 DPO. Men ofte ender jeg opp med 8 DPO 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det.. er jo så vanskelig å vente. Men da er det ikke mange dagene igjen til du evt får testet da ☺️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...