Gå til innhold

Hva skjer med graviditeten min


Iiina

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg fant ut for 1 1/2 mld siden at jeg var gravid. Var utrolig glad og bestille time med en gang hos fast legen. Jeg trodde min siste mens var i begynnelsen av desember og at jeg var ganske mange uker på vei.. Jeg hadde en blødning i slutten av januar jeg trodde var feste blødning. Jeg var hos legen og hjertelyden ble ikke funnet.. Jeg var dagen etterpå hos privat ultralyd og hun kunne se at enten var det et 4ukers foster eller rester fra noe som ikke vokste lenger. Så da tok jeg hcg prøver.. Første var på 122 000, to dager etterpå var den på 102 000 og siste på 88 000.. Er ikke dette veldig høye tall for og kun være 5-6 uker på vei? Og dette er jo fallende...  legen mente på at det skjedde en MA som jeg går igjennom nå og han skreiv en henvisning til sykehuset som avslo henvisningen pga de mente det ikke var vits i og sjekke opp dette og at kroppen min ordnet opp av seg selv... 

Jeg forstår ikke alt dette og jeg lurer på om noen andre har vært i samme situasjon? Jeg er kvalm enda og brystene såre men langt i fra åssen det har vært.

Er det sånn at HVIS jeg hadde hatt en spontanabort i slutten av januar.. At jeg har disse Hcg verdiene enda i kroppen som kan slå seg sammen med evt hvis jeg har en ny graviditet i meg? . At mine høye nivåer er en sammenslåing av spontan aborten i januar (hvis det var det) og evt hvis det er ny graviditet 

Og hvis dette er en MA tid vil kroppen rense seg? Er snart 2 uker siden jeg tok alle prøvene og legen mente på at dette ikke ville gå... Jeg er så forvirret

Sikkert et mega dumt spørsmål men jeg får lite svar fra både lege og sykehus 

Endret av Iiina
Glømte noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det kraftig blødning ?  Var det liten blødning ville jeg ha forlangt ny hcg test. Nytt svanger skap tror jeg ikkje.

Anonymkode: 5e172...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var normal blødning i slutten av januar, etter det har jeg ikke blødd noenting og det var for 2 uker sia jeg var på ultralyd og hun mente på at det var et 4 ukers foster eller rester.. Fostervann og plomma så verdig fint ut.. Men er bare det at mine hcg tester er så høye og så synker de... Men ligger på 88 000 å jeg er da ca 5 uker  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden HCG er såpass høy er det ikke rart du fortsatt har symptomer. Det er enten en MA eller begynnelsen på en SA. Tror nok du var lenger på vei enn 4-5 uker siden den var så høy. Min var ca 12000 på samme tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU reiser rett til legen og forklarer og forlanger hcg blodprøve. Tvilling som du kan ha mista siden du er kvalm enda. Kan ikkje gå slik i uvisse.

Anonymkode: 5e172...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk tlf fra sykehuset nå om ultralyd som jeg skal inn på, på tirsdag. Hun synes også tallene var unormalt høye. Men hadde det vært tvillinger hadde ikke det blitt vist på ultralyden jeg tok i uke 4?

Jeg er virkelig dårlig idag spydd 3 ganger av hva jeg kan få i meg og jeg har ikke noen som helst symptomer på mage smerter eller blødning. 

Jeg får svar på hcg prøven som jeg tok i går., på mandag. 

Er helt grusomt og gå sånn.. Kan det hende at hvis det er tvillinger at den ene er død og den andre lever? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe blødning etter siste blødning som var i slutten av januar og varte som en vanlig mens 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også veldig spent, hcg har bare synket og synket men heldigvis inn på tirsdag så man får sett utlralyd... 

Takk for svar på dette, kommer med tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Iiina skrev:

Hadde missed abortion og jeg har tatt tablettene i går så kroppen holder på og rensw seg 

Så trist å høre :( 

god klem til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var virkelig leit å høre! Jeg vil gjerne anbefale forum for de som har opplevd SA/MA. De var veldig hjelp i for meg! Sender deg en god klem og ønsker om at du skal bli raskt gravid igjen så du får lagt dette bak deg! 

Anonymkode: 199d9...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei noen av dere som vet? 

Idag er det akkurat 2 uker siden jeg tok pillene, blødd greit og for 3-4 dager siden avtok blødningene. Nå i går og idag har jeg hatt mens murringer.. Hva kan dette betyr? Eggløsning? Menstruasjon?

Jeg har mye slim som kommer ut og hatt lyserosa og mørk brun utflod. 

Har så lyst og bli gravid fort :(

Hadde sameie for noen dager siden da blødningene var helt vekke.. Blir litt bekymra når de kommer igjen som slim med litt blod :S. 

 

Anonymkode: 98843...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt å vente til etter en mens for å prøve igjen. Aner ikke hva disse mensmurringene kan bety, men kroppen har jo vært litt i ulage en stund. Er jo ikke umulig at det er eggløsning. Jeg fikk mensen igjen omtrent 1 mnd etter sa.

 

Anonymkode: b1db7...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk eit skriv fra sjukehuset og der står det så lenge det er frisk/spotting blod så unngå sex. Infeksjonsfare 

 

Jeg hadde på Tirsdag 18 april 563 i hcg. Så rekner med om 2 uker er det vel eggløsning på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...