Gå til innhold

Hvor ofte roter barnehagen bort tingene til barnet ditt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror de er EKSTRA ILLE i vår barnehage. Får stadig mailer med "har du sett regnbuksa til NN" eller så overhører jeg misfornøyde foreldre konfrontere de ansatte med at de helt nye støvlene er borte... Og det dukker ikke opp igjen... 

Jeg har begynt å skrive navnet med sprittusj utenpå tøyet. Og tusen andre steder, på innsiden. Men jeg har mistet to (dyre) plagg, som aldri har dukket opp igjen. Og det er så jævlig kjipt. Hvor vanlig er det egentlig, at det bare forsvinner sånn?...

Er 90% sikker på at ingen av foreldrene er tyver.

Anonymkode: 05d76...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan du vite med 90% sikkerhet at andre foreldre ikke tar feil, stjeler etc?

Naivitet satt i system :kari:

Anonymkode: dd646...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert noen tyver blant foreldrene.. 

 

Jeg mister ingenting. Bortsett fra en vott eller to.

Anonymkode: aae42...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Julia1984 skrev:

Så du mener de ansatte stjeler.....?

Ja, wow.. for en logikk du har ass! 

Anonymkode: 05d76...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du vite med 90% sikkerhet at andre foreldre ikke tar feil, stjeler etc?

Naivitet satt i system :kari:

Anonymkode: dd646...8a3

Vet ikke, men alle er "rikmannsfolk", som ikke trenger å stjele. Kleptomani er kanskje mer utbredt enn man tror..

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er garantert noen tyver blant foreldrene.. 

 

Jeg mister ingenting. Bortsett fra en vott eller to.

Anonymkode: aae42...e95

Jeg tror egentlig at noen har fått med hjem og ikke skjønt at det ikke er deres. Mange stressede sjeler der ute. 

Anonymkode: 05d76...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hatt barn i samme bhg i 10 år, aldri mistet noe.

Anonymkode: 67563...2f9

Det er kjempebra! Andre avd. mister jeg aldri noe. Aldri opplevd at noe har blitt borte. Det er jo "samme folkene", med unntak av noen få stykker. 

Anonymkode: 05d76...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vet ikke, men alle er "rikmannsfolk", som ikke trenger å stjele. Kleptomani er kanskje mer utbredt enn man tror..

Jeg tror egentlig at noen har fått med hjem og ikke skjønt at det ikke er deres. Mange stressede sjeler der ute. 

Anonymkode: 05d76...b9b

Neppe mer stressa foreldre der enn ellers... Ting som kommer hjem med feil blir returnert dagen etter.

Å ta med vinterdress er IKKE et hendelig uhell.

Anonymkode: aae42...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna har gått til sammen sju år, har mista en regnvott og et sokkepar. Votten plager meg, da jeg av uforklarlige grunner har spart på den andre i tilfelle den dukker opp. Vel, ny avdeling og votten er i str 2 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg! Tror du de ansatte i barnehagen "roter bort" ting med vilje? Vet du hvor vanskelig det er å huske hvilke plagg som tilhører hvert enkelt barn? Det er faktisk ikke alle som merker klærne til barna, på langt nær alle vil jeg si, og i en avkledningssituasjon så er det barna vi har fokus på. Snørr, kalde barn, sultne barn, kranglete barn osv. Om ikke klærne er merket så er det ikke lett å vite hvem de tilhører og da havner de ofte i en kasse i garderoben. Jeg tviler STERKT på at det er mange som stjeler, og da tenker jeg både på foreldre og på de ansatta. Noen tar med feil sko ol hjem og da dukker det ofte opp igjen dagen derpå. Imidlertid så er det en del barn som synes det er gøy å rive ut klær og prøve på forskjellige sko, så ofte er det de som er synderen når klær "forsvinner".

Anonymkode: 4525e...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri mistet noe i vår barnehage, men har sett på foreldregruppen på Facebook, at enkelte ting forsvinner. Muligens en fordel å ha gamle arveklær i bhg. 

Anonymkode: 62519...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Neppe mer stressa foreldre der enn ellers... Ting som kommer hjem med feil blir returnert dagen etter.

Å ta med vinterdress er IKKE et hendelig uhell.

Anonymkode: aae42...e95

Jeg vet ikke. De har "viktige jobber" og jobber veldig mye. For å få råd til å bo her :P Jeg har mistet ting, votter og luer, som jeg har fått tilbake. Så vet at det er mange ærlige der ute. Og helt ærlig talt har jeg hatt lånetøy hjemme i en lengre periode rett og slett fordi jeg har glemt å ta det med opp i bhg hver eneste gang, det har blitt liggende på tørkerommet/vaskerommet. Ja, så surrete er jeg! Så jeg vet at det går an. Men det er litt forskjell på votter og en svær regnbukse, da...

Akkurat nå, ☆☆☆ skrev:

Barna har gått til sammen sju år, har mista en regnvott og et sokkepar. Votten plager meg, da jeg av uforklarlige grunner har spart på den andre i tilfelle den dukker opp. Vel, ny avdeling og votten er i str 2 år..

Kanskje den dukker opp til slutt :o Her er mye blitt borte. Men jeg er stadig forundret over hvor mye som forsvinner. 

Tenkte at de ansatte har surret fordi de gjør det, hele tiden! Idag fant jeg 5-6 plagg i kurven til mitt barn, som ikke er vårt. Det står t.o.m andres navn på tøyet.

Anonymkode: 05d76...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpe meg! Tror du de ansatte i barnehagen "roter bort" ting med vilje? Vet du hvor vanskelig det er å huske hvilke plagg som tilhører hvert enkelt barn? Det er faktisk ikke alle som merker klærne til barna, på langt nær alle vil jeg si, og i en avkledningssituasjon så er det barna vi har fokus på. Snørr, kalde barn, sultne barn, kranglete barn osv. Om ikke klærne er merket så er det ikke lett å vite hvem de tilhører og da havner de ofte i en kasse i garderoben. Jeg tviler STERKT på at det er mange som stjeler, og da tenker jeg både på foreldre og på de ansatta. Noen tar med feil sko ol hjem og da dukker det ofte opp igjen dagen derpå. Imidlertid så er det en del barn som synes det er gøy å rive ut klær og prøve på forskjellige sko, så ofte er det de som er synderen når klær "forsvinner".

Anonymkode: 4525e...855

Nei. Hvor skrev jeg at jeg tror at de ansatte i barnehagen roter bort til med vilje? Synes du det er underholdende å late som du ikke ser hva jeg skriver? Når jeg skriver at de ansatte surrer? Hvor skrev jeg "med vilje"? For en utrolig merkelig tankegang du har.

Og vel... mine barns tøy er merket minst 4 steder, ofte 7-8 steder. Med sprittusj utenpå, så så jævlig vanskelig er det ikke å se hvem det tilhører altså. Snakk om å unnskylde alt, absolutt alt.

"Ungen din har snørr, så jeg så ikke at det stod TOBIAS på vinterdressen med sprittusj, sorry". Ja. Så logisk.

Anonymkode: 05d76...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke. De har "viktige jobber" og jobber veldig mye. For å få råd til å bo her :P Jeg har mistet ting, votter og luer, som jeg har fått tilbake. Så vet at det er mange ærlige der ute. Og helt ærlig talt har jeg hatt lånetøy hjemme i en lengre periode rett og slett fordi jeg har glemt å ta det med opp i bhg hver eneste gang, det har blitt liggende på tørkerommet/vaskerommet. Ja, så surrete er jeg! Så jeg vet at det går an. Men det er litt forskjell på votter og en svær regnbukse, da...

Kanskje den dukker opp til slutt :o Her er mye blitt borte. Men jeg er stadig forundret over hvor mye som forsvinner. 

Tenkte at de ansatte har surret fordi de gjør det, hele tiden! Idag fant jeg 5-6 plagg i kurven til mitt barn, som ikke er vårt. Det står t.o.m andres navn på tøyet.

Anonymkode: 05d76...b9b

Æsj, ærlig talt! Slutt å skylde på de amsatte når det er dine rike og velykkede foreldre som stjeler.

White t.

Anonymkode: aae42...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd at ting har blitt helt borte. Et par luer som har vært borte en dag eller to, men dukker alltid opp igjen.

Jeg merker absolutt alt med navn, og rydder på plassen og får en oversikt hver dag.

Anonymkode: b1ff2...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Æsj, ærlig talt! Slutt å skylde på de amsatte når det er dine rike og velykkede foreldre som stjeler.

White t.

Anonymkode: aae42...e95

HAHA

Nå måtte jeg le. Du kan ha rett

Anonymkode: 05d76...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt frastjålet kun en eneste gang som brnehagemamma i 20 år! Og det var da av den såkalte bleiemannen som gikk i barnehager og skoler for å stjele klær, for så fylle de med brukte bleier ....og resten vil dere ikke vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To bhg og aldri opplevd å miste noe. Alt er navnet.  

Jobber selv i bhg og er nøye på å legge ting på plass. 

Anonymkode: f1490...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er dyrt og sjeldent har dessverre forsvunnet. Har tvillinger og det er litt for tilfeldig at to huttelihutt luer og to nye par støvler forsvant samme dag. Dukket aldri opp og de ansatte brydde seg ikke. Når de flyttet til annen avdeling, forsvant dette problemet. Ingenting er mistet etterpå.

Anonymkode: a82cc...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri som jeg kan huske. Mulig noen sokker eller votter, men kan ikke huske å ha mistet noen klesplagg. Hatt unger i bhg i 6 år tilsammen, 3 forskjellige.

Anonymkode: 692dc...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke annet enn en vott eller 2, jeg rydder plassen til jenta hver dag for de som jobber på hennes avd rydder ikke det ligger klær strødd på gulvet og på benkene i garderoben så tipper mange andre mister ting.

Jeg jobber selv i bhg og rydder etter barn når vi går inn etter vi har vært ute og vi på avd har aldri mistet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mistet 2 plagg på 4 år. Ikke noe dyrt, så det har nok bare blitt rotet bort. Mye har forsvunnet en stund, men dukket opp igjen etter alt fra 1 dag til et par uker.

Anonymkode: 9d9bb...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri mista noko. Men har stort sett hatt små barnehagar. Einaste barnehagen vi har opplevd litt styr med, var der ei aleinemamma hadde plassen vesia vår. Ho hadde eindel hjelp til henting/bringing fordi ho jobba skift, og då var det eindel av dei som henta ungen hennar som ofte tok med våra ting frå plassen vesia av. Men vi merka godt og hadde god dialog, så ofte sendte vi berre melding ala " no har nok Linnea fått med seg feil dress heim igjen'" og då var det alltid på plass dagen etter. 

 

Som ein over skriv - merk med sprittusj på utsida av kleda, då er det lett å sjå for dei andre 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...