Gå til innhold

Har dere ofte dessert?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vokst opp med dette og husker så godt at det var et høydepunkt. Gledet meg alltid. Det kunne være alt fra hermetiske pærer med krem til vaffel med is. 

Jeg lager også dessert og vi koser oss veldig med dette. Vi har veldig ofte fruktsalat med vaniljesaus eller is til.

Jeg får derimot litt bemerkninger på at noe søtt etter middag hver dag er usunt. 

Jeg forsøker å lære mine barn å ha et sunt forhold til mat. ALT er ja-mat men noe er også litt-mat. 

Ungene eller vi er hverken feite, har hull i tennene eller ser bleke og feilernærte ut. 

Hvor ofte har dere dessert?

Anonymkode: 11f04...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har sjeldnt eller aldri dessert, men type dessert kan være kos for oss når vi har lyst på det. Ingen av oss er veldig glad i noe rett etter middag, da er vi mette. Vi kan kose oss med type dessert til ett tv program, en lørdag eller som idag som det er skikkelig høstvær ute. En unge fant noe bær innerst i frysen, så da skal hun vist lage hjemmelaget is ikveld. 

 

Min mor har begynt med dessert når barnebarna er på besøk, ungene sier det er en mormor ting. Hun har aldri hatt dessert før, vi hadde slikt når vi hadde lyst på men sjeldent etter middag. Vi hadde det som kos når vi hadde lyst på kos, vi hadde ikke lørdagsgodt heller mår jeg var liten. Kosedag når vi vil, uavhengi av hvem dag. Om det var en dag i uka ellerr en gang i mnd var det samme, ingen av oss har vært veldig opphengt i godteri. Kost oss når vi vil, og slik har vi det hjemme nå også. (Glad jeg fikk omvendt mannen. Akkurat nå sitter han med potetgullposen i fanget, jeg tror han vet at han må vaske gulvene straks...) Men hos mormor spiser ungene dessert. Litt morsomt hvor lite de spiser, men hvor mye de koserr seg med det lille av dessert de tar. De elsker pærer med fløte på hos mormor, når jeg hadde det samme her kikket de bare rart på meg: slikt spiser vi bare hos mormor, her er det ikke godt. 

Anonymkode: 9ca0f...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri på vinteren. På de varmeste sommerdagene blir det gjerne en saftis til dessert. ;)

Anonymkode: 5a392...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid dessert om det kommer flere til middag, og det gjør det flere ganger i uken. Det kan være bakte epler, semulepudding, fruktsalat eller sjokolademousse. Det varierer☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ett par ganger i året, når det er forventet. Ellers er vi såpass grådige under middagen at det frister lite med noe mer etterpå. I tillegg prøver vi å begrense inntaket av det som er usunt, så i hverdagen spiser vi noe ruter mørk sjokoalde e.l. om vi føler for noe søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dessert hver dag!

Det er frukt, bær, nøtter, kesam, vaniljesaus eller yoghurt som pleier å være hovedingrediensene. 

Anonymkode: b4ce6...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hjemme hos oss. Men, vi er hos mine foreldre og spiser hver søndag, og da er det dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessert som i is, kake, vaniljesaus, pisket krem eller annet i den gaten har vi når vi har besøk. Eller når vi feirer noe. Eller når et av barna får lyst til å bake i helgen. 

Men frukt som dessert har vi ofte. Frosne druer, melon, bær, annen oppkuttet frukt, eller en smoothie er populær hverdagsdessert hos oss. 

Anonymkode: 4cc6c...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...