Gå til innhold

Er det irkeli mulig å at en baby får null bivirkninger etter en vaksine


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tviler... alle mine fire barn har bkitt kjenpesyke... sykere og sykere for hver gang årogrammet utvides og det gis fllere samtidig,,, noen andre som merker forskjellen?

Anonymkode: 66e0e...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, har ikke merket noe. Mine har også fått ekstragreier, fordi vi har reist til andre kontinenter. 

Anonymkode: 50038...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi har aldri blitt syk. Ble veldig øm i beina av de første men ikke blitt syk noen gang. 

Anonymkode: 1dde9...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, feber er jo en reaksjon? og store smerter på stikkstedet også.

 

Anonymkode: 66e0e...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men altså, feber er jo en reaksjon? og store smerter på stikkstedet også.

 

Anonymkode: 66e0e...4f2

Øm i stikkstedet er en bivirkning av stikke/sprøyta, ikke sprøytens innhold. 

Anonymkode: 1dde9...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri latt de sette flere sprøyter samtidig, har heller gått på helsestasjonen flere ganger og latt det gå et par-tre uker mellom hver sprøyte. 

Har hatt noen små reaksjoner, men aldri noe alvorlig. Litt lett feber en ettermiddag er helt greit synes jeg, alternativet er verre.... 

Anonymkode: fffa9...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fire barn mellom 2 og 15 år som har tatt alle vaksinene i programmet. Det er kun et av dem som har fått noe reaksjon (foruten øm kul på stikkstedet) og det var etter mmr vaksinen. Grunnen til reaksjonen var allergi mot egg - ikke vaksinen i seg selv. 

Anonymkode: d45ad...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn fikk litt feber etter mmr vaksinen (bikket såvidt 38 grader), ingen reaksjon etter noen av de andre.

Anonymkode: 7ffad...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene fikk litt feber etter ene vaksina. Ellers ingen bivirkninger. Så ja, det er selvsagt helt mulig😉 Man hører jo bare om de som har opplevd bivirkninger, alle vi andre er ikke like frempå i evt diskusjoner..

Anonymkode: bca07...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har fått litt feber etter en av vaksinene, de andre merket vi ikke noe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge mine ble litt tufse av første vaksine, ingen reaksjon på resten. Eldste er født i 08.

Men så har jeg ikke sett etter eller forventet reaksjon heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fullt mulig og skjer i de aller fleste tilfeller :) Feber og litt pjusk er ingen bivirkning sådan. Vaksiner er viktig. Bare se bildet i Europa pr tid. 

Anonymkode: 03106...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri latt de sette flere sprøyter samtidig, har heller gått på helsestasjonen flere ganger og latt det gå et par-tre uker mellom hver sprøyte. 

Har hatt noen små reaksjoner, men aldri noe alvorlig. Litt lett feber en ettermiddag er helt greit synes jeg, alternativet er verre.... 

Anonymkode: fffa9...9a5

Man setter ikke "flere sprøyter samtidig." Men samme sprøyte kan inneholde 3 ulike vaksinedoser.

Anonymkode: 50038...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble veldig syk etter vaksinen. Angret senere at han ble vaksinert. Tror det er bedre for kroppen å få sykdommen gjennom luft og ikke rett inn i kroppen gjennom sprøyte. Ja, jeg kjenner til fordelene ved å vaksinere fremfor ikke å vaksinere, men likevel. Er blitt mer skeptisk til vaksiner. Med neste mann tror jeg ikke jeg kommer til å vaksinere barnet... 

Anonymkode: 71d15...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man setter ikke "flere sprøyter samtidig." Men samme sprøyte kan inneholde 3 ulike vaksinedoser.

Anonymkode: 50038...ce2

Jo. De får to sprøyter. 

Anonymkode: 1dde9...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt reaksjoner som endte med sykehusopphold mens andre vaksiner var  uten reaksjoner. Det er MYE bedre at de får vaksinen og utsettes for det kontrollert enn å ende opp med en sykdom som kan ta livet av både dem og andre som ikke kan ta vaksinene pga andre sykdommer. Man beskytter ikke bare barna sine, men også de som ikke kan ta vaksiner vet du...

Vi valgte å fortsette vaksineprogrammet til tross for reaksjonene første gang. Det er viktigere at barna følger programmet og kan få legehjelp raskt underveis.

Anonymkode: ec87d...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min ble veldig syk etter vaksinen. Angret senere at han ble vaksinert. Tror det er bedre for kroppen å få sykdommen gjennom luft og ikke rett inn i kroppen gjennom sprøyte. Ja, jeg kjenner til fordelene ved å vaksinere fremfor ikke å vaksinere, men likevel. Er blitt mer skeptisk til vaksiner. Med neste mann tror jeg ikke jeg kommer til å vaksinere barnet... 

Anonymkode: 71d15...872

"Bedre for kroppen å få sykdommen gjennom luft"?!?

Hadde du tenkt at barnet ditt skulle få difteri, stivkrampe eller polio "gjennom luft" fordi det liksom er sunnere! Er du helt idiot?

Foreslår at du leser deg litt opp om de sykdommene barn vaksineres mot! 

Anonymkode: 50038...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo. De får to sprøyter. 

Anonymkode: 1dde9...c8c

Jeg har 3 barn og har fått trippelvaksiner til alle sammen i én  og samme sprøyte, du. MMR-vaksine, for eksempel.

Anonymkode: 50038...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min ble veldig syk etter vaksinen. Angret senere at han ble vaksinert. Tror det er bedre for kroppen å få sykdommen gjennom luft og ikke rett inn i kroppen gjennom sprøyte. Ja, jeg kjenner til fordelene ved å vaksinere fremfor ikke å vaksinere, men likevel. Er blitt mer skeptisk til vaksiner. Med neste mann tror jeg ikke jeg kommer til å vaksinere barnet... 

Anonymkode: 71d15...872

Les deg opp på bivirkninger av å gjennomgå sykdommene vi vaksinerer mot kontra lite sannsynlige etter selve vaksinen. 

 

Har du fått med deg nyhetsbildet siste ukene? Om Europa? Dette kan fort bli realitet her hjemme også. Men du oppsøker vel gjerne et luftig smitteparty da? 

*panneklask*

Anonymkode: 03106...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en nyfødt en, så jeg har ikke erfaring med bivirkninger, men vi begge mener at barnet skal få alle vaksiner i det vanlige programmet. Har datet en lege før, min mor er operasjonssykepleier. Jeg føler meg godt informert når det gjelder valget vårt.

Anonymkode: ce1bd...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...