Gå til innhold

Kvinnefrigjøring: BART


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er kvinneundertrykkende å fjerne dunet på overleppa. Menn kan gå uten skjorte, la kvinner gå uten skjorte.

Menn får ha skjegg, la kvinner ha skjegg og bart. 

 

Kvinner med bart er frigjørende. Det sidestiller kvinner med menn. Å fjerne barten, eller monobrynet, er kvinneundertrykkende, akkurat som det er kvinneundertrykkende å si at menn kan gå uten skjorte, men kvinner ikke. 

Anonymkode: 596d9...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver du å få frem et poeng? Det er jo faktisk sant, det er kvinneundertrykkende at hår må fjernes for å være sosialt akseptabel. Det er også kvinneundertrykkende at kvinnekroppen er så seksualisert at den må dekkes til på arenaer der menn ikke må dekkes til. Her syns jeg egentlig at menn bør kle på seg litt mer;)

Anonymkode: 16cb3...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Prøver du å få frem et poeng? Det er jo faktisk sant, det er kvinneundertrykkende at hår må fjernes for å være sosialt akseptabel. Det er også kvinneundertrykkende at kvinnekroppen er så seksualisert at den må dekkes til på arenaer der menn ikke må dekkes til. Her syns jeg egentlig at menn bør kle på seg litt mer;)

Anonymkode: 16cb3...bb8

Poenget er jo at mange er dobbeltmoralske, de skriker om feminisme og kvinnekampen, så går de hjem og barberer leggene, fjerner monobrynene og dunet på haka. "Det er ikke fordi menn skal like meg assa"

Anonymkode: 596d9...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er jo at mange er dobbeltmoralske, de skriker om feminisme og kvinnekampen, så går de hjem og barberer leggene, fjerner monobrynene og dunet på haka. "Det er ikke fordi menn skal like meg assa"

Anonymkode: 596d9...7bb

En kan ikke være bevisst at mekanismene finns, men ikke klare å frigjøre seg fra den 100%? Det er ikke dobbeltmoralistisk å mene at kvinner og menn skal være likestilte og samtidig ha glatte legger altså. Om du mener det har du misforstått begrepet.

Anonymkode: 16cb3...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da langt fra alle menn som har bart heller. Jeg er plaget med ganske kraftig hårvekst, og jeg er ganske sikker på at jeg hadde fjernet den selv om jeg hadde vært mann. Det klør og stikker, og jeg blir sittende å fikle med det til huden blir sår og rød.

Anonymkode: a49ba...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All den tid menn barberer vekk uønsket hår tenker jeg kvinner også gjør det. Ja til valgfrihet.

Anonymkode: 40bd8...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er jo at mange er dobbeltmoralske, de skriker om feminisme og kvinnekampen, så går de hjem og barberer leggene, fjerner monobrynene og dunet på haka. "Det er ikke fordi menn skal like meg assa"

Anonymkode: 596d9...7bb

Jeg tror du har misforstått hva feminisme handler om. 

Anonymkode: 77d81...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du har misforstått hva feminisme handler om. 

Anonymkode: 77d81...00e

Der tror jeg du sa et sannhetens ord. Friheten til å ha bart er et stykke nedpå lista, etter friheten til å styre sin egen fruktbarhet, seksualitet, økonomi og selvstendighet...

Anonymkode: 0930c...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...