Gå til innhold

Håper noen kan komme med råd ang utvidet samvær


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå har vi 50/50 for vår sønn på 10 år.

Far ønsker delt bosted pga da kan han bli lignet som enslig forsørger.

Hva er konsekvensen av dette? For barnet.

Jeg ønsker å gå ned på samvær med far pga mitt barn er sliten og lei av å bli blandet inn i hans rotete økonomi. Han har slitt veldig med masse kreditt gjeld og han har måttet flytte til et lite krypinn og han kjøper ferier på kreditt.

Han forhandler også med barnet om å få låne barnets penger osv.

Hva kan jeg gjøre? ? 

Kom med innspill. På forhånd tusen takk 

Anonymkode: 72516...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan jo umulig bli lignet som enslige forsørgere begge to? Er bare en som får dobbel barnetrygd (eller for et ekstra barn) samt skattemessig fordel av å ha hovedomsorg. Jeg skjønte nok ikke helt spørsmålet ditt. Er ikke 50/50 og delt bosted det samme da? Altså han ønsker å endre fra nåværende ordning til nåværende ordning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, koro51 skrev:

Dere kan jo umulig bli lignet som enslige forsørgere begge to? Er bare en som får dobbel barnetrygd (eller for et ekstra barn) samt skattemessig fordel av å ha hovedomsorg. Jeg skjønte nok ikke helt spørsmålet ditt. Er ikke 50/50 og delt bosted det samme da? Altså han ønsker å endre fra nåværende ordning til nåværende ordning? 

Jeg er gift og får ikke noe fra nav.

Nå ønsker far at vi sender inn skjema  (?) Om delt bosted sånn at han blir enslig forsørger. 

Nå bor barnet hos meg også er barnet 50% hos far...

 

Hi

Anonymkode: 72516...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er gift og får ikke noe fra nav.

Nå ønsker far at vi sender inn skjema  (?) Om delt bosted sånn at han blir enslig forsørger. 

Nå bor barnet hos meg også er barnet 50% hos far...

 

Hi

Anonymkode: 72516...f99

Ikke signer noenting! Ring til familievernkontoret snarest! Ikke gi deg før du vet hva du gir deg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, koro51 skrev:

Ikke signer noenting! Ring til familievernkontoret snarest! Ikke gi deg før du vet hva du gir deg på!

Ja, har litt dårlig magefølelse ang dette 

😔😔

 

Hi

Anonymkode: 72516...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er gift og får ikke noe fra nav.

Nå ønsker far at vi sender inn skjema  (?) Om delt bosted sånn at han blir enslig forsørger. 

Nå bor barnet hos meg også er barnet 50% hos far...

 

Hi

Anonymkode: 72516...f99

Sørg heller for at barnet er mindre hos far. Bruk som argument at barnet utsettes for manipulering. Det du beskriver er ikke greit. 

Anonymkode: 68466...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sørg heller for at barnet er mindre hos far. Bruk som argument at barnet utsettes for manipulering. Det du beskriver er ikke greit. 

Anonymkode: 68466...536

Helt enig.

Men far er meget spesiell 😔😔😣😣

Hvordan gå frem?

Anonymkode: 72516...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har nøkkel far misforstått.. Ingen av dere regnes som enslige forsørgere ved delt bosted og det er uaktuelt med stønader som enslig..

MEN dere kan da dele på barnetrygden og han kan ha rett på halvt særfradrag på skatten.. Ordningen forutsetter også godt samarbeid og deling av alle kostnader for barnet.. Juridisk sett vil barnet ansees for å bo hos begge og begge skal bestemme over barnet.. 

Tenk deg nøye om før du skriver under på dette....

Anonymkode: bd3b8...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...