Gå til innhold

Tips til aktivitet/underholdning for lettere psykisk utviklingshemmet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften trenger jeg tips. Vi har spilt en del spill, lest blader og bøker, sett TV og film. Matlaging utgår. Aktiviteten må skje inne da vedkommende ikke går ut døra.. noen forslag?

Anonymkode: 1da89...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutt eller jente, dame/mann? Alder?

Perling, puzlespill(liker de godt), div eksperiment, maling, plante div frø/urter i vinduet, lage bildealbum, klippe og lime, lage familietre med bilder på, trolldeig, lage bilderammer med perler eller andre ting på, male på glass/kopp, t-skjorte trykk, osv....

Prøv å se om ikke biblioteket har hobbybøker.

Anonymkode: 49347...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- puslespill
- male/tegne
- bilde/kort lotto/memory spill
- pilkast
- "basketballkast"- treffe søppelbøtte med ball
- bowling med brusflasker som kjegler
- byggeleker - lego, magformers, geomag, polydron, klinkekulebane
- modellkitt
 

Anonymkode: 7b2a2...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom de er like forskjellige som alle andre er det et håpløst spørsmål. Du kunne like godt bedt om aktivitetstips for brunetter... Umulig å svare på, spør vedkommende selv. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er dem forskjellige altså? Spørre henne selv? At jeg ikke har tenkt på det da! Flere andre her har da greid å svare helt utmerket.

Tusen takk for tips dere andre. Hum er voksen i alder men ikke mentalt. Basketkast kan fungere, barnas geomag likeså. Perle var også lurt. Takk for tips. Vanligvis har vi mye å gjøre men trengte litt inspirasjon når ting går litt trått.

Anonymkode: 1da89...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er dem forskjellige altså? Spørre henne selv? At jeg ikke har tenkt på det da! Flere andre her har da greid å svare helt utmerket.

Tusen takk for tips dere andre. Hum er voksen i alder men ikke mentalt. Basketkast kan fungere, barnas geomag likeså. Perle var også lurt. Takk for tips. Vanligvis har vi mye å gjøre men trengte litt inspirasjon når ting går litt trått.

Anonymkode: 1da89...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matlaging utgår fordi hun er lettere utviklingshemmet?? Hun kan da være med å lage enkle matretter likevel da,selv sønnen min på 5 år får være med på matlaging!

Anonymkode: d5b7a...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Matlaging utgår fordi hun er lettere utviklingshemmet?? Hun kan da være med å lage enkle matretter likevel da,selv sønnen min på 5 år får være med på matlaging!

Anonymkode: d5b7a...f4c

Hvordan trakk du den slutningen? Kanskje hi ikke kan lage mat, eller kanskje hun eller den andre personen hater å lage mat. Det må da vel være lov?

Anonymkode: 7b2a2...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan trakk du den slutningen? Kanskje hi ikke kan lage mat, eller kanskje hun eller den andre personen hater å lage mat. Det må da vel være lov?

Anonymkode: 7b2a2...b0b

Ja selvsagt.Men høres ut på HI som det var utelukket bare pga det at hun er psykisk utviklingshemmet.

Anonymkode: d5b7a...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja selvsagt.Men høres ut på HI som det var utelukket bare pga det at hun er psykisk utviklingshemmet.

Anonymkode: d5b7a...f4c

Hvordan leser du det ut av kun to ord : "matlaging utgår" ?

Anonymkode: 7b2a2...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...