Gå til innhold

Hvorfor må ikke barnehagelærere ha master?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Syns alle jeg møter er udugelige. Ei sendte barna ut i dress da det var gjørmete på bakken og spurte barne- og ungdomsarbeider om de burde ha luer. 

Syns de burde ha master og gjerne et par år som ubetalt praktikant før de får studere eller jobbe!

Anonymkode: 7dade...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tror en master er der de studerer om de trenger dress eller lue på?

Anonymkode: 2fa15...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns alle jeg møter er udugelige. Ei sendte barna ut i dress da det var gjørmete på bakken og spurte barne- og ungdomsarbeider om de burde ha luer. 

Syns de burde ha master og gjerne et par år som ubetalt praktikant før de får studere eller jobbe!

Anonymkode: 7dade...7b3

Haha, ja, den var god hi

Anonymkode: db853...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. Dersom kvaliteten på førskolelærere skal bli bedre må følgende skje:

- heve opptakskravene på studiet.

- terskelen for å kaste ut studenter fra studiet grunnet manglende personlig egnethet må bli lavere.

- øke lønninger slik at yrket blir mer prestisjetungt.

Ikke alle evner å ta høyere utdanning og det er helt greit. Master er ikke løsningen. Det er avgjørende å få folk som er motiverte inn på studiet - i kontrast til å få inn søkere som vil ha en høyere utdanning, men som ikke kom inn på noe annet.

Ped.leder på min sønns tidligere avdeling er et kroneksempel på dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du igjen, ja.  To års ulønna praksis og minst 5 års utdanning, for å bli trygg i dress- og luebruk, høyres ikkje urimeleg ut, nei. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, soleia skrev:

Du igjen, ja.  To års ulønna praksis og minst 5 års utdanning, for å bli trygg i dress- og luebruk, høyres ikkje urimeleg ut, nei. 

 

Da ville nok utdanningen blitt skikkelig ettertraktet, og det ville blitt flust av fantastiske barnehagelærere......eller........påkledere i hvert fall. Ikke så nøye med andre ting, så lenge de ikke spør barne-og ungdomsarbeidere, (som tydeligvis ikke kan noe om luebruk) om barna trenger å ha lue på seg. For en skam at vi ikke er lært opp i skikklig dress- og luebruk. Tenke seg til at man nedverdiger seg til å spørre andre yrkesgrupper om råd

Anonymkode: db853...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns de aller fleste er flinke i barnehagen til sønnen min jeg.Men det jeg reagerer på er at det virker som avdelingen har for mange unger å passe på ettersom jeg med 3 tilfeller har hentet sønnen min i barnehagen å han har hatt høy feber.Dette har ikke de voksne fått med seg.

Anonymkode: 552ab...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns alle jeg møter er udugelige. Ei sendte barna ut i dress da det var gjørmete på bakken og spurte barne- og ungdomsarbeider om de burde ha luer. 

Syns de burde ha master og gjerne et par år som ubetalt praktikant før de får studere eller jobbe!

Anonymkode: 7dade...7b3

Ja jøss - i den situasjonen du nevner ville nok mastergrad ha gjort susen 😂😂😂😂😂

Anonymkode: 75ed9...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror du luelære er en del av masterstudiet? 😂😂😂

Anonymkode: dfdbb...49d

I tillegg til at man aldri skal spørre en barne- og ungdomsarbeider om råd

Anonymkode: db853...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg må endre problemstilling på masteren min. "Lue eller ikke - iallfall ikke spør en kollega uten barnehagelærerutdanning" 

Anonymkode: 21021...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Master i adekvat bekledning av barn? Jeg hadde slutta på studie umiddelbart. Riktig påkledning er viktig, men å utvide en utdanning med to år og master for det? Neppe. 

Anonymkode: 82698...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...