Gå til innhold

Er der ikke mulig å gå ned i vekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gud jeg er så lei av å være tjukk . 6 mnd siden fødsel og jeg har ikke gått ned noe. Jeg trives ikke med meg selv. Ammer mye enda, men spiser variert og sunt. Går tur hver dag og trener styrke 4 timer i uka. Jeg er så lei av at vekta ikke beveger seg nedover:-( kjenner ikke igjen min egen kropp og har ikke klær som passer. Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 34d97...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du fortsetter som du gjør nå. Trolig vil effekten ikke komme før du er ferdig med ammingen. Jeg går aldri ned et gram mens jeg ammer, til tross for iherdig innsats. Jeg legger ikke på meg heller, uansett hva jeg spiser. Men jeg raser ned når jeg avslutter ammingen. 6kg ned på under 3uker da jeg avsluttet ammingen med siste barnet nå i vinter.

Jeg kjenner flere som ikke går ned i vekt mens i ammer. 

Anonymkode: 23895...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfaring her. Noen raser ned i vekt pga amming, andre tviholder på hvert gram til amming er ferdig. Det er helt forskjellig.

 

Dette går så bra atte, pust dypt inn, ta livet med ro, lev sundt, trim og holde deg i form og nyt,- også vil du få betalt for det, garantert!

Anonymkode: 814a6...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min niholder også på kaloriene når jeg ammer.

Har fire barn og alle fire gangene har jeg gått opp 5-6 kg i ammeperioden. Vekten har forsvunnet av seg selv når jeg sluttet amme 

Snakket med helsesøster om det en gang og hun sa det var ganske vanlig. Ammingen kan sette ned stoffskiftet litt samtidig som man gjerne er ekstra sulten, det er kroppens måte å sikre nok energi til melkeproduksjon. Se rundt deg sa hun, hvor mange kjenner du som har rast ned i vekt under ammingen og hvor mange kjenner du som har hatt litt ekstra polstring til ammingen er over? Det er gjerne flere som sliter litt med kiloene i ammeperioden enn som raser ned i vekt... Det stemmer i min omgangskrets 

Anonymkode: 2b0d9...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...