Gå til innhold

Nå vender jeg familien min ryggen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har fått nok av skuespill og falskhet fra søsken og deres familier, og mine foreldre som later som ingenting. De kommer snikende når det er noe de trenger hjelp til av enten mannen eller meg.

På sosiale medier fremstår de som særdeles interesserte i våre barn, og "vakre fraser" skrives side opp og side ned,men når vi treffes er mine barn,jeg og min mann luft. Barna våre er tenåringer og sier selv at de føler det ubehagelig å omgås disse.

Det min familie ikke vet, er at mannen og jeg vant mye penger for en stund siden, hadde de visst det hadde de rent ned dørene her,og invitert oss til sine "fine" venner.

Vi har kjøpt oss et stort hus 10 mil unna, og som i disse dager er innflyttingsklart. Vi flytter uten å si noe, vi blir nok ikke savnet før de trenger en tjeneste. Huset vi har her leies ut, så skulle likt å være flua på veggen den dagen de ringer på her.

Det skal bli godt å få avstand, å slippe og late som. Vi er ikke bra nok for de, og de er ikke bra nok for oss.

Anonymkode: 9572b...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til! Gjør det som vil gi deg det beste livet. Og kommer de rennende etterpå, så si det du har sagt her: at de har oppført seg dårlig mot dere og at du ikke ønsker kontakt av den grunn! 

Anonymkode: c8916...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!!

Hørtes slitsomt ut å ha det slik du beskriver. Håper dere finner roen i nytt hus, hele familien😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så ensomt 😞

At mormor og morfar oppfører seg mot sine barnebarn som de er luft til den grad at ungdommer føler ubehag? 😞 😭 

Hvorfor er det slik? Når startet det? I din barndom? Etter du møtte din mann? Etter barna ble født? 

Tror jeg ville ha gravd litt, og forsøkt å forstå hvorfor. 

De får det nok med seg at dere flytter før de tilfeldigvis ringet på døra. 

Ville snakket med min mor eller far og kommet til bunns i årsaken, hadde hatt behov for å forstå. 

Anonymkode: c1699...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har fått nok av skuespill og falskhet fra søsken og deres familier, og mine foreldre som later som ingenting. De kommer snikende når det er noe de trenger hjelp til av enten mannen eller meg.

På sosiale medier fremstår de som særdeles interesserte i våre barn, og "vakre fraser" skrives side opp og side ned,men når vi treffes er mine barn,jeg og min mann luft. Barna våre er tenåringer og sier selv at de føler det ubehagelig å omgås disse.

Det min familie ikke vet, er at mannen og jeg vant mye penger for en stund siden, hadde de visst det hadde de rent ned dørene her,og invitert oss til sine "fine" venner.

Vi har kjøpt oss et stort hus 10 mil unna, og som i disse dager er innflyttingsklart. Vi flytter uten å si noe, vi blir nok ikke savnet før de trenger en tjeneste. Huset vi har her leies ut, så skulle likt å være flua på veggen den dagen de ringer på her.

Det skal bli godt å få avstand, å slippe og late som. Vi er ikke bra nok for de, og de er ikke bra nok for oss.

Anonymkode: 9572b...e8d

Er du sikker på at de ikke vet? vet ikke hvor lenge siden dere vant men høres nesten ut som om de vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, koro51 skrev:

Er du sikker på at de ikke vet? vet ikke hvor lenge siden dere vant men høres nesten ut som om de vet. 

Eh, hvor i all verden kan du lese noe slikt??

Det er jo tydelig at familien har holdt på slik lenge, trolig over flere år - før de vant pengene.

Og så, om familien visste så kan det fremdeles ikke unnskylde en slik oppførsel.

Hi, jeg tror dere gjør det riktige. Vær ærlig, sett grenser for dere selv, og ikke la de få ødelegge mer av livene deres. Si til dem at når de vil være et positivt innslag i livet deres, da er de velkomne igjen, men inntil de ev. ønsker å behandle barn og barnebarn ordentlig og hyggelig, så kan de heller holde seg unna.

Anonymkode: 7ff17...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh, hvor i all verden kan du lese noe slikt??

Det er jo tydelig at familien har holdt på slik lenge, trolig over flere år - før de vant pengene.

Og så, om familien visste så kan det fremdeles ikke unnskylde en slik oppførsel.

Hi, jeg tror dere gjør det riktige. Vær ærlig, sett grenser for dere selv, og ikke la de få ødelegge mer av livene deres. Si til dem at når de vil være et positivt innslag i livet deres, da er de velkomne igjen, men inntil de ev. ønsker å behandle barn og barnebarn ordentlig og hyggelig, så kan de heller holde seg unna.

Anonymkode: 7ff17...7c0

Har ikke lest, det er derfor jeg spør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, koro51 skrev:

Har ikke lest, det er derfor jeg spør. 

Har du for vane å svare på innlegg du ikke leser?

Anonymkode: 7ff17...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, koro51 skrev:

Har ikke lest, det er derfor jeg spør. 

Du tror ikke det er en ide å lese først da?

Anonymkode: 55e61...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror ikke det er en ide å lese først da?

Anonymkode: 55e61...7c4

Har liest Hi sitt innlegg, dere andres er vel ikke verdt å lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en enorm ydmykelse du gjør ovenfor familie. Når de ringer på og dere ikke bor der lenger. Vet ikke om jeg synes du er noe bedre enn de da.

Er det ikke "hevn" nok å ikke fortelle om vinnerlykken? 

Selv om du er såret og vonbroten nå på oppførselen til familien  så kan det hende du er klar til å tilgi om noen år. Da spørs det om de er like klar etter en slik direkte  ydmykelse som dere utsetter de for. Lett nå å si at du vil kutte de ut, men det er rart med det: familie er familie, blod er tykkere enn vann osv.

 

Brenn ikke alle broer, noen broer er vanskeligere å bygge opp igjen enn andre. Ikke fortell om gevinsten, men fortell at dere flytter. Mest sannsynlig blir det naturlig mindre kontakt. Men da har dere ihvertfall ikke vært ufine mot noen og ikke brent broer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, koro51 skrev:

Har liest Hi sitt innlegg, dere andres er vel ikke verdt å lese?

Tydeligvis var mitt det................

Anonymkode: 55e61...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, geitemarken skrev:

Det er jo en enorm ydmykelse du gjør ovenfor familie. Når de ringer på og dere ikke bor der lenger. Vet ikke om jeg synes du er noe bedre enn de da.

Er det ikke "hevn" nok å ikke fortelle om vinnerlykken? 

Selv om du er såret og vonbroten nå på oppførselen til familien  så kan det hende du er klar til å tilgi om noen år. Da spørs det om de er like klar etter en slik direkte  ydmykelse som dere utsetter de for. Lett nå å si at du vil kutte de ut, men det er rart med det: familie er familie, blod er tykkere enn vann osv.

 

Brenn ikke alle broer, noen broer er vanskeligere å bygge opp igjen enn andre. Ikke fortell om gevinsten, men fortell at dere flytter. Mest sannsynlig blir det naturlig mindre kontakt. Men da har dere ihvertfall ikke vært ufine mot noen og ikke brent broer.

Enig. Man må tenke litt. Tenk at det var du som ringte på hos mor og far og så har de flyttet uten å gi beskjed. Og årsaken var at de har vunnet i lotto? Kanskje denne premien kom nå nylig men det virker noe snålt å vinne i lotto for så å si hadet. Dersom det er riktig som ovenfor antatt (av enkelte) at de har behandlet dere dårlig alltid, hvorfor kutte ut nå, som lottopremien kom? Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Penger trenger ikke gjøre deg til en idiot.

Anonymkode: d4672...12a

Enig. HI prater som om de er guds gave til familien. Men kan de ikke bare ta med seg pengene og flytte? Trenger ikke en tråd her inne for å endre flyttemelding vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt greit jeg. Har selv en meget egosentrisk familie som har mer enn nok med seg og sitt. De skal liksom vise at de er sååååå engasjerte og flinke, mens når det kommer til stykket så kjenner de oss ikke og de tilbringer heller ikke noe særlig tid med oss (sjeldent kontakt generelt sett).  Det er synd, men man må bare innse realitetene først som sist. Hvis ikke familien gidder å ta kontakt så er det helt greit. 

Pengepremien bør dere skjule ja eller i det minste ikke dele. Neste gang de tar direkte kontakt med deg så får du nevne i en bisetning at dere flytter/har flyttet. 

Jeg har per dags dato så og si ingen kontakt med mine søsken (de har fått mange invitasjoner til å besøke oss + at jeg sender bilder/oppdateringer om nevøene deres- aldri svar tilbake). Mine foreldre treffer jeg ca 2x i året; men de ringer vel kanskje en gang i året - da som regel når det er noe spesielt de vil si. Jeg sender til stadighet bilder og oppdateringer om barnebarna til dem også. Noen ganger er det helt greit å ikke ha en så engasjert familie, men jeg er glad for å ha svigers!

Moren min spurte engang hva hun hadde gjort galt siden jeg ikke liker henne. Det sier seg vel selv når noen er så til de grader ego at de ikke engang har tid til barnebarna og klager over hvor travelt det er uten jobb... 

I rest my case!

Anonymkode: ae7e1...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, koro51 skrev:

Enig. Man må tenke litt. Tenk at det var du som ringte på hos mor og far og så har de flyttet uten å gi beskjed. Og årsaken var at de har vunnet i lotto? Kanskje denne premien kom nå nylig men det virker noe snålt å vinne i lotto for så å si hadet. Dersom det er riktig som ovenfor antatt (av enkelte) at de har behandlet dere dårlig alltid, hvorfor kutte ut nå, som lottopremien kom? Hm.

Hm. Kanskje fordi de nå har sjansen til å bryte og flytte vekk? 

Hvorfor setter du spørsmålstegn ved hi's oppfatning av saken? Hun har tatt et valg og er trygg på det. 

Anonymkode: 0555e...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hæ? Dere flytter uten å si noe? Så teit 😁 Da bor de vel ett stykke unna om dere skal klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres meget spesielt ut jeg. Synes du høres litt stakkarslig ut. Du virker sikkert ikke så veldig intr i dine søsken sine barn heller, hvis du sitter i selskap og tenker som du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fet saldo på konto :)

Gjør det som er best for kjernefamilien. Ikke fortell om pengene, det ser ut til å forandre folk rundt de som har pengene mer enn de som har pengene. 

Anonymkode: 172ef...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vel passiv-aggressivt å holde flyttingen skjult. Er det liksom om og gjøre å finne ut hvor lang tid det tar før de står på døra og oppdager at dere er borte? La gå om dere aldri snakker sammen, men da ville du vel neppe regnet med at de kom på døra noensinne uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen tvil om hvem som har oppdratt deg når du selv velger å oppføre deg på den måten da....

Jeg har selv ingen kontakt med min far, men ingen kan komme her og si at jeg har oppført meg dårlig ihvertfall. Min pappa er en egoistisk og manipulerende drittsekk med flere psykiske diagnoser, og han har virkelig ikke vært særlig grei, men jeg har alltid oppført meg ryddig og ikke giddet synke ned på hans nivå. Han har skjøvet meg ut av livet sitt, men det er hans tap, jeg taper faktisk ingenting på å ikke ha han i mitt liv.

Men jeg skjønner likevel ikke hvorfor du velger å oppføre deg som en drittsekk selv, hvorfor du velger å ikke være et hakk bedre enn dem. Det kan komme en dag hvor det trengs at dere samarbeider på en eller annen måte, om foreldrene dine blir syke, om begravelser i storfamilien osv, tenk om et av tantebarna dine blir uhelbredelig syk eller hva som helst. Det kan komme en dag da det er greit å ha holdt sin sti ren, en dag for tilgivelse og en dag hvor blod faktisk er tykkere enn vann...

Jeg skjønner godt at du ikke ønsker de i livet ditt sånn som ting er nå, men gjør det på en ryddig måte. Jeg har også flyttet, bor 4 timer i bil unna hjemstedet mitt, men jeg sendte pappa en sms med den nye adressen min om det skulle være noe en dag. Vi har ingen kontakt, men han vet ihvertfall hvor jeg bor. Jeg har aldri vært på besøk hos han i det huset han bor, og han har aldri vært på besøk her hos meg (og jeg har bodd her i 12 år nå), men han vet hvor jeg bor da.

Så jeg synes du skal si ifra, trenger ikke være bestevenner og omgangsvenner med storfamilien, men behandle dem med litt respekt og vit at du er bedre enn dem.

Anonymkode: 11f2f...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

Det er selvfølgelig mye mer som ligger til grunn for våre beslutninger, dette var i korte trekk, skriver ikke mer her pga gjenkjennelsesfaren.

Ja det er mulig det er barnslig, og at det er ydmykende for min familie at vi flytter uten å underrette dem, men det kan likevel ikke måle seg med alle de gangene de har ydmyket meg og min familie. Blod er ikke tykkere enn vann i dette tilfellet.

Dere er voksne mennesker her, og vil tro at flesteparten av dere forstår at familiehistorikken min er langt fra god. 

Og nei, de vil nok ikke merke at vi flytter før vi er vel i havn der vi nå bosetter oss. Jeg ser frem til å puste fritt, og å starte med blanke ark. Gode venner har vi der allerede, både vi voksne og barna.

Anonymkode: 9572b...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her.

Det er selvfølgelig mye mer som ligger til grunn for våre beslutninger, dette var i korte trekk, skriver ikke mer her pga gjenkjennelsesfaren.

Ja det er mulig det er barnslig, og at det er ydmykende for min familie at vi flytter uten å underrette dem, men det kan likevel ikke måle seg med alle de gangene de har ydmyket meg og min familie. Blod er ikke tykkere enn vann i dette tilfellet.

Dere er voksne mennesker her, og vil tro at flesteparten av dere forstår at familiehistorikken min er langt fra god. 

Og nei, de vil nok ikke merke at vi flytter før vi er vel i havn der vi nå bosetter oss. Jeg ser frem til å puste fritt, og å starte med blanke ark. Gode venner har vi der allerede, både vi voksne og barna.

Anonymkode: 9572b...e8d

Men hvis de ikke driver å løper ned døra deres der dere bor nå, da er det vel ingen grunn til å måtte flytte langt vekk? 

Anonymkode: 881f3...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...