Gå til innhold

Kjøpe alliansering til seg selv...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

... Er det helt feil? Hva er egentlig "reglene"?

Vil alle anta at man er forlovet eller gift om man har en alliansering, eller har den flere bruksområder?

Lyst til å kjøpe meg en...


Takknemlig for svar ;)

Anonymkode: 2517c...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte google det og må si at jeg syns det ser ut som en helt ordinær ring.

Anonymkode: 9ecf7...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mandala skrev:

Hva er forskjellen på en alliansering og en helt ordinær ring? 

hi

For å være ærlig er jeg ikke helt sikker... men det er altså en ring i hvitt gull med 1-5 diamanter på... 

00480_00_04.jpg

Anonymkode: 2517c...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mandala skrev:

Hva er forskjellen på en alliansering og en helt ordinær ring? 

hi

For å være ærlig er jeg ikke helt sikker... men det er altså en ring i hvitt gull med 1-5 diamanter på... 

Anonymkode: 2517c...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Frykter tusen spørsmål om forlovelse o.s.v., det er vel det eneste som holder meg tilbake... :strix:

Anonymkode: 2517c...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du det som det er, at siden ingen andre kjøper ring til deg, så må du gjøre det selv 😂

Anonymkode: 9a758...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner bare ei som har en slik ring og hun fikk den av mannen sin da de fikk sitt første barn, også har han satt på en ny stein på den for hvert barn.

Tror ikke det regnes som forlovelsesring.

Anonymkode: ab4c4...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arvet en sånn. tror ingen tenker at jeg forlovet meg med bestemor av den grunnen. Kjøp i vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å kjøpe seg en det vel :)

Jeg fikk min første alliansering av mormor og morfar til konfirmasjonen (1 diamant i-hvitt gull. Den andre er forlovelses- og gifteringen min (5 diamanter -hvitt gull)

Anonymkode: 839cf...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du det 😊 Mange frir med den, men mange kjøper også til seg selv. Ser ikke noe galt med det. Ville absolutt kjøpt en med min 3 diamanter. De er billigere "ferdige" enn om man skal sette på diamanter etterhvert. Og det finnes mange forskjellige typer, så ville sett på fler enn kun en butikk.

Anonymkode: 56d54...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk alle sammen!!! Da blir det ring - fra meg til meg 😎😎❤

Anonymkode: 2517c...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er allianseringen et symbol.

tradisjonelt har de vel blitt brukt til å markere viktige hendelser/milepæler i livet; forlovelse, runde dager, barn, bryllupsdager osv. Mange har blitt gitt som morgengave.

man kan f.eks få en ring med en diamant som morgengave, sette inn en ny diamant etter x antall år osv. Min mormor fikk en ny diamant for hvert 10 år de var gift :)

jeg har en med tre diamanter. Den symboliserer mine tre barn og jeg fikk den av mannen på 30-årsdagen :)

selvfølgelig er det ingen "regler" for allianseringen. Men jeg synes det er svært snodig å kjøpe en slik ring til seg selv. Jeg ville helle aldri kjøpt en glatt gullring ala giftering til meg selv......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...