Gå til innhold

Fire - snart fem - uker siden andregangs intervju. Kan de ikke i det minste gi beskjed om at jeg ikke fikk stillingen? Hadde dere ringt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det sto mellom meg og en annen. De sa at de hadde veldig god tid og at det ikke hastet med å ansette noen.

Det tok også vinter og vår fra jeg søkte til jeg kom til første gangs intervju. Så lang tid at jeg regnet med at jeg var uaktuell og takket ja til en annen jobb.

Har egentlig tenkt å bare drite i det og ikke kontakte dem, men de burde jo forstå at de ikke kan vente så lenge uten å gi et eneste pip fra seg.

Hadde dere gjort noe?

Anonymkode: 1a586...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ringt. Og hvis de ikke har bestemt seg ville jeg vært svært skeptisk til arbeidsplassen!

Anonymkode: df5d5...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får kanskje ringe og sjekke.

Jge gir dem til mandag, da ringer jeg.

 

Det er bare det at hvis jeg mot formodning skulle få jobben, kommer jeg ikke uten videre til å takke ja, siden jeg nå har begynt i en annen jobb.

 

hi

Anonymkode: 1a586...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst på jobben fremdeles? I så fall ringer du.

Er det mer nyttig for deg å få testet ut stedet du har begynt på, før du evt får et tilbud? I så fall ringer du ikke.

(Jeg hadde vært skeptisk om den som driver med ansettelsen er en som vil være direkte overordnet deg - sommel og beslutningsvegring er usjarmerende lederegenskaper).

Anonymkode: 1e33a...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde samme problemet her for litt siden. To stillinger og fire kandidater. De presterte å "glemme" å gi meg beskjed om at de valgte to andre. Etter 3 uker sendte jeg en oppfølgingsmail og da sendte ikke sjefen engang svar tilbake, men en av de andre ansatte der. Veldig uprofesjonelt i min bok i alle fall (de brøt også loven under intervjuene).

Ring eller send mail du, men sannsynligheten er at de har gått for den andre kandidaten og har "glemt" deg.

Anonymkode: e3e37...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha ringt eller sendt mail for lenge siden. Er normalt at man følger opp kandidater bedre enn det der. 

Anonymkode: c196e...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...