Gå til innhold

Dere som har hund, har dere tlf. nummer på halsbåndet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker jeg har lyst til det i tilfellet den skulle stikke av.

Kjøper dere bare en sånn til å ha på halsbåndet og skriver på nummer?

Anonymkode: a1cb7...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde det på noen av selene, men ikke alle..... CHIP er bedre..

Anonymkode: 375d2...ed3

Skal ha chip og. Men, tenkte det var greit å ja nummer på i tillegg.

Hi

Anonymkode: a1cb7...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Han er chippet. Han har stukket av 4 ganger, men heldigvisfunnet han i nabogata hver gang

Anonymkode: b4ff5...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har chipp og også en tagg med tlf. nr på. 

Selv har jeg funnet en hund på ville veier og fått tak i eieren kjapt pga tagg med tlf.nr. på. Ville helt klart satset på begge deler.

Anonymkode: 27d6f...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden skal ha halsbånd, sett gjerne på et nummer. Som hund hadde jeg nok foretrukket noe som ikke dinglet løst fra halsbåndet og som ikke gir "klirrelyd" :)

Hunden vår bruker ikke halsbånd, kun sele, så skulle han i verste fall stikke av, må vi satse på chippen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når min hund "stikker av" går hun bare rundt huset og setter seg foran den andre døren og venter på å bli sluppet inn :-)

Anonymkode: 9d83e...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har en sånn metallskive med inngravert telefonnummer. Hunden er selvsagt også chippet, men folk flest har ikke utstyr og mulighet til å lese av chip og finne eier. 

Jeg fant en hund for et par år siden. Den hadde ikke telefonnummer, og dette var på kveldstid og attpåtil en rød dag, så jeg hadde ikke spesielt lyst til å prøve å finne nærmeste dyrlegevakt og betale en formue for å finne eieren. Det løste heldigvis greit, men jeg tenker at telefonnummer er en billig forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha nr i tillegg til chip. Jeg fant en hund en gang, som ikke hadde nr. Det kostet eieren 1500 kr i utrykning for å få lest av chippen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Superdolly skrev:

Ja, vi har en sånn metallskive med inngravert telefonnummer. Hunden er selvsagt også chippet, men folk flest har ikke utstyr og mulighet til å lese av chip og finne eier. 

Jeg fant en hund for et par år siden. Den hadde ikke telefonnummer, og dette var på kveldstid og attpåtil en rød dag, så jeg hadde ikke spesielt lyst til å prøve å finne nærmeste dyrlegevakt og betale en formue for å finne eieren. Det løste heldigvis greit, men jeg tenker at telefonnummer er en billig forsikring.

Hvor får du tak i sånn metallskive? Og hvor får du inngravert på den?:)

Hi

Anonymkode: a1cb7...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor får du tak i sånn metallskive? Og hvor får du inngravert på den?:)

Hi

Anonymkode: a1cb7...bb5

Alle dyrebutikker jeg har satt mine bein i har hatt sånne metallskiver i ulike farger og fasonger. Vår hun har en sånn liten metallskive, formet som et tyggebein. Hundens navn på ene siden, gateadressen og to telefonnumre på den andre. Har chip også.

Anonymkode: fc6fe...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Alle dyrebutikker jeg har satt mine bein i har hatt sånne metallskiver i ulike farger og fasonger. Vår hun har en sånn liten metallskive, formet som et tyggebein. Hundens navn på ene siden, gateadressen og to telefonnumre på den andre. Har chip også.

Anonymkode: fc6fe...824

Hvor går man for å få inngravert da? Må man til gullsmed? 

Hi

Anonymkode: a1cb7...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor går man for å få inngravert da? Må man til gullsmed? 

Hi

Anonymkode: a1cb7...bb5

Vi fikk gjort det på dyrebutikken.Jeg tror disse kan bestilles på nett også. Søk på "hundemynt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bestilte en sånn tag med inngravering enten på etsy eller ebay, husker ikke hvor. Det var ikke mange kronene det kostet. Inngraverte hundens navn pluss mitt telefonnr. Den er chippet også, men praktisk med telefonnr på båndet.

Anonymkode: 93393...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBay har billige og kjempefine ID-tager :) Ene hunden min har ID-tag på halsbåndet (i tillegg til chip selvfølgelig). Den andre hunden har også ID-tag (chippet han og), men ingen halsbånd å ha det på, da jeg ikke har kjøpt rundsydd halsbånd til han enda (alle andre halsbånd sliter så fælt på pelsen og gir floker). 

Har disse. Skriv i kommentarfeltet til selger hva du vil skal stå på tagen: http://m.ebay.com/itm/Round-Paw-Dog-Pet-ID-Tags-Disc-Dog-tag-or-Cat-tag-Engraved-Free-/190902628989?var=&hash=item2c72aef27d%3Am%3Amdarr3_WqUe38L2Iz6D1ABw&_trkparms=pageci%3A63c6f760-1412-11e7-b7df-74dbd180103e%7Cparentrq%3A175af02115b0aa11ed0b383effffd7c1%7Ciid%3A3

Anonymkode: 21137...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har en tag bestilt fra ebay med navn på hunden, hvilken rase de er (siden halvparten tror de er feil rase) på ene siden, og mitt navn + telefonnummer på andre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...