Gå til innhold

Påsketradisjoner......hvilke har du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier bytte til gule lys, ta frem påskepynt og legge på påskeduker fredagen før palmesøndag. 

Vi er ikke personlig kristne på den måten at det er noe vi praktiserer. Men vi har de grunnleggende verdiene. 

Så er det at barnet vårt, 9 år får ett gedigent påskeegg på morran skjærtorsdag. 

Vi hadde bjørkeris med påskeegg og fjær før, men kattene bare ødelegger.

Jeg forsøker få samlet vår lille familie: min mann og jeg, vår 9 åring, min svigermor, mine foreldre, og min bror, hans kone og hennes 3 barn til middag en gang ila påska

Ellers er det ikke så mye.

Hvordan feirer dere????????

Anonymkode: 9bb2d...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår tradisjon er å reise til svigers som gir barna våre gigantiske påskeegg for så å klage over at vi lar dem få spise aaaaltfor mye godteri.. som de har gitt dem. Blæh!

Anonymkode: 136f5...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar på hytta i Valdres i påsken. Jeg har stor slekt der opp og vi feirer alltid påsken sammen. På skjærtorsdag samles vi alle oppi lia hvor vi griller pølser og har skirenn for barna. På kvelden samles alle vi kusinene med partnere ( besteforeldrene har barna) til en fest. Vi rullerer på hvem som har festen. 

På fredag blir det bursdagsselskap for eldste sønnen min som blir 10 år og for moren min som fyller 71 år.

På lørdag samles hele slekten igjen hos min tante og onkel og vi griller, har rebusløp, akekonkurranse , danser og har det gøy til langt på natt. Liten som stor. 

Sånn har vi hatt det i over 50 år 😀

Jeg elsker påsken! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å være på hytta fra skjærtorsdag til 1 påskedag, sammen med min familie. Da har jeg og samboer ansvar for mat torsdag, min bror og samboer fredag, mamma og pappa lørdag  ( lammelår) påskeaften er det jakt etter påskeegg. Vi laget også hjemmelaget is langfredag som står ute i snøen da vi ikke har fryser. Går tur på ski til mine besteforeldre som har hytte i nærheten. 

Fra palmehelgen til skjærtorsdag har vi bypåske, da samboer jobber.

 

I år så blir det bypåske hele påsken. Vi har bestemt oss for å være hjemme. Gå på kino med barna, badeland, spise ute. Gå tur i marka. Gjøre klart til vår hjemme

Anonymkode: a6ebc...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytta midt ute i havgapet, fiske og kose oss med påskesnop 😀 

Anonymkode: 79856...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...