Gå til innhold

Deprimert og tykk, flere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært gjennom depresjoner flere ganger opp gjennom årene så er "godt kjent" med det dessverre. Likevel tar det meg litt på senga..nå har det liksom sneket seg tilbake igjen uten at jeg har skjønt det, i hvert fall tror jeg det.. har vært sliten lenge, alt er et ork. Jobb trives jeg godt på, men alt er veldig slitsomt. Hjemme er det verre fordi det er tyngre å holde fasaden og klare å holde seg blid og normal overfor barna. Jeg tenker stadig vekk på døden og at jeg føler meg litt likegyldig. Jeg legger på meg, prøver å slanke meg, legger mer på meg og er nå tyngre enn jeg har vært på lenge, dette gjør meg også i dårlig humør, føles som alle andre klarer å mestre livet sitt og hva de putter i munnen, men ikke jeg. 

Har mange ganger tenkt å kontakte lege igjen, hun er grei, men terskelen er så høy, jeg har fått samtalebehandling mange ganger, det hjelper jo ikke egentlig uansett. Synes også det er vanskelig å be om akutt time, blir så brydd i telefonen, ringte i dag, fikk i slutten av april, det er veldig lenge til, kommer sikkert til å avlyse, hadde lyst å gråte når jeg aksepterte og la på telefonen i dag. Har veldig få venner og dette gjør meg også veldig trist samtidig som det er godt akkurat nå, det betyr at det ikke er så mange jeg trenger å unngå. Vil ikke møte noen. Er bedt i bursdag til helgen, vet allerede at jeg blir å melde avbud, dette føles både dumt og som en lettelse. Vil bare sitte hjemme under pleddet og spise..alene. Huff det er så kjipt å ha det slik, hadde jeg i det minste klart å gå ned noen kg, nå vil jeg ikke møte noen jeg kjenner, skammer meg over at jeg har gått opp i vekt. Vil bare kunne gjemme meg til evig tid :(

Anonymkode: 56b48...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært der du er, og er der vel delvis enda.. 

Det som hjalp både på psyken og vekta her var å gå i fjellet.. eller fysisk aktivitet i det store og hele.. men fjellet var best.. gikk helst de turene jeg visste var lite folk å treffe på.. gjerne bakveiene og når det var mørkt eller tidlig morgen..

Bare å sitte helt for seg selv å nyte utsikten og naturen og puste dypt hjalp mye.. 

Verdt et forsøk om ikke annet :)

Anonymkode: 9d1c9...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du orket både å lese og svare meg. Jeg liker også å gå i fjellet eller på topper, naturen generelt, men jeg tør ikke gå alene, er redd for så mye, dyr osv :P ikke så ofte jeg får med meg andre og vil jo helst ikke møte noen, ja du skjønner..men et kjempegodt forslag. Trening betyr sykt mye for meg også, men der jeg er nå klarer jeg ikke det heller :/ kanskje evt gå tur langs veien bare evt...

Anonymkode: 56b48...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som det er bra for deg å vente med den legetimen så lenge. Forstår at det er vanskelig å be om akutt time. Du har ikke mulighet for å få en som er nær deg å ringe legekontoret for deg? Sånn at de kan sørge for at du kan få time tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver.. 40 feit og føkka, der har du meg.. 

Jeg bestemte meg for å endre det jeg kan gjøre noe med. Frisk luft!! Ut i solen(hvis det er sol,da) en halv time hver dag. Bevegelse er fint, gå tur men skal du sitte, er det bedre å sitte ute enn inne ! 

Kosthold: jeg drikker kefir hver morgen og tar probiotika for tarmenes del. Drikker vann før hvert måltid, spiser grønnsaker til hvert måltid. 

Søvn: legger meg og står opp til samme tid hver dag. 

Gjør yoga, 5 solhilsener daglig og 5 min. meditasjon...   

Skriver takknemlighetsdagbok, 10 ting hver kveld. Rutinene er veldig viktig for meg nå. 

Jeg er fremdeles 40, frodig og ikke helt i vater, men betydelig bedre enn da denne reisen startet!!! 

Anonymkode: df0c7...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver.. 40 feit og føkka, der har du meg.. 

Jeg bestemte meg for å endre det jeg kan gjøre noe med. Frisk luft!! Ut i solen(hvis det er sol,da) en halv time hver dag. Bevegelse er fint, gå tur men skal du sitte, er det bedre å sitte ute enn inne ! 

Kosthold: jeg drikker kefir hver morgen og tar probiotika for tarmenes del. Drikker vann før hvert måltid, spiser grønnsaker til hvert måltid. 

Søvn: legger meg og står opp til samme tid hver dag. 

Gjør yoga, 5 solhilsener daglig og 5 min. meditasjon...   

Skriver takknemlighetsdagbok, 10 ting hver kveld. Rutinene er veldig viktig for meg nå. 

Jeg er fremdeles 40, frodig og ikke helt i vater, men betydelig bedre enn da denne reisen startet!!! 

Anonymkode: df0c7...9a1

Hva er solhilsener?

Anonymkode: 75d3b...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er solhilsener?

Anonymkode: 75d3b...c18

Det er en serie med øvelser som man ofte starter yogapraksis med. Jeg bruker YouTube til inspirasjon. 10 min yoga med sharath jois, da blir du ledet gjennom solhilsen. 

 

Anonymkode: df0c7...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...