Gå til innhold

22 grader varmt da jeg henter i bhg idag. Barna hadde på seg vinterdresser...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og vintersko. Sønnen min hadde på seg vinterjakke, som vi leverte ham i da det var fem grader i dag morges. Da jeg kom stekte han og tok av seg jkken med en gang. 

Anonymkode: b102a...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok

Høres jo ut som foreldrene ikke har sørget for klær til dette været spør du meg. Hadde ikke følt det forsvarlig å sende de ut i bare genseren heller. Det er mange som kler av seg for tidlig og blir syke på denne tiden.

Send med barna riktige klær i forhold til vær, og fjern vintertøyet. Så enkelt som det :)

Anonymkode: e48b8...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og. Dvs inneklær innest, fleecebukse og genser, parkdress over der igjen. Begge to var gjennomvåte av svette. Eldste hadde nettopp hatt en kamp med "sjefen" om at han ville ta av seg ytterbuksa. Det fikk han ikke lov til.

Anonymkode: 9ea4d...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det fra den lyse siden: de frøs ikke. De blir ikke syke av å være litt varme.

Anonymkode: bac24...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de tilgang på allslags klær da? Jeg fylte på med vårdress, overgangsako på fredag. 

Anonymkode: 8f68f...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage så jeg en overtrekksbukse, ellers gikk ungene i tynne gensere og t-skjorte. 

Her er de flinke til å kle seg etter været, så det hang mange jakker og gensere på uteknaggene, siden de går ut før det blir skikkelig varmt. Men ungene får jo lov til å kle av seg når de blir for varme. 

Anonymkode: 8062b...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok

Høres jo ut som foreldrene ikke har sørget for klær til dette været spør du meg. Hadde ikke følt det forsvarlig å sende de ut i bare genseren heller. Det er mange som kler av seg for tidlig og blir syke på denne tiden.

Send med barna riktige klær i forhold til vær, og fjern vintertøyet. Så enkelt som det :)

Anonymkode: e48b8...68e

Jeg har ikke hatt noen betenkligheter med å sende ungene ut i genser i dette været - 22grader. Jeg kler ikke på jakke på meg selv heller og ville ikke prakket på ungene det heller.

Anonymkode: 8062b...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Se det fra den lyse siden: de frøs ikke. De blir ikke syke av å være litt varme.

Anonymkode: bac24...0e3

Eh, jo! Det kan være veldig farlig å bli varm, man kan få heteslag... ahhhh... er så mange uvitende kjerringer der ute ass

No offence

Anonymkode: ce0e1...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh, jo! Det kan være veldig farlig å bli varm, man kan få heteslag... ahhhh... er så mange uvitende kjerringer der ute ass

No offence

Anonymkode: ce0e1...569

LOL

No offence. 

Er du tolv???

Anonymkode: 8f68f...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påkledning når det er så varmt på denne årstiden er ofte vanskelig, og det er stort sett alltid noen som klager uansett. Har de dresser på, så vil noen klage på det. Mens andre får panikk hvis dressen blir tatt av og vi lar ungen gå uten lue. I tillegg så er ikke alle like flinke til å ha med tøy etter været. Her i barnehagen har veldig mange barn fremdeles bare vinterdress og vintersko, selv etter utallige purringer fra de ansatte. Bor på sørlandet.

Anonymkode: 65bdb...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bhg var det og på med dressen og vuntersko i dag for ingen hadde med lette jakker og tynne luer  og joggesko( det blåste litt surt) 

Mange foreldre blir sure om vi tar på barna lite klær selv om det er varmt ute.

Foreldre må lære seg og lese værmeldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

LOL

No offence. 

Er du tolv???

Anonymkode: 8f68f...6ea

Du skriver "LOL" og latterliggjør et barnslig uttrykk i samme innlegg?

Anonymkode: dd787...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, mangedoblet glede over å ikke ha barnehagebarn lenger. Glede å ikke være prisgitt voksne som kler på ungen min helt uten hensyn til vær og temperatur. Glede over at ungene mine selv klarer å regulere om de fryser eller er for varme. Og ikke minst - glede over å ikke måtte snakke med andre foreldre som klager over for lite klær og for mye klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Iiiiik skrev:

Å, mangedoblet glede over å ikke ha barnehagebarn lenger. Glede å ikke være prisgitt voksne som kler på ungen min helt uten hensyn til vær og temperatur. Glede over at ungene mine selv klarer å regulere om de fryser eller er for varme. Og ikke minst - glede over å ikke måtte snakke med andre foreldre som klager over for lite klær og for mye klær. 

Bare gni det inn du :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Julia1984 skrev:

Hvorfor har du vinterdress og vintersko i bhg nå??

Sa du i fra, HI?

Fordi det var minusgrader før helga? Og i morgen er det spådd snø igjen? Kanskje derfor? I alle er det sånn her, og det er spådd mye kaldere i hele landet igjen fra i morgen og onsdag.

Jeg tok med parkdress i dag, og ga beskjed om at den skal brukes sammen med støvler, ettersom det er vått pga tining av snø. Et lag med fleece under. Det er mer enn nok i 20 varmegrader. Lue er viktigst pga vinden, men jeg tok med en som er mye tynnere enn den han bruker til vanlig. Verre er det faktisk ikke. De ansatte i vår barnehage respekterer at jeg ikke ønsker å kle sønnen min i tykke lag i 20 varme. Det burde alle gjøre nå om dagen.

Anonymkode: 6dc06...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det var minusgrader før helga? Og i morgen er det spådd snø igjen? Kanskje derfor? I alle er det sånn her, og det er spådd mye kaldere i hele landet igjen fra i morgen og onsdag.

Jeg tok med parkdress i dag, og ga beskjed om at den skal brukes sammen med støvler, ettersom det er vått pga tining av snø. Et lag med fleece under. Det er mer enn nok i 20 varmegrader. Lue er viktigst pga vinden, men jeg tok med en som er mye tynnere enn den han bruker til vanlig. Verre er det faktisk ikke. De ansatte i vår barnehage respekterer at jeg ikke ønsker å kle sønnen min i tykke lag i 20 varme. Det burde alle gjøre nå om dagen.

Anonymkode: 6dc06...983

Du kler jo på mye du og. Parkdress og ekstra fleece under i 22 grader?? I tillegg er det snakk om aktive barn..

Anonymkode: 06bfc...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å sørge for at barna har riktig klær i bhg også da. Vi tok med vinterdress hjem da vi leverte og hang igjen tynn jakke og parkdress. Fjernet votter og tykke luer fra plassen, så det kun var vanter og tynn lue igjen. Leverte også barnet i bomullstøy for å unngå ull under dressen eller jakken. Det var ingen som var kledd i vinterdress hos oss. 

Anonymkode: 2cff9...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok

Høres jo ut som foreldrene ikke har sørget for klær til dette været spør du meg. Hadde ikke følt det forsvarlig å sende de ut i bare genseren heller. Det er mange som kler av seg for tidlig og blir syke på denne tiden.

Send med barna riktige klær i forhold til vær, og fjern vintertøyet. Så enkelt som det :)

Anonymkode: e48b8...68e

På plassen til barnet mitt henger det vinterdress, regnklær og tynn parkdress. I hylla er det fleecedress pluss todelt fleece. Altså et godt utvalg til et ustabilt vårvær. 

Likevel satt ungen og kokte i sandkassen med joggedress, fleecejakke OG vinterdress! Og lue, selvsagt. 

Så nei, det er slett ikke alltid foreldrene sin feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn kokte de også. Men jeg kan faktisk forstå at det ikke er så lett for de ansatte bestandig. Det skjer ting for dem hele tiden, og de flyr som piska skinn. Jeg har begynt å fortelle eldstemann at han får kjenne etter litt selv også, og be om å få kle av seg når det blir for varmt. Problemet var bare at det fikk han ikke lov til. Da kjente jeg at jeg ble litt oppgitt.

I mellomtiden fløy de to andre guttene mine rundt i vinterdress med fleece og inneklær under. Han på ett år var gjennomsvett. Jeg rev av dem dressen og fleecen, og vi dro hjem i kun genser og bukse. 

Vanskelig årstid.

Anonymkode: 9ea4d...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Julia1984 skrev:

Hvorfor har du vinterdress og vintersko i bhg nå??

Sa du i fra, HI?

Svarer for meg selv, men det er ikke en uke siden siste snøfall her, derfor må man ha klær til enhver anledning  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pakket bort vinterdressen for flere uker siden og sendt med vårdress samt tynn og tykk ull. Har også tatt bort vintersko og satt fram overgangssko og støvler, tynnere luer og vanter i bhg slik at de har litt å variere med da det er ustabilt vær om våren. Da jeg hentet snuppa i går hadde de til og med tatt av dressen og lua og hun gikk i kun jakke (hadde hengende jakke som hun leveres og hentes i) og sko, så der hadde de heldigvis justert påkledningen etter vær og temperaturen den dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kler jo på mye du og. Parkdress og ekstra fleece under i 22 grader?? I tillegg er det snakk om aktive barn..

Anonymkode: 06bfc...a42

Skal han gå naken under parkdressen da mener du? En tynn fleecebukse under parkdressen er ikke for mye i 17 varme som det var her. Det var vind, så jeg synes det var passe, og han klaget ikke. Ikke var han for varm heller. Du må lese hva jeg skriver. Jeg skrev ikke EKSTRA fleece.

Anonymkode: 6dc06...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal han gå naken under parkdressen da mener du? En tynn fleecebukse under parkdressen er ikke for mye i 17 varme som det var her. Det var vind, så jeg synes det var passe, og han klaget ikke. Ikke var han for varm heller. Du må lese hva jeg skriver. Jeg skrev ikke EKSTRA fleece.

Anonymkode: 6dc06...983

Holder med bukse og genser uten tynn parkdress ;-) Er det tørt ute holder det med jakke. 

Anonymkode: 4a3af...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, *Miss Marple* skrev:

På plassen til barnet mitt henger det vinterdress, regnklær og tynn parkdress. I hylla er det fleecedress pluss todelt fleece. Altså et godt utvalg til et ustabilt vårvær. 

Likevel satt ungen og kokte i sandkassen med joggedress, fleecejakke OG vinterdress! Og lue, selvsagt. 

Så nei, det er slett ikke alltid foreldrene sin feil. 

Det er jo helt sykt!

Her jeg jobber hadde barna også vinterdresser i dag, men det var ingen som hadde fått på plass tynnere dresser. De fikk ha på kun tynne klær under, som stillongs og trøye. De som hadde bomull fikk det, 

Måtte kle av de senere. Da sola var på sitt sterkeste og alt var tørt tok vi av dressen og hadde bare jakke, men de har jo bare vinterjakker, så det blir også for varmt. Håper det er bedre i morgen, ikke godt for barna å koke sånn. 

Spør hva barnehagen tenker når de kler barna sånn. Hva hadde de voksne på seg? Er de i like mye aktivitet som barna?

Anonymkode: 5a0a1...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...