Gå til innhold

Hva tror dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Begynte å trene i januar. Har stortsett trent 2 ganger i uken. Hvor lang tid tar det før man ser resultat på muskler og form? Er 42 år så spørs om det kommer til å bli noe resultat da? Noen som vet?

Anonymkode: ae794...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sies vel at man må trene minimum 3 ganger i uken for å få fremgang og 2 ganger i uke for å stå på stedet hvil. Men er man totalt utrent så vil nok 2 ganger i uka vises. 

Men du ser nok ikke mye eller raskt resultater med kun trening 2 ganger i uka. 

Anonymkode: 0103b...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du vært grei å gitt tips til bra timer? Er det ikke sånn at det bør være pause mellom treningen. I dag har jeg hatt spinn/styrke, tur i morgen og da evt step/styrke onsdag. Blir det da for mye med spinn/pilates torsdag? Går gjerne turer utenom. Er utrent og gått ned 20 kg. Takker for tips. 

 

 

Anonymkode: ae794...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 og har igjen begynt å trene. Trener hard styrke 5-6 ganger i uka. Jeg er ikke ute etter å gå ned i vekt, men å forme kroppen. Jeg har holdt på i ca 6 uker nå og ser litt resultater, men ikke sånn kjempemye. Sliter med kostholdet 😂 Men passer på å få i meg nok kcal. Spiser rundt 1800-2000 kcal. Ikke glad i kjøtt, så blir mye egg, skyr og cottage cheese. Skulle jeg trent moderat 2 x i uka hadde jeg verken sett eller merket noe forskjell. Skal du ha muskler funker det ikke med gruppetimer og spinning. Da er det kun styrke som hjelper.

Anonymkode: f4033...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. :) Da er det gjerne ikke mye vits det jeg holder på med. Trenger ikke mer ned i vekt. Håper mest å forme kroppen. 

Anonymkode: ae794...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo an på hvor hardt du trener også....

Søsteren min kjøpte seg en pakke med personlig trener timer i 40-års gave til seg selv, trente hardt 4 ganger i uken, en av dem med personlig trener. Hos henne så du stor forskjell etter en måneds tid, mye mer muskler bl.a i skuldre og overarm.

Hun er slank da, så hun ønsker bare å bli fastere i fisken og få mer muskler, hun testet seg før hun startet og etter tre måneder. Husker ikke resultatene, men hun hadde ihvertfall økt muskelmassen og minsket fettprosenten ganske mye.

En daffetrening to ganger i uken gir ikke samme resultat som en skikkelig hardtrening to ganger i uken. Men all bevegelse er bra for helsa og for kroppen da, så du må aldri tenke at det ikke er noen vits, for det er det absolutt.

Anonymkode: 24ba8...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. Får se hva hva jeg gjør da ang mer trening. Hvor mye jeg vil legge i det. Ville bare få en peke pinn av noen som vet. Enig, trening og bevegelse er verdt det uansett. :)

Anonymkode: ae794...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsemessig vil jeg tro at to treninger i uka som du beskriver, forutsatt at du tar i skikkelig, plus en del gåturer og et relativt aktivt liv utenom, er nesten ideelt. Du blir nok ikke seende ut som en toppidrettsutøver, men du vil få en kropp som fungerer godt. Ideelt sett burde du muligens trene litt ekstra balanse og bevegelighet, men jeg tror det du gjør er veldig bra.

Anonymkode: 4696a...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatene kommer mest etter forandret kosthold. Prøv også å øke til 3 ganger i uka, annenhver dag, med litt mer mosjon  (turer, jogging, sykling) de dagene i mellom. Man kan se ganske gode resultater etter bare 2 mnd med trenning og tilpasset kosthold. Jeg vil også anbefalle yoga og eller pilates i helgene. Det er både avslappende og veldig bra for leddene. :) 

Anonymkode: 49480...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode tilbakemeldinger og tips. 😊

 

Tenkte å prøve pilates på torsdag. 

Anonymkode: ae794...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må begynne på Barry's bootcamp hvis du bor i eller nær Bergen eller Oslo.

Det er verdens morsomste og mest effektive treningsform. Blanding av intervall og styrke, i sal, med dempet belysning, super-motiverende musikk og tenere som pusher og oppmuntrer deg hele veien. Jeg lover deg at du vil se resultater fortere enn du noen gang har opplevd.

Her er informasjon om treningen, og se videoen i linken, så får du litt inntrykk av det (de har studioer i usa, australia, engøand og Norge. og konseptet er helt likt i alle landene

http://www.barrysbootcamp.com/about#the-workout

Anonymkode: 0ec1e...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrke hjemme 3-4 ganger i uka, har gått fem uker nå og jeg ser resultater :) 

Du MÅ jo ikke inn på treningssenter hver gang for å få det til. Øvelsene jeg tar bruker jeg maks en halvtime på. De gangene jeg ikke gidder styrke fire ganger bytter jeg ut en dag med pilates, følger 30 day yoga programmet til Adrienne på YouTube.

Fra å klare en halv pushup på knærne (altså ned, men ikke opp igjen) klarer jeg nå 10 på knærne, to på tærne. Cellulitter har også blitt merkbart bedre! 

Om du skal forme kroppen og få litt muskler anbefaler jeg deg også å følge med på hvor mye proteiner du får i deg! Jeg har hatt en veldig proteinfattig kost tidligere, og andre forsøk på trening ga jeg opp etter en mnd eller to fordi jeg aldri så resultater. 

Anonymkode: 8180f...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i nærheten av Bergen, men er meldt inn i annet senter fra januar. Og et stykke å reise for meg, men takk for tips. 😀

Anonymkode: ae794...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trener styrke hjemme 3-4 ganger i uka, har gått fem uker nå og jeg ser resultater :) 

Du MÅ jo ikke inn på treningssenter hver gang for å få det til. Øvelsene jeg tar bruker jeg maks en halvtime på. De gangene jeg ikke gidder styrke fire ganger bytter jeg ut en dag med pilates, følger 30 day yoga programmet til Adrienne på YouTube.

Fra å klare en halv pushup på knærne (altså ned, men ikke opp igjen) klarer jeg nå 10 på knærne, to på tærne. Cellulitter har også blitt merkbart bedre! 

Om du skal forme kroppen og få litt muskler anbefaler jeg deg også å følge med på hvor mye proteiner du får i deg! Jeg har hatt en veldig proteinfattig kost tidligere, og andre forsøk på trening ga jeg opp etter en mnd eller to fordi jeg aldri så resultater. 

Anonymkode: 8180f...2d0

Takk for tips. Ville du delt et bra treningsprogram for styrke visst du har da? Ellers må jeg søke å finne øvelser på nettet. 

Anonymkode: ae794...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...