Gå til innhold

Nok en gang har syklistene bestemt seg for å eie veien!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, koro51 skrev:

Jeg forstod siste del av innlegget ditt. Men jeg skjønte ikke første del: Hva mener du med "Videre synes jeg det er sterkt at du vet akkurat hva de tenker, det tyder på god innlevelse og mye empati". Jeg kan ikke se at denne påstanden her har referanse til innlegget du besvarer? Det står heller ikke noe om etnisk vurdering?

Hun skrev:

"I deres hode blir de plutselig fotgjenger med forgjengerens rettigheter, men å gå av sykkelen gjør de ikke."

Altså vet hun hva syklistene tenker.

Videre skrev hun:

"De er alle like. Dyre sykler, trange jakker der kontormagen forsøker å voldta glidelåsen. 

Patetisk å se på."

Jeg føler dette er en slags estetisk vurdering, gjør ikke du? Etnisitet er det vel ingen som har sagt noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, ostepop123 skrev:

"Hater syklistene". Det er vakkert asså.

Jeg overdrev. Jeg har bare dødsangst når 30-bussen forsøker å presse meg ut av veien oppe ved gamle Nycomed der. Jeg ba forøvrig ikke om dine råd, jeg ba om at du skulle drite i å kjøre på meg. Ingen grunn til å hate meg heller, forresten. Jeg hater ikke deg, men jeg synes du er litt bastant!

Hat er aldri vakkert. 

Lilevel hater jeg syklister. 

DU er sikkert en ok dame du, når sykkelen er parkert. 

 

Anonymkode: df7d7...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, koro51 skrev:

Teller tynne knekkebrød med masse feit ost og smør oppå? 

Herregud. Hvem har vel smør oppå osten??

Syke menneske. 

Anonymkode: df7d7...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hat er aldri vakkert. 

Lilevel hater jeg syklister. 

DU er sikkert en ok dame du, når sykkelen er parkert. 

 

Anonymkode: df7d7...0b4

Ja, sykkelen gjør meg ond. OND! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt greit at syklistene har rett til å bruke veien, de også. Men vegtrafikkloven sier også at man skal vise hensyn i trafikken, og du er som trafikant f.eks. pliktig til å slippe fram trafikk som kjører/vil kjøre fortere enn deg. Hvorfor gjelder ikke det for syklister? 

Jeg regner ikke inn et ekstra kvarter på turen bare sånn i tilfelle jeg treffer på en gjeng av 50-årskrisene.

Anonymkode: ebb95...cd4

Det gjelder for alle, som du sier. Om noen ikke slipper deg forbi er det selvsagt dårlig gjort. Poenget mitt er at det er duster overalt, men det er ingen grunn til å hate alle fordi noen ikke klarer å oppføre seg sånn noenlunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ostepop123 skrev:

Ja, sykkelen gjør meg ond. OND! :D

Det skal du ha. Du er litt gøyal også. 

Kanskje vi skulle syklet langs Akerselva til sommeren og tatt ett par glass underveis. 

Kanskje det må noe slikt til. 

Bli omvendt av en syklist. 

Selveste FI!!!

Anonymkode: df7d7...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det skal du ha. Du er litt gøyal også. 

Kanskje vi skulle syklet langs Akerselva til sommeren og tatt ett par glass underveis. 

Kanskje det må noe slikt til. 

Bli omvendt av en syklist. 

Selveste FI!!!

Anonymkode: df7d7...0b4

Jeg synes det er sånn medium gøy å bli hata fordi jeg sykler, men jeg sier ikke nei til et glass asså. Vi får sykle nedover, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud. Hvem har vel smør oppå osten??

Syke menneske. 

Anonymkode: df7d7...0b4

He he he, jo, de som har smør oppå osten er de samme som har salt i grøten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ostepop123 skrev:

Jeg synes det er sånn medium gøy å bli hata fordi jeg sykler, men jeg sier ikke nei til et glass asså. Vi får sykle nedover, da!

Er egentlig det faktum at du sykler når jeg også burde trimme litt som provoserer  

Sier du det til noen så bare nekter jeg. 

Anonymkode: df7d7...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syklister, mopedister, traktorførere og andre som er tregere enn normal fartsgrense etter føre og forhold bør ALLE lære seg å kjøre inn til siden og slippe forbi! Hvis det har vært veldig glatt og jeg  ønsker å kjøre saktere enn de bak meg så kjører jeg jo selvsagt inn til siden for å slippe de som ønsker det forbi! 

Man eier ikke veien og de som er trege må lære seg å vike slik at det ikke oppstår unødvendige og farlige situasjoner.

Anonymkode: d71f0...768

Problemet syklister står overfor er at hvis de legger seg ut mot siden så vil bilister ofte prøve å kjøre forbi dem uten å legge seg ut til siden, dvs. bilistene forsøker å kjøre forbi selv om det er motgående trafikk. Det som da skjer er at syklistene gjerne blir trengt ut i grøften - hvis de er så heldig at det er en grøft der, da, og ikke en fortauskant eller et autovern. På kanten av vegbanen er det dessuten ofte smågrus, noe som ytterligere øker risikoen for syklisten, spesielt om hun må bremse brått pga. bilists uvettig forbikjøring. Med andre ord, det er ikke bare å legge seg helt ut til kanten for en syklist, fordi det kan skape flere og mer trafikkfarlige situasjoner.

Men at syklister bør slippe forbi bilister der det er mulig, helt klart.

Men helt ærlig - det er et langt større problem at bilister oppfører seg som om de eier vegbanen enn at syklister gjør det. Problemet er ikke for mange syklister, problemet er for få som sykler og altfor mange som kjører. Både med tanke på folkehelse og miljø...

Anonymkode: 9d144...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er egentlig det faktum at du sykler når jeg også burde trimme litt som provoserer  

Sier du det til noen så bare nekter jeg. 

Anonymkode: df7d7...0b4

Jeg skal ikke si det til noen, lover.

(Men tenk så sunt og samfunnsøkonomisk det er å tråkke seg oppover Torshovdalen hver dag!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ostepop123 skrev:

Jeg skal ikke si det til noen, lover.

(Men tenk så sunt og samfunnsøkonomisk det er å tråkke seg oppover Torshovdalen hver dag!)

Buss til Carl Berner og gå opp til SATS er en vel så god løsning. 

Nå skal jeg sove. 

Håper jeg slipper de evinnelige sykkelmarerittene. 

Anonymkode: df7d7...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, ostepop123 skrev:

Hun skrev:

"I deres hode blir de plutselig fotgjenger med forgjengerens rettigheter, men å gå av sykkelen gjør de ikke."

Altså vet hun hva syklistene tenker.

Videre skrev hun:

"De er alle like. Dyre sykler, trange jakker der kontormagen forsøker å voldta glidelåsen. 

Patetisk å se på."

Jeg føler dette er en slags estetisk vurdering, gjør ikke du? Etnisitet er det vel ingen som har sagt noe om.

Ha, ha, du har helt rett. Jeg leste Etnisitet men du skreiv etisk. Briller neste på meg :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Buss til Carl Berner og gå opp til SATS er en vel så god løsning. 

Nå skal jeg sove. 

Håper jeg slipper de evinnelige sykkelmarerittene. 

Anonymkode: df7d7...0b4

Det fine er at du sparer tid ved å sykle også, så trenger du ikke bruke dyrebar fritid på trening.. Før du vet ordet av det har vi starta sykkelklubb!

Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke sykkelstier, men gangveier, atså for de som går og da har man egentlig ikke lov til å sykle fortere enn gangfart

.

Anonymkode: 5e626...444

Det er i utgangspunktet forskjell på gang- og sykkelsti og fortau (som du tenker på)https://www.tryggtrafikk.no/tema/sykkel-og-sykkelhjelm/sykkelregler/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syklister, mopedister, traktorførere og andre som er tregere enn normal fartsgrense etter føre og forhold bør ALLE lære seg å kjøre inn til siden og slippe forbi! Hvis det har vært veldig glatt og jeg  ønsker å kjøre saktere enn de bak meg så kjører jeg jo selvsagt inn til siden for å slippe de som ønsker det forbi! 

Man eier ikke veien og de som er trege må lære seg å vike slik at det ikke oppstår unødvendige og farlige situasjoner.

Anonymkode: d71f0...768

Dersom jeg skulle ha kjørt inn til siden for hver gang det kom en bil, ville det tatt meg evigheter å komme meg til jobb. Bilister eier ikke veien de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, aanonym skrev:

Dersom jeg skulle ha kjørt inn til siden for hver gang det kom en bil, ville det tatt meg evigheter å komme meg til jobb. Bilister eier ikke veien de heller.

Jeg tenker at når syklister har samme rettigheter og plikter som biler når de sykler på veien, men samtidig kreves det jo ikke sertifikat av syklister. Hvilke komplikasjoner kan det føre til mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, koro51 skrev:

Jeg tenker at når syklister har samme rettigheter og plikter som biler når de sykler på veien, men samtidig kreves det jo ikke sertifikat av syklister. Hvilke komplikasjoner kan det føre til mon tro?

Neppe noe stort problem. Som tidligere nevnt er de fleste syklister også bilister, MED sertifikat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, aanonym skrev:

Neppe noe stort problem. Som tidligere nevnt er de fleste syklister også bilister, MED sertifikat. 

Tja, mange kan jo ha mistet sertifikatet. Hva tyr du til dersom du mister lappen. Jeg hadde nok tydd tilbake til sykkel :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, koro51 skrev:

Tja, mange kan jo ha mistet sertifikatet. Hva tyr du til dersom du mister lappen. Jeg hadde nok tydd tilbake til sykkel :nigo:

Den siste i rekken av marginale, oppkonstruerte problemstillinger her i kveld. Tra kveld nå, foreslår du gjør det samme. God natt!:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, aanonym skrev:

Den siste i rekken av marginale, oppkonstruerte problemstillinger her i kveld. Tra kveld nå, foreslår du gjør det samme. God natt!:sove:

:hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklister som bruker veibanen skal følge trafikkreglene akkurat som bilister de har vikeplikt og skal stoppe på rødt lys.

Min mann har kamera i dashbordet for her er det mange som sykkler slik det passer de, de er syk klister på veibanen men blir det rødt lys eller vikeplikt så er de " gående" på sykkelen! 

Her har faktisk politiet dømt mot syklist i vikepliktsak flere ganger der bilist har hatt kamera og kunne bevist sin uskyld. 

Det er ikke automatisk bilisten sin feil om en syklist blir meid ned lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om de som trekker i trikot (ja, 99% er menn..) tror at de automatisk blir udødelige og biler deres verste fiende? Supermann og Fantomet.. sier det bare, de som sykler med trikot er dessverre ikke supermennesker. Bil mot syklist=dårlige odds 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, SolsidenOppNed skrev:

Det virker som om de som trekker i trikot (ja, 99% er menn..) tror at de automatisk blir udødelige og biler deres verste fiende? Supermann og Fantomet.. sier det bare, de som sykler med trikot er dessverre ikke supermennesker. Bil mot syklist=dårlige odds 

De verste er de som har klatretrøya fra tdf på seg. 

De er åpenbart gode på å kjøre oppover, og ELENDIGE på høy fart på flatmark. Men ligge i veien skal de, med den trøya si. 

Anonymkode: df7d7...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

De verste er de som har klatretrøya fra tdf på seg. 

De er åpenbart gode på å kjøre oppover, og ELENDIGE på høy fart på flatmark. Men ligge i veien skal de, med den trøya si. 

Anonymkode: df7d7...0b4

Dere er så nusselige mange av dere. Gjør narr både av folks mager og type trøyer.

Tenk om en syklist har en anelse selvironi og har vært på XXL, kjøpt klatretrøya på salg vel vitende om at han (for det er nok en han ja.... damer som sykler er SÅÅÅ mye greiere og mer snertne....) har forbedringspotensial både oppover, nedover og på flatene. Men han er i en situasjon som gjør at det funker å sykle, kanskje er det positivt for helsen hans og på sikt for NAV og helsevesenet (og med det deres skattepenger) 😉 Med mindre han tryner på sykkelen og blir en byrde for velferdsnorge pga. det..... 

Men seriøst, er det ikke greit at folk sykler i de klærne de vil (en fordel om man er godt synlig) og de som fyller trøya ekstra godt burde fått skryt og ikke bli gjort narr av. 👍🏼

Anonymkode: 01160...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...