Gå til innhold

flere med menn som ikke vil gifte seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takker for svar. Jeg ble jo revet med i sommer da han sa vi ikke skulle vente for lenge.

I ettertid har han sagt at han ikke har bestemt seg før nå da.

Jeg vil gifte meg fordi jeg elsker han, holder det?

Blir ikke kirkebryllup.

 

Hi

Anonymkode: d08e7...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bør velge en som ønsker det samme som deg. Det var derfor du brøt med din kjæreste.

 

Hi valgte en mann som sa han ønsket det samme som henne, men nå viser det seg at han har løyet for henne.

Hun trenger ikke forklare hvorfor det for henne er viktig å gifte seg. 

Anonymkode: 51042...4ec

Jeg tolker det dithen at de pratet om giftemål generelt og at han ikke er negativ til giftemål. Slikt man prater om i starten. Og hi sier det var i starten. Praten hadde de i fjor sommer. Altså er forholdet under ett år gammelt. (Slik jeg har forstått hi) 

Dette har åpenbart vært et tema flere ganger. I det første året av forholdet. Hvem som helst blir vel betenkt. Faktisk er det listet opp som en effektiv måte å bli kvitt en mann på, å bringe giftemål på banen nonstop. 

Jeg oppfatter hi som desperat og masete. 

Om jeg hadde vært for giftemål hadde jeg likevel blitt vettskremt om dette skal være ett tema før man i det hele tatt har opplevd fire forskjellige årstider sammen. 

 

Anonymkode: 89889...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har blitt "Bridezilla" og han har fått hetta.

Ville holdt en lav profil ang bryllup var jeg deg. Det er nok mulig han har blitt litt skremt av alt dette næget om bryllup. 

Personlig forstår jeg ikke helt denne voldsomme iveren etter å være gift heller jeg da. Spesielt når man har startet på nytt og allerede har barn på hver sin kant. 

Er du redd for å miste han HI? Føler du at forholdet deres er stabilt, eller er du usikker på han? Tenker du at om dere er gift så "eier" du han på en måte? Om ikke du tenker sånn, så kan dette være signaler du sender ut uten å tenke over det. 

Anonymkode: cb3f7...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har dere misforstått meg.

Har oberhodet ikke mast på han. Han som tok det opp.

Først da tente tanken hos meg.

Men, selv om han nå ikke vil siden han har vært gift før så har jeg godtatt det på en måte. Kan jo ikke tvinge fyren heller.

Å gå er ikke tema vi er utolig glad i hverandre, bare litt trist for meg at han alikevel ikke vil.

Jeg har aldri vært gift før, men ett langt forhold på 25 år bak meg.

Føler bare for at vi er tettere på en måte.

 

 

Anonymkode: d08e7...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gift blir jeg nok aldri, men skal høre med han om kjærlighetsringer.

Ett symbol på at vi har valgt hverandre, og møtes litt på midten.

Anonymkode: d08e7...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ta en alvorsprat med ham? Selvfølgelig skal du det. Du trenger ikke hudflette ham for å ha ombestemt seg, trenger ikke være sur enn gang, men en prat er på sin plass. Hvorfor har han ombestemt seg? Det skrives stadig om menn her inne som ikke vil gifte seg fordi de ikke vil ha bryllup med 100 gjester. Jeg personlig har aldri hørt om noen sånne. Jo, jeg har møtt menn som ikke ønsker noe stort bryllup, men da sier de det. "Jeg vil gjerne gifte meg med deg, men orker ikke tanken på ..." så finner man en løsning på det. Å snakke sammen er aldri overvurdert. Og når dere har snakket sammen, så får du vurdere om det dere kommer fram til gjør at du ønsker å fortsette forholdet eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa han ikke ville pga at det holdt med å være gift en gang, og følte seg nå for gammel.

Mer prat enn det har det ikke vært.

Avslutter ikke forholdet, elsker jo hverandre.

Føler vel bare litt tristhet om at han ikke vil ha meg "helt".

Anonymkode: d08e7...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han sa han ikke ville pga at det holdt med å være gift en gang, og følte seg nå for gammel.

Mer prat enn det har det ikke vært.

Avslutter ikke forholdet, elsker jo hverandre.

Føler vel bare litt tristhet om at han ikke vil ha meg "helt".

Anonymkode: d08e7...e9f

Ta deg sammen. 

Ikke vil ha deg helt??? 

Er du en pubertal fjortenåringen eller?

Får være glad jeg ikke er mann, så jævlig mye "drama" med enkelte damer. 

Han elsker deg, det sier du, samtidig vil han ikke ha deg. 

Det er damer som deg som gir oss dårlig rykte. 

Anonymkode: 89889...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mitt bryllup med kjole, taler, kaker og stas. Ville aldri giftet meg en gang til for nå har jeg på en måte "gjort" det, ser ingen grunn til ikke å være samboere.

 

om han har en skilsmisse bak seg og dere har vært sammen mindre enn ett år(?!) er det ikke rart han ikke vil styre med det igjen.

Anonymkode: 6c9e4...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt mitt bryllup med kjole, taler, kaker og stas. Ville aldri giftet meg en gang til for nå har jeg på en måte "gjort" det, ser ingen grunn til ikke å være samboere.

 

om han har en skilsmisse bak seg og dere har vært sammen mindre enn ett år(?!) er det ikke rart han ikke vil styre med det igjen.

Anonymkode: 6c9e4...a60

Da burde HAN ikke tatt det opp med hi og sagt at han ville gifte seg med henne rimelig kjapt.

Leser dere egentlig det hi skriver?

Anonymkode: 51042...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med ham👍

Vi har vært sammen i fire år. Min kjære har vært gift før ville ikke gifte seg. Jeg er ugift. Jeg måtte gå mange runder med meg selv. Vi snakket om det. Rolig. Han anklaget ikke meg, jeg anklaget ikke ham. Jeg sa det som det var - at jeg gjerne ville gifte meg, være gift med ham og feire at vi har funnet hverandre! 

Vi gikk flere runder, men prøvde å leve litt med tanken og ikke presse hverandre. Så ble vi ihvertfall enige om at dette er et viktig tema for oss.

I høst fridde han plutselig! Jeg besvimte - nesten! 😉

 

Snakk sammen og fortell ham hvorfor og lytt når han svarer! Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ta deg sammen. 

Ikke vil ha deg helt??? 

Er du en pubertal fjortenåringen eller?

Får være glad jeg ikke er mann, så jævlig mye "drama" med enkelte damer. 

Han elsker deg, det sier du, samtidig vil han ikke ha deg. 

Det er damer som deg som gir oss dårlig rykte. 

Anonymkode: 89889...a45

Så det er damer som vil gifte seg som er fjortiser og gir damer dårlig rykte? Og damer som har sex uten forpliktelser er voksne og gir damer godt rykte? Skal man underordne seg mannen for å gi sitt kjønn godt rykte og aldri kreve noen ting, aldri forvente noe? 50-tallet ringte etter deg...

Anonymkode: 51e2c...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da burde HAN ikke tatt det opp med hi og sagt at han ville gifte seg med henne rimelig kjapt.

Leser dere egentlig det hi skriver?

Anonymkode: 51042...4ec

Ekteskapsmotstandere leser ikke hovedinnlegget, de mener at HI er en fjortis og ekteskap er noe forbanna tull som ingen bør involvere seg i. I HI står det tydelig at mannen presset på med ekteskapsplaner forrige sommer og plutselig har snudd. Han har også vært gift før. Argumentet for at man har vært gift før og det er nok er dårlig - da viser du at du ønsket å gifte deg med eksen, men ikke med din nåværende. Å si at ekteskap kan føre til brudd i forholdet er også tull - ekteskap i seg selv bidrar ikke til at det blir brudd. Giftemål er et papir - et papir bidrar ikke til bedre eller dårligere forhold.

Anonymkode: 51e2c...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det er damer som vil gifte seg som er fjortiser og gir damer dårlig rykte? Og damer som har sex uten forpliktelser er voksne og gir damer godt rykte? Skal man underordne seg mannen for å gi sitt kjønn godt rykte og aldri kreve noen ting, aldri forvente noe? 50-tallet ringte etter deg...

Anonymkode: 51e2c...c1b

Nei, tror det var deg de ville ha tak i som mener at sex utenfor ekteskap er en synd. 

Snakk om å blåse av seg egen fot med hagle uten å merke det. 

Poenget var at hi ikke føler seg nok elsket fordi han ikke vil gifte seg. Det er hysterisk og barnslig. En slik reaksjon tyder på ekstrem usikkerhet på egen verdi og ikke ulikt barn som ofte kan måle kjærlighet i hva de får. 

Å ha lyst til å gifte seg eller ikke har ingenting med å elske noen nok eller bare litt. Den som tror det har et helt feil syn på kjærlighet. Kjærlighet måles i helt andre ting. 

 

Anonymkode: 89889...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 10.26, MrsRiddick skrev:

Tull. I Norge kan man gifte seg i kirken, skille seg og gifte seg på nytt. Hilsen ei som giftet seg i kirken med mann nr. 2 etter å ha vært gift tidligere (på tinghuset) og skilt. Etter din logikk skulle kirken ha avslått min henvendelse om giftemål siden jeg allerede har vært gift en gang, og bibelen anerkjenner ikke skilsmisser.

Men du er ikke kristen, da. Og nei, bibelen anerkjenner ikke skilsmisser. 

Anonymkode: b7386...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, koro51 skrev:

Seriøst? 

Ja... seriøst.. Er mange som kaller seg kristne, som ikke vet hva kristendommen går ut på tydeligvis. Man kan ikke skille seg. Eneste "skilsmissen" er dersom partneren dævver.

Anonymkode: b7386...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt mitt bryllup med kjole, taler, kaker og stas. Ville aldri giftet meg en gang til for nå har jeg på en måte "gjort" det, ser ingen grunn til ikke å være samboere.

 

om han har en skilsmisse bak seg og dere har vært sammen mindre enn ett år(?!) er det ikke rart han ikke vil styre med det igjen.

Anonymkode: 6c9e4...a60

Nei, han er jo fortsatt gift med dama! Skal han bedrive bigami? Er det liksom ok? Han har jo en kone fra før av.. Sykt opplegg.

Anonymkode: b7386...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, tror det var deg de ville ha tak i som mener at sex utenfor ekteskap er en synd. 

Snakk om å blåse av seg egen fot med hagle uten å merke det. 

Poenget var at hi ikke føler seg nok elsket fordi han ikke vil gifte seg. Det er hysterisk og barnslig. En slik reaksjon tyder på ekstrem usikkerhet på egen verdi og ikke ulikt barn som ofte kan måle kjærlighet i hva de får. 

Å ha lyst til å gifte seg eller ikke har ingenting med å elske noen nok eller bare litt. Den som tror det har et helt feil syn på kjærlighet. Kjærlighet måles i helt andre ting. 

 

Anonymkode: 89889...a45

Poenget var ikke at hi ikke føler seg elsket fordi mannen ikke ville gifte seg med han. Poenget var at mannen brakte det opp I fjor sommer hvor han sa han ønsket å gife seg, hi var I utgangspunktet ikke veldig opptatt av dette men ble da engasjert. Og så I etterkant snur mannen totalt om og nå vil han ikke gifte seg. At hi da begynner å stille spørsmål om hans følelser er fullt forståelig, og det gjør henne hverken hysterisk og barnslig.

Anonymkode: 869fb...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget var ikke at hi ikke føler seg elsket fordi mannen ikke ville gifte seg med han. Poenget var at mannen brakte det opp I fjor sommer hvor han sa han ønsket å gife seg, hi var I utgangspunktet ikke veldig opptatt av dette men ble da engasjert. Og så I etterkant snur mannen totalt om og nå vil han ikke gifte seg. At hi da begynner å stille spørsmål om hans følelser er fullt forståelig, og det gjør henne hverken hysterisk og barnslig.

Anonymkode: 869fb...c6c

Og jeg svarte på hi's kommentar om at hun ikke følte han elsket henne nok. Må være lov å svare på den kommentaren eller??

 

Anonymkode: 89889...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg svarte på hi's kommentar om at hun ikke følte han elsket henne nok. Må være lov å svare på den kommentaren eller??

 

Anonymkode: 89889...a45

Men det er ganske åpenlyst - først presser mannen på å få giftet seg, så plutselig snur han uten forklaring (at han har vært gift før er ingen forklaring så lenge han faktisk har hatt ønsket om å gifte seg med HI tidligere. Han har ikke vært ekteskapsmotstander fra begynnelsen av hans og HI sitt forhold). Da har noe skjedd, noe har endret seg. Det er ikke noe rart at man da får følelsen av at partneren ikke elsker deg like mye lenger. Ta en annen situasjon - to kjærester snakker en stund om å være samboere, mannen vil flytte sammen, så plutselig sier han at han ønsker å være særboer. Hva hadde du følt?

Anonymkode: 51e2c...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg svarte på hi's kommentar om at hun ikke følte han elsket henne nok. Må være lov å svare på den kommentaren eller??

 

Anonymkode: 89889...a45

Det blir litt meningsløst når du tar en setning ut og overser resten av fakta, og bygger argumentasjonen og gir karakteristiske betraktning om hi kun rundt den ene bisettningen i historien.

Anonymkode: 869fb...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men det er ganske åpenlyst - først presser mannen på å få giftet seg, så plutselig snur han uten forklaring (at han har vært gift før er ingen forklaring så lenge han faktisk har hatt ønsket om å gifte seg med HI tidligere. Han har ikke vært ekteskapsmotstander fra begynnelsen av hans og HI sitt forhold). Da har noe skjedd, noe har endret seg. Det er ikke noe rart at man da får følelsen av at partneren ikke elsker deg like mye lenger. Ta en annen situasjon - to kjærester snakker en stund om å være samboere, mannen vil flytte sammen, så plutselig sier han at han ønsker å være særboer. Hva hadde du følt?

Anonymkode: 51e2c...c1b

Takk for at du skjønner situasjonen.

Jeg har overhodet ikke mast på han, han som brakte dette på banen i sommer.

Han ga sin grunn, vet at jeg ikke er enig. Ikke vært mer snakk om det.

Tenker jeg skal ta en god prat med han til påske.

 

Hi

 

 

Anonymkode: d08e7...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...