Gå til innhold

Hagemennesker (suglut)? Help meg! Ang drenering av plenen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi bor helt nederst i en bakke, helt i bunnen. Ovenfor huset vårt ligger det 3 hus og bakken er relativ bratt. Ergo; alt smeltevannet renner ned havner hos oss hver vår. Hagen ser ut som et gjørmebad i tillegg til at vannet presser seg gjennom grunnmuren pga telehiv. Er dritt lei all gjørmen, det er grisete og i tillegg ser det ikke ut i hverken solskinn eller i måneskinn. Grunnmuren er gammel og kjelleren er ikke i bruk til annet enn oppbevaring av ting vi ikke bruker, er ikke saltutslag der så den bekymrer meg ikke så veldig. Er gjørmebadet ute som er det store irritasjonsmomentet nå.

 

Så spørsmålet er: Finnes det en enkel måte å drenene plenen på? Uten å måtte leie inn minigravere osv? Mannen skjønner ingenting av hverken hage eller hageredskaper så det er jeg som må gjøre jobben..Eventuelt fortelle ham hva han skal gjøre.

Anonymkode: 8186a...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du få vannet til å renne en annen vei. Ikke lett... Ville leid inn minigraver. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 1,5 millioner for å drenere rundt hus og tomt. Nå har vi en helt vannrett tomt på et mål, som tørker raskt selv om vi bor på vestlandet. Finnes ikke enkel måte å drenere, da vannet alltid tar letteste vei. Du må lage dreneringsgrøfter, med er visst mellomrom og legge det til dreneringsanlegget. Har du selv ikke peiling, må dere leie inn folk eller bo gjørmete.

Anonymkode: ed242...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...