Gå til innhold

Hvilket navn vinner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nora eller Sara? 

Elsker begge, men siden de er relativt like... Hvem er finest?

Anonymkode: 9b3f7...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette blir jo smak og behag. Ingen her inne kan sitte å bestemme hva du skal kalle barnet ditt. Personlig ville jeg ikke valgt navnet Sara fordi jeg har en venninne som heter det, og vi hadde et noe konfliktfullt forhold i barndommen. Jenta mi har ei venninne som heter Nora, ei flott jente, så av de navnene hadde det blitt det.

Men somsagt, alle har nok motforestillinger mot begge navnene.

Nora er vel det navnet som er minst brukt av de alternativene, om du vil ha et navn som ikke alle har. Spørs jo også hva dere har i familien fra før, vil du at barnet skal bli lille Sara/Nora hvis det finnes flere?

Anonymkode: 6ddc2...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora , kjempe fint :). og Sara er fint også,men ville hatt sarah, sara ser så uferdig ut uten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er fine. Det jeg bor er Sara sjeldnere enn Nora... mange små Nora her... så jeg tenker liksom ikke over navnet Nora lengre... men ei venninne av meg fikk nettop ei Sarah. Da tenkte jeg det var kjempefint og kjenner ingen andre små med det navnet. Ville skrevet Sara slik du gjør... sarah er litt mer dilldall😂 Om man kan si det... uasnett hva du velger vil nok jenta di bli veldig fornøyd med navnet ⭐️

Anonymkode: 464c6...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor var Nora det mest brukte jentenavnet, mens Sara var på tredjeplass. Begge navn er altså veldig mye brukt. 

Jeg tror jeg liker Sara best, det er noe med lyden som gjør det lysere, lettere og gladere enn Nora. Men begge er fine. Er jo en grunn til at mange bruker disse navnene.

Anonymkode: 9f6be...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...