Gå til innhold

Jenta på snart 3 er nesten helt tett i ene øret av ørevoks


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noe vi kan gjøre for å få den ut, eller må hun til legen for å få renset ørene?

Anonymkode: 1cb93...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til lege, der skyller de det veldig greit ut. Har vært et par ganger med datteren min.

Anonymkode: 6dbd7...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har også mye ørevoks. Blitt nevnt hver gang noen har sett i øret. Men det har aldri, av hverken spesialist eller lege blitt nevnt at dette burde fjernes på legekontoret.

Jeg fjerner bare det lille som ligger ytterst i øregangen med en q tips for barn. Øret er jo selvrensende.

Anonymkode: 2bee9...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min har også mye ørevoks. Blitt nevnt hver gang noen har sett i øret. Men det har aldri, av hverken spesialist eller lege blitt nevnt at dette burde fjernes på legekontoret.

Jeg fjerner bare det lille som ligger ytterst i øregangen med en q tips for barn. Øret er jo selvrensende.

Anonymkode: 2bee9...a3e

Jeg bruker å ta det ytterste med fingeren, men dette er lenger inn og dekker omtrent hele øregangen.. kommer ikke til med barne q-tips. Er sikker på at det er ørevoks, det andre øret ser normalt ut uten denne store klumpen..

Anonymkode: 1cb93...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Q-tips har en tendens til å trykke voksen sammen og lengre inn, slik at den ikke kommer ut. Drypp matolje i øret og dekk til hver kveld i ei ukes tid, så løses den nok opp. Da er den også lettere å skylle ut hvis det må til. Bør uansett dryppes før skylling. 

Anonymkode: 5953c...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min har også mye ørevoks. Blitt nevnt hver gang noen har sett i øret. Men det har aldri, av hverken spesialist eller lege blitt nevnt at dette burde fjernes på legekontoret.

Jeg fjerner bare det lille som ligger ytterst i øregangen med en q tips for barn. Øret er jo selvrensende.

Anonymkode: 2bee9...a3e

Da er det jo ikke så mye at det propper seg.

Hos datteren min ble det helt tett, hun hørte knapt på det øret og hun klagde på at det var ekkelt i øret, sikkert følelsen av dott i øret eller noe sånt.

Da vi kom til legen tittet han inn der og sa at har var det tett ja, han kunne ikke se gjennom i det hele tatt, ingen åpning inn til trommehinnen. Så da skylte de ut store mengder, virkelig, store mengder ørevoks.

Anonymkode: 6dbd7...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Q-tips har en tendens til å trykke voksen sammen og lengre inn, slik at den ikke kommer ut. Drypp matolje i øret og dekk til hver kveld i ei ukes tid, så løses den nok opp. Da er den også lettere å skylle ut hvis det må til. Bør uansett dryppes før skylling. 

Anonymkode: 5953c...bda

Dette ☝️ Drypp en til 2 uker før legetimen, større sjanse for suksess ☺

Anonymkode: 0bb5d...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte olje på apoteket (revaxør) og dryppet i øret tre dager før vi dro til legen og fikk skyllet :-) 

Anonymkode: 71494...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker å ta det ytterste med fingeren, men dette er lenger inn og dekker omtrent hele øregangen.. kommer ikke til med barne q-tips. Er sikker på at det er ørevoks, det andre øret ser normalt ut uten denne store klumpen..

Anonymkode: 1cb93...64e

Aldri bruk q-tips.

Før du går til legen: drypp øret med lunken matolje eller med apotekets ørevoksoppløsning, f eks i 5 dager i trekk. La henne ligge på siden så det får virke i minst 15 min (evt gjør det om kvelden så det får virke natta over.) 

Skyll også ørene grundig hver gang hun er i dusjen. Legen får ikke noe ut hvis voksen er forsteina, så du må forberede det litt for ham. 

Anonymkode: b0536...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...