Gå til innhold

Hvordan arrangere konfirmasjon når man ikke har familie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er enda en liten stund til det blir aktuelt, men har dere noen tips? Hvordan ville dere gjort det? 

Barnet har et sett besteforeldre og en tante uten partner eller barn. Totalt blir vi da 7 stk med konfirmanten. Jeg tenker at vi kanskje kan invitere et vennepar av oss som har kjent konfirmanten hele livet og kanskje et par kompiser han selv velger. 

Vurderer middag på en pen restaurant heller enn å leie noe lokale. Men hva med etterpå? Kakebord er kanskje litt rart med så få? 

Kom gjerne med noen utradisjonelle ideer om hva man kan gjøre en slik dag :)

Anonymkode: bba36...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres helt topp ut å invitere noen vennepar og venner av konfirmanten, i tillegg til familien. Dersom det kan ha det på restaurant, er jo det veldig flott.

Tror jeg ville ha bakt (eller bestilt) ei kake utenom. Bare hør med plassen dere skal ha det først, men tror ikke det skal by på noe problem.

Det blir garantert en personlig og hyggelig feiring. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 9 gjester da vår sønn ble konfirmert, ikke fordi vi har så liten familie, men fordi mange bor langt unna og ikke prioriterte å komme.. 

Uansett, vi hadde det hjemme. Dekket på i spisestuen her. Veldig koselig. Hadde ikke kakebord, men hadde to kaker pluss is og karamellpudding som vi satte på bordet

Konfirmanten selv var kjempefornøyd med dagen 

Anonymkode: 819e2...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon. .Det er enda noen år til, men tenker allikevel mye på det.. Vi blir 8 stk. . Ett sett besteforeldre, tante og onkel + oss fire! (Og muligens en gammel bestemor!) Jeg er så usikker på hvem andre jeg "tør" å be....Blir så redd for at de føler at de må be oss.....og jeg skjønner jo at de fleste har mer enn nok med familie...

Barna har mange tremeninger.. Tre av de (i samme familie) har vi hatt mye kontakt med, men vet liksom ikke om det blir dumt... Vil jo ikke be de andre tremeningene som de ikke kjenner...

Nei huff nå spora jeg litt av, men vil bare si at jeg forstår deg HI. Håper du får mange gode tips!

Anonymkode: 53f3d...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt trenger ikke å være så stort og flott. Det viktigste er at konfirmanten føler seg verdsatt av de som står han/henne nær. Vi har f.eks aldri hatt mer enn 10 stykker på selskaper. Men det er like hyggelig :)

Anonymkode: 6d4cd...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nevø skal konfirmere seg til våren og i familien så er det 10 stk med konfirmanten. Så han skal invitere noen kompiser i tillegg, selskapet skal de ha hjemme, men mat har de ikke bestemt enda

Anonymkode: 70ea7...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine søskenbarn hadde konfirmasjonen på resturang med familien og besteforeldre. Ingen annen familie. Dette valgte første barnet og de andre syns det var så koselig at de ville det samme. Stor familie har de, så de kunne fått ett stort selskap. De hadde ikke kaker, men de fikk en fin dessert på resturangen. De hadde laget den spessielt for de siden de hadde bestilt bord til konfirmasjon. De var vel 7 eller 8, så ikke mange. 

 

Jeg hadde konfirmasjon i garasjen med lapskaus. Jeg fikk det slik jeg ønsket meg, vistnok ett veldig utradisjonelt selskapsted. Jeg liker ikke veldig høytidelige ting, så dermed syns jeg garasjen var ett fint sted. Garasjen har vinduer og kledd med panel så ikke en grisete og rotete garasje. Verktøy og skrot hadde vi i den andre garasjen og boden. 

Anonymkode: 632a3...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke er så mange går det jo an å spise etter kirken og så dra på tur/konsert/teater eller noe annet i lag etterpå. Man må ikke være hjemme eller i et lokale hele dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble i utgangspunktet 10 i min konfirmasjon (6 gjester). Jeg fikk i tillegg be bestevenninnen min (som konfirmerte seg en annen dag) og så ba foreldrene mine en eldre, fjern slektning som ikke hadde noen andre nære slektninger, slik at vi ble 12. Var hjemme og spiste koldtbord og hadde kakebord. Sanger ved bordet. Husker det som en helt super dag, ikke noe problem at vi ikke var flere.

Anonymkode: 2c238...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i sånne veldig store selskapet, så jeg syns faktisk det høres koselig ut å ikke være så mange... :-) Syns godt dere kan ta middagen på restaurant, eller hjemme. Bestille koldtbord for eksempel. Og så kaker hjemme etterpå. Må jo ha noen kaker selv om dere ikke blir så mange. :-) Hilsen ei fra Vestlandet som er vant til gediiiiigne kakebord!! ;-)

Anonymkode: 86ce2...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får det enda verre. I tillegg til at eneste familie er min søster, som selv har konfirmant. 

Vi kan ikke samkjøre da min søsters mann har svær familie og min mann har null familie. Da blir det liksom litt for skeivt, mest den andre sin feiring.

Vi kommer nok til å dra på ferie like etter kirken, men det blir også feil da mitt tantebarn da vil stå uten noen gjester fra morsslekten i sin konfirmasjon. 

Feil samme hva vi gjør ☹️

Du får ha lykke til med valg. Lite selskap høres koselig ut. Rett på ferie er vårt valg. Ser frem til det. 

Anonymkode: 6cfc9...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er enda en liten stund til det blir aktuelt, men har dere noen tips? Hvordan ville dere gjort det? 

Barnet har et sett besteforeldre og en tante uten partner eller barn. Totalt blir vi da 7 stk med konfirmanten. Jeg tenker at vi kanskje kan invitere et vennepar av oss som har kjent konfirmanten hele livet og kanskje et par kompiser han selv velger. 

Vurderer middag på en pen restaurant heller enn å leie noe lokale. Men hva med etterpå? Kakebord er kanskje litt rart med så få? 

Kom gjerne med noen utradisjonelle ideer om hva man kan gjøre en slik dag :)

Anonymkode: bba36...b1a

Ville ha bestilt bord på et fint sted, og tatt hele greia der. Få dem til å rulle inn dessertvogna, og kos dere skikkelig! Det er også koselig å ta middagen ute, og så ha åpent hus om ettermiddagen for naboer, kollegaer og venner. Også barnets venner, hvis de ikke alle konfirmeres samme dag. Da kan du servere kaffe, kaker, is og fruktsalat. 

Anonymkode: 1dd3f...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi får det enda verre. I tillegg til at eneste familie er min søster, som selv har konfirmant. 

Vi kan ikke samkjøre da min søsters mann har svær familie og min mann har null familie. Da blir det liksom litt for skeivt, mest den andre sin feiring.

Vi kommer nok til å dra på ferie like etter kirken, men det blir også feil da mitt tantebarn da vil stå uten noen gjester fra morsslekten i sin konfirmasjon. 

Feil samme hva vi gjør ☹️

Du får ha lykke til med valg. Lite selskap høres koselig ut. Rett på ferie er vårt valg. Ser frem til det. 

Anonymkode: 6cfc9...910

MÅ de konfirmeres samme dag...?

Anonymkode: 1dd3f...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med konfirmanten. Er det noen h*n ønsker å be eller synes h*n familien er nok? Ikke umulig at du problematiserer det mer enn du behøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...