Gå til innhold

Sos fadder, unicef osv. Hva velger man?


Merian

Anbefalte innlegg

Hei, vi ønsker å støtte/ bli fadder for et barn eller en barneby. Tenker det er bra for ungene å kunne være med å hjelpe. Har dere noen erfaringer med de forskjellige aktørene? Både seriøsitet, arbeidet de gjør, minst mulig administrasjonskostander ol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg støtter Stine sofiestiftelsen , de gjør masse bra jobb for barn som opplever vold og overgrep og ikke minst pengene går til og hjelpe barn i Norge, kall meg kynisk og alt som er men jeg syns vi skal hjelpe våre egne ( da alle som bor i norge uansett etnisitet) barn og familier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Plan er gode. Mye god fokus på jenter og utdanning og å unngå barneekteskap. :) 

Anonymkode: 3cb70...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært SOS-fadder i mange år, dvs først fulgte jeg et barn helt opp til voksen alder, det var veldig fint for mine egne barn å følge dette barnet opp gjennom. Og nå er jeg ikke fadder for en spesiell, men gir månedlig beløp (katastrofe-fadder kaller de det). Veldig ryddig og ordentlig.

Anonymkode: c77d9...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mamma_til_2 skrev:

Jeg støtter Stine sofiestiftelsen , de gjør masse bra jobb for barn som opplever vold og overgrep og ikke minst pengene går til og hjelpe barn i Norge, kall meg kynisk og alt som er men jeg syns vi skal hjelpe våre egne ( da alle som bor i norge uansett etnisitet) barn og familier.

Ja, for i Uganda kan jo fattige familier bare søke om overgangsstønad, bostøtte, utvidet barnetrygd, gratis barnehageplass, dagpenger, kontantstøtte og, hvis det riktig kniper; akutt sosialhjelp. Masse flotte ordninger.

Her i Norge må jo folk med dårlig råd rett ut og tigge på gata. Så jeg skjønner godt din prioritering. 

Anonymkode: e0546...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...