Gå til innhold

Helt innerst inne ønsker ikke mannen flere barn. :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har et barn på 2 år. Jeg ønsker meg så sterkt et barn til. Helt innerst inne ønsker ikke mannen flere barn. Vi har diskutert det utallige ganger. Det begynner å bli så sårt tema. Merker det sliter veldig på forholdet. Hva om han alder endrer ønske? Jeg ville i utgp. bare ha 2 år imellom barna mine. Så føler "tiden" renner ut. Noen råd? Føler jeg har prøvd å ikke nevne det på lang stund, og jeg har tatt det opp til diskusjon flere ganger. Tviler på at han en dag kommer  å forteller meg at nå er han klar :(

Anonymkode: e6de1...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hans pikk, han bestemmer hvor han putter den. Men putter han den i deg og du blir gravid så var det hans valg. 

Anonymkode: 3e45c...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gjøre noe med hans ønske (eller mangel på det) angående flere barn. Du må rett og slett tro at han mener det han sier. 

Det du kan - og bør - gjøre, er å finne ut hvor sterkt ditt ønske om flere barn er. Valgene dine er å bli hos denne mannen og godta at du bare får et barn, eller gå fra ham og finne en annen mann å få flere barn med.

Når du har funnet ut hva du vil, så setter du deg ned med mannen din og forteller ham det. Ikke som en slags utpressing ("få barn med meg ellers går jeg fra deg!"), men rett og slett som en opplysning.

Ta med i betraktningen at det kan ta tid å finne en ny mann, innlede et forhold og komme til det stadiet at dere er klare for å få barn sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kan dere ikke ha sex. Forstår han det? Ha synes det er OK å leve i sølibat? 

Anonymkode: 582f2...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt legitimt. Nøyaktig like legitimt som ditt ønske om flere. Du får avgjøre om du vil ha ham eller flere barn.

Anonymkode: 6234c...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men da kan dere ikke ha sex. Forstår han det? Ha synes det er OK å leve i sølibat? 

Anonymkode: 582f2...2c4 

Slike kommentarer kommer jeg aldri til å forstå. Mener du virkelig at hvis mannen vil ha sex, så betyr det at han må bli far?? Det er utpressing og verste hersketeknikk! Mener du dette når det gjelder kvinner også? Ingen har rett på abort fordi hun valgte jo å ha sex!!?

HI, jeg tenker at du må velge. Vil du være sammen med samboer og barnet deres? Eller er ønsket om flere barn for høyt? Mtp aldersforskjell, så skjønner jeg hvordan du tenker. Her gikk det sju år før nr 2 kom. Å i vår familie er det helt perfekt. 

 

Anonymkode: acb90...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Håpet jeg fikk noen svar hvor det stod "Sånn har jeg hatt det også. Men det ordet seg til slutt" :P

Anonymkode: e6de1...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår han på mange måter godt, og på mange måter ikke i det hele tatt. Jeg tenker barnet kan gå glipp av noe ved å ikke ha søsken. Slik følte hvertfall jeg det selv da jeg vokste opp som enebarn. Har dere kjærlighet, tid, energi og økonomi nok til å få et barn til ville jeg absolutt ønsket med søsken til mitt ene barn.

 

og så er det den andre siden. Min mann ønsket seg fler barn, men jeg sa nei. Jeg følte meg litt presset av både han og øvrig familie, men vi hadde allerede tre barn. Jeg følte ikke vi hadde overskudd nok til et ett til. Økonomien ville nok fremdeles vært ok, men jeg var sliten nok allerede. Vi var begge 26 da det siste barnet kom, og masingen fra hans side begynnte da vi var 30. Tiden hadde rent ut for min del, og jeg ville ikke begynne på nytt. Masingen førte til at jeg følte meg presset og jeg følte keg ikke fikk bestemme over min egen kropp og eget liv. Jeg følte meg lite respektert og at jrg ikke fikk bestemme over mitt eget liv. Jeg følte det gikk utover vårt ellers så gode samliv og familieliv. Til slutt sa jeg at om hans ønske om fler barn var så sterkt så fikk han få det barnet uten meg. Ham sto fritt til å flytte ut om han ønsket det, for jeg maktet rett og slett ikke begynne på nytt igjen med ny baby. Det værste for meg var at han fikk våre tre barn med på sitt "lag", de maste konstant etter en lillebror/søster. 

Så jeg forstår mannen din... Samtidig forstår jeg deg også veldig godt. Jeg sier ikke at barn trenger søsken for å få en fullverdig barndom, men jeg tror barn finner mye glede i søsken.

Anonymkode: b1f24...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt av samme opplevelse. Vi fikk første barnet tidlig(19 og 20 år) og han ville vente noen år med nr 2. Jeg tenkte i mange år at jeg ville forlate han for å gi datteren min søsken men jeg ble og ventet. Nå sitter jeg her med en nyfødt sønn på 4 uker men det tok sin tid. Første barnet fyller 12 år i år. Men min mann synes nr 2 kom akkurat når det passet så han er veldig fornøyd. Jeg må innrømme at jeg skulle gjerne fått flere for mange år siden. 

Anonymkode: 3f75f...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da må han stå for prevensjon. Hvis ikke, må han bare godta at du blir gravid. 

Anonymkode: 215f2...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er så mange i denne situasjonen?

Når man blir enig om å starte familie sammen, bør man ikke på forhånd vite litt hva den andre tenker?

Kom det som en overraskelse på deg at han ikke vil ha flere? 

Personlig ville jeg aldri satset på en mann som bare ville ha ett barn. Et søskenønske skjønner jeg veldig godt. De som ikke får med seg den andre på nummer 3, 4 osv har jeg litt mindre "sympati" for.  Jeg forstår at 2 kan være nok for mange. 

Er jo masse argumenterart for å få barn nummer to. Man blir jo litt alene i verden uten søsken synes jeg ivertfall. Mye glede vil de jo ha av hverandre på ferier osv, så personlig skjønner jeg ikke helt de som ikke vil ha mer enn ett.

Men nå er det ikke meg det er snakk om her. Er jo veldig trist om dere ikke blir enige om noe så viktig. Ingen råd, men ønsker deg lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir so provosert av kommentarer som då får han sjølv stå for prevensjon, eller att han då må leve i sølibat.

Ærligtalt må begge være einige om at eit barn skal bli til (ikkje lure han til å bli far) uhell kan skje, men ikkje planlegg det.

Dersom det hadde vert andre vegen (att det var dama som ikkje ville) hadde det ikkje vert eit spørsmål.

Anonymkode: 65ce4...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Jallavalla skrev:

Virker som det er så mange i denne situasjonen?

Når man blir enig om å starte familie sammen, bør man ikke på forhånd vite litt hva den andre tenker?

Kom det som en overraskelse på deg at han ikke vil ha flere? 

Personlig ville jeg aldri satset på en mann som bare ville ha ett barn. Et søskenønske skjønner jeg veldig godt. De som ikke får med seg den andre på nummer 3, 4 osv har jeg litt mindre "sympati" for.  Jeg forstår at 2 kan være nok for mange. 

Er jo masse argumenterart for å få barn nummer to. Man blir jo litt alene i verden uten søsken synes jeg ivertfall. Mye glede vil de jo ha av hverandre på ferier osv, så personlig skjønner jeg ikke helt de som ikke vil ha mer enn ett.

Men nå er det ikke meg det er snakk om her. Er jo veldig trist om dere ikke blir enige om noe så viktig. Ingen råd, men ønsker deg lykke til. 

Man kan planlegge så mye man vil, men man har ikke peiling på hva det vil si å ha barn før man har prøvd. Jeg ville ha minst 5 barn da jeg traff mannen, han var ikke sikker på om han ville ha noen i det hele tatt. Vi ble enige om 3, men stoppet på 2 og er veldig enige om at det holder i massevis...

Anonymkode: 8e940...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså HI må respektere mannens ønske om og ikke få flere barn nå, og om hun velger og slutte på prevensjonsmidler så har hun plikt til og informere mannen om dette slik at han har sjans til og ta nødvendige forhåndsregler før sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke tenkt til å lure mannen på noen måte. Jeg ønsker at vi begge har like lyst på barn <3

Anonymkode: e6de1...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et ultimatum. 

Jeg stilte ultimatum. Han sa ja! 

Har en venninne som gjorde det samme, han sa nei. De har nok begge angret. 

Vår situasjon var annerledes enn din. Vi var begge på runde to, det var snakk om første fellesbarn.

 

Når det gjelder din situasjon, kan jeg ta feil, men kan ikke hjelpe å tenke at din mann venter på å gå fra deg. Mye styr å være helgepappa for to? Stresser igjen, jeg kan ta feil, det er du som vet svaret på hvorfor han bare vil ha et barn. 

Anonymkode: 56fa6...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Superdolly skrev:

Du kan ikke gjøre noe med hans ønske (eller mangel på det) angående flere barn. Du må rett og slett tro at han mener det han sier. 

Det du kan - og bør - gjøre, er å finne ut hvor sterkt ditt ønske om flere barn er. Valgene dine er å bli hos denne mannen og godta at du bare får et barn, eller gå fra ham og finne en annen mann å få flere barn med.

Når du har funnet ut hva du vil, så setter du deg ned med mannen din og forteller ham det. Ikke som en slags utpressing ("få barn med meg ellers går jeg fra deg!"), men rett og slett som en opplysning.

Ta med i betraktningen at det kan ta tid å finne en ny mann, innlede et forhold og komme til det stadiet at dere er klare for å få barn sammen.

Akkurat det gjorde jeg. Og jeg hadde en tidsfrist på hvor lenge jeg ville vente. Da fristen var der, informerte jeg om at jeg hadde fjernet spiralen, og at han var ansvarlig for seg selv. 

Han ønsket fortsatt ikke flere. Jeg flyttet, fant en annen, og har 3 barn i dag. Angrer ikke et øyeblikk.  Jeg ville aldri ha klart å leve med at jeg kun fikk ett og at det var noen andre som hadde bestemt på mine vegne.

Anonymkode: a09b2...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir so provosert av kommentarer som då får han sjølv stå for prevensjon, eller att han då må leve i sølibat.

Ærligtalt må begge være einige om at eit barn skal bli til (ikkje lure han til å bli far) uhell kan skje, men ikkje planlegg det.

Dersom det hadde vert andre vegen (att det var dama som ikkje ville) hadde det ikkje vert eit spørsmål.

Anonymkode: 65ce4...1bd

Kvinner som IKKE vil ha barn, beskytter seg. Er du helt tett, eller? Har du hørt om noen kvinne som skylder på gubben hvis hun blir uplanlagt gravid...? 

Anonymkode: a09b2...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kvinner som IKKE vil ha barn, beskytter seg. Er du helt tett, eller? Har du hørt om noen kvinne som skylder på gubben hvis hun blir uplanlagt gravid...? 

Anonymkode: a09b2...3e7

Tror det anonym her mente var at det er jo enklere for kvinner å lure menn til å gjøre de gravide. Man kan fint si man går på pillen og ikke gjøre det. Er vel ikke mange ektemenn eller samboere som da bruker annen prevensjon på seg selv i tillegg, om de tror at dama beskytter seg. 

Det er liksom så enkelt å si at pillen ikke fungerte. I desperasjonens øyeblikk er ikke moralen like sterk hos alle kvinner.

Det er derimot ikke like lett å lure en kvinne til å bli gravid, for det er hun som har kontrollen sånn sett.

 

Anonymkode: 761df...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare oppdatere. Mannen har ombestemt seg. Jeg er super super glad :) Takk for alle svarene :)

Anonymkode: e6de1...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...