Gå til innhold

Så lei meg.. tidlig s/a etter ivf


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette var vårt første søskenforsøk etter at sønnen vår ble født for 2 år siden (på tredje forsøk).

På forhånd hadde jeg sagt til meg selv og mannen at det ville bli en bonus om vi fikk det til, og at vi har vært heldige.

Fast forward til i dag. Graviditetstesten gir sterk mistanke om at dette ikke går veien. Og frafall av symptomer og spotting fjernet all tvil for meg. 

Og jeg føler meg nummen og samtidig knust. Har lest ørten forum om kjemisk graviditet og diverse suksesshistorier er jeg møkkalei hele greia og vil bare bli ferdig med det...men testdagen er ikke før tirsdag (14 dager etter innsett, 19 dpo).

Hvordan klarer man å reise seg igjen og prøve igjen? Å gå igjennom dette flere ganger virker nesten umulig nå..

Anonymkode: 6f9a7...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg så godt! Jeg har ikke trengt ivf selv, blir gravid med naturmetoden, men mister og mister. Har hatt to SA, en MA og en kjemisk graviditet det siste året. Er tidlig gravid igjen, men klarer ikke å tro at det går bra. Mister jeg nå, tror jeg ikke jeg klarer mer. Da tror jeg ikke det blir noe barn. Vet ikke hvordan man klarer å holde motet oppe, men ville bare fortelle deg at vi er flere som sliter. Kan kanskje være bittelitt trøst i ikke å være den eneste...

Anonymkode: 285be...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner deg så godt! Jeg har ikke trengt ivf selv, blir gravid med naturmetoden, men mister og mister. Har hatt to SA, en MA og en kjemisk graviditet det siste året. Er tidlig gravid igjen, men klarer ikke å tro at det går bra. Mister jeg nå, tror jeg ikke jeg klarer mer. Da tror jeg ikke det blir noe barn. Vet ikke hvordan man klarer å holde motet oppe, men ville bare fortelle deg at vi er flere som sliter. Kan kanskje være bittelitt trøst i ikke å være den eneste...

Anonymkode: 285be...b30

Uff...du har hatt det tøft... Håper denne sitter for deg!

Jeg føler meg faktisk litt utakknemlig. Sønnen vår kom etter nesten 5 år med prøving. Så vi var kjempeheldige. Jeg aner ikke hvordan jeg holdt ut den gangen...

 

Anonymkode: 6f9a7...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan vet du at det ikke går veien om det ikke er testing før tirsdag da? Jeg har fire barn og har blødd og spottet i fleste trimester med alle fire.... 

Anonymkode: 09700...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hvordan vet du at det ikke går veien om det ikke er testing før tirsdag da? Jeg har fire barn og har blødd og spottet i fleste trimester med alle fire.... 

Anonymkode: 09700...580

Første trimester 

Anonymkode: 09700...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan vet du at det ikke går veien om det ikke er testing før tirsdag da? Jeg har fire barn og har blødd og spottet i fleste trimester med alle fire.... 

Anonymkode: 09700...580

Svakere tester...Testen i dag viste såvidt en strek, svakere enn den i går. Og blod.. Testdagen er 5 dager etter ikm (ironisk nok for å sile ut nettopp kjemiske graviditeter..)

Jeg forstår at det kan virke som om jeg er pessimistisk, men jeg orker ikke falskt håp. Har opplevd dette 2 ganger tidligere så kjenner igjen tegnene 

Anonymkode: 6f9a7...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner deg veldig godt, spesielt siden dere trenger hjelp til å bli gravide..

Selv er jeg gravid igjen (med natur metoden) for 5 gang. Vi opplevde en MA før vi fikk sønnen vår og gikk igjennom to sa'er på rad i november og desember i fjor. Nå har jeg kommet til uke 7 men har spottet en del og føler meg overhodet ikke trygg på at det går veien. Mister vi denne gangen så MÅ vi ta en pause i prøvingen, det tar virkelig på psyken. 

Men du, håpet er ikke ute så sant du ikke får kraftige blødninger og menssmerter, jeg krysser fingrene for deg <3

Anonymkode: 47781...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Svakere tester...Testen i dag viste såvidt en strek, svakere enn den i går. Og blod.. Testdagen er 5 dager etter ikm (ironisk nok for å sile ut nettopp kjemiske graviditeter..)

Jeg forstår at det kan virke som om jeg er pessimistisk, men jeg orker ikke falskt håp. Har opplevd dette 2 ganger tidligere så kjenner igjen tegnene 

Anonymkode: 6f9a7...77c

Bruker du strimler fra billigtester, for isåfall skal jeg gi deg et lite håp. Jeg hadde svake streker i seks dager, de to siste dagene ble de svakere. Var sikker på at det gikk galt, men hcg-blodprøve viste at hcg var mer enn doblet fra dag fire til dag seks, selv om streken på dag fem var litt svakere enn på dag fire, og streken på dag seks var litt svakere enn på dag fem. Jeg spottet litt tredje og fjerde dagen jeg testet. Er fortsatt gravid og nå en uke senere, og testen var knallsterk på ettermiddagsurin igår.

Anonymkode: 285be...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bruker du strimler fra billigtester, for isåfall skal jeg gi deg et lite håp. Jeg hadde svake streker i seks dager, de to siste dagene ble de svakere. Var sikker på at det gikk galt, men hcg-blodprøve viste at hcg var mer enn doblet fra dag fire til dag seks, selv om streken på dag fem var litt svakere enn på dag fire, og streken på dag seks var litt svakere enn på dag fem. Jeg spottet litt tredje og fjerde dagen jeg testet. Er fortsatt gravid og nå en uke senere, og testen var knallsterk på ettermiddagsurin igår.

Anonymkode: 285be...b30

Takk for svar.. Her har jeg brukt clear blue. Har vært gravid så mange ganger at jeg gjenkjenner når det går til helvete. Til og med hatt en ex.u som gjør at jeg nå virkelig håper på negativ test.

Uff, jeg er så klagete og misfornøyd med alt nå. Føler jeg burde være takknemlig over det jeg har...men akk. Nei. Kanskje det hjelper å være på jobb

Men takk for svar

Anonymkode: 6f9a7...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg.  Har ikkje slite like mykje som de har gjort, men nok til at eg anar fortvilelsen du kjenner.  Håpar de lukkast etter kvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...