Gå til innhold

Assistent på skolen og aktiv motstander av bv


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om det? Er det greit at en person som jobber med barn deler og deltar aktivt i disse hatdiskusjonene på sosiale medier? 

Anonymkode: ec844...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke greit, og det ville jeg tatt opp med rektor. Som ansatt i skolen må man tidvis forholde seg til bv tj, og skolen skal fremme samarbeid. Det er særdeles lite profesjonelt av henne og å aktiv fremme meninger om dette, men selvfølgelig må hin få lov til å mene hva hun vil uten å spre det som propaganda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 3 er nok! skrev:

Nei, det er ikke greit, og det ville jeg tatt opp med rektor. Som ansatt i skolen må man tidvis forholde seg til bv tj, og skolen skal fremme samarbeid. Det er særdeles lite profesjonelt av henne og å aktiv fremme meninger om dette, men selvfølgelig må hin få lov til å mene hva hun vil uten å spre det som propaganda. 

Dette.

Anonymkode: f3f26...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en helsesøster, rektor eller en kontaktlærer ville jeg sakt noe, men assistentene kan man ikke forvente så mye av.

Anonymkode: 53db4...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage da, men det står i stillingsinstruksen at man ikke skal dele slike ting på Facebook ol, og dette gjaldt alle som jobber i kommunen...

Snakk med rektor!

Anonymkode: 57539...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde det vært en helsesøster, rektor eller en kontaktlærer ville jeg sakt noe, men assistentene kan man ikke forvente så mye av.

Anonymkode: 53db4...0d0

Så assistenter er dumme?

Skolen er jo pliktig å melde til bv, noe denne assistenten mest sannsynlig aldri ville gjort. Så ja, selvfølgelig skal det gjøres oppmerksom på. 

Anonymkode: 10407...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det ikke alltid er riktig å løpe til barnevernet med en gang? Kanskje det finnes andre løsninger som er lurere? Kanskje barnevernet ikke er så flinke til jobben sin som de skal ha det til?

Ett ord: glassjenta.

Anonymkode: 45f21...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde det vært en helsesøster, rektor eller en kontaktlærer ville jeg sakt noe, men assistentene kan man ikke forvente så mye av.

Anonymkode: 53db4...0d0

Man kan forvente lojalitet! De er da mye nærmere barna mht å avdekke kritikkverdige forhold i hjemmet enn det en rektor er! 

Anonymkode: afa42...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje det ikke alltid er riktig å løpe til barnevernet med en gang? Kanskje det finnes andre løsninger som er lurere? Kanskje barnevernet ikke er så flinke til jobben sin som de skal ha det til?

Ett ord: glassjenta.

Anonymkode: 45f21...e35

Og de 60.000 andre navnene som du ikke kjenner - hva med dem? De skal bare etterlates i hjem med vold, rus eller overgrep fordi glassjenta ikke fikk det godt? 

Anonymkode: afa42...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit og sunt å være skeptisk til enkelte barnevernsansatte, og til at det nærmest er ingen kontroll med dem og det aldri får noen konsekvenser hvis de bryter lover eller ikke etterkommer en rettskraftig dom. Men å delta i hatgrupper mot barnevernet som institusjon og mene at all barnevern skal bort, er ikke noe en assistent skal gå ut offentlig med. Da sitter vedkommende i feil yrke.

Anonymkode: 5099b...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hva som er problemet, hun jobber med barn og er mot barnevernet privat, det har da ingen noe med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

skjønner ikke hva som er problemet, hun jobber med barn og er mot barnevernet privat, det har da ingen noe med

Jo, når det strider mot jobben så

Anonymkode: 77f25...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har i sin jobb meldeplikt til barnevernet om hun mistenker omsorgssvikt, så å være åpen barnevernsmotstander er ikke greit når du er ansatt i norsk skole.

Jeg ville meldt fra til rektor.

Anonymkode: ea43a...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Blair Waldorf skrev:

skjønner ikke hva som er problemet, hun jobber med barn og er mot barnevernet privat, det har da ingen noe med

Det er klart det er et problem. Når hun som offentlig ansatt møter et barn som muligens utsettes for omsorgssvikt, hva tror du hun gjør da? Eller når hun som ansatt på SFO som har hatt særlig kontakt med et gitt barn skal delta i et ansvarsgruppemøte der barneverntjenesten også er, hva tror du hun gjør da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blair Waldorf skrev:

skjønner ikke hva som er problemet, hun jobber med barn og er mot barnevernet privat, det har da ingen noe med

Da foreslår jeg at du prøver litt hardere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blair Waldorf skrev:

skjønner ikke hva som er problemet, hun jobber med barn og er mot barnevernet privat, det har da ingen noe med

Du har ikke hørt om å opptre profesjonelt? De fleste i skolevesenet må forholde seg til barnevern og liknende instanser i løpet av yrkeslivet. 

Anonymkode: f25a7...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

min mening

Standardsvar på alle kritiske spørsmål. Har du ingen evne til argumentere for synspunktene dine?

Anonymkode: 53eab...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

min mening

Du er usedvanlig glad i å spre tåpelige meninger uten å ville underbygge.

Nøyaktig hvordan mener du det er uproblematisk å være aktiv motstander av barnevernet samtidig som man innehar en stilling som innebærer meldeplikt til nevnte barnevern?

Anonymkode: a1291...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er usedvanlig glad i å spre tåpelige meninger uten å ville underbygge.

Nøyaktig hvordan mener du det er uproblematisk å være aktiv motstander av barnevernet samtidig som man innehar en stilling som innebærer meldeplikt til nevnte barnevern?

Anonymkode: a1291...dd7

Du kommer aldri til å få noe vettugt svar fra den kanten. Hun evner ikke det i det hele tatt. Det kommer som regel bare : min mening, whatever eller ferdig snakka.

Anonymkode: 77f25...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...