Gå til innhold

noen som husker meg? gravid med nr 4, mannen nekter.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, sug lut skrev:

Forholdet er jo sykt uansett, det er skadelig nok, enten ryker det eller så gjør det det ikke, men her gjelder det å redde stumpene, dvs de tre faktisk eksisterende barna, ikke det potensielle fjerde. Tror du de andre tre barna får noe særlig utbytte av moren sin som alenemor når hun i tillegg skal ha enda en? Høygravid alene, med en nyfødt alene - med tre andre unger under seks?

Men tror du virkelig det er noen stumper igjen å redde om HI går i en dyp depresjon etter en abort og ikke får noen som helst forståelse for det hos mannen? Jeg tror barna vil ha det langt bedre av en mor til fire som har de barna hun vil ha og ha samvær med far, enn de vil ha av en dypt deprimert mor som ikke får noen som helst støtte av mannen sin.

Kvinner har greid både fire og flere barn alene til alle tider. Hi sier hun har økonomiske og personlige ressurser til å ta seg av fire barn alene, da velger jeg å tro henne på det. Da tror jeg det er bedre for henne OG barna å få dette barnet, enn at hun skal la seg manipulere psykisk og trues av han som liksom skal være den som støtter henne.

Han har tatt sitt valg flere ganger - hver eneste gang de har hatt sex uten at han har beskyttet seg, faktisk - han valgte å ikke gjøre det han kunne for å forhindre at han enda en gang gjorde kona gravid. Da må han også være mann nok til å stå for de valgene.

Anonymkode: ae609...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da vil det med andre ord si at sammen har dere kapasitet til åtte? Det tviler jeg sterkt på.

Anonymkode: 8a990...597

Åtte? Hvor får du åtte fra? Vi er to voksne og blir fire barn? Det er seks. Å joda. Det har vi kapasitet til :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25. mars 2017 den 20.44, Anonym bruker skrev:

Det vil si at du er gravid for tredje gang mot din mann sitt ønske? Vel, da kan jeg faktisk forstå han

Anonymkode: 16bd7...9ac

Det eneste jeg "forstår" er at han ikke vet hvordan barn blir til...

Anonymkode: a3826...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Til en viss grad. Har du virkelig kapasitet til å ta vare på en så stor flokk med unger alene på en god måte?  Hva jobber du som, må tjene godt!  

Anonymkode: 1d3c7...410

Hallo. Man trenger ikke være rik, man må bare sette tæring etter næring. 

Og samme hvor lite mannen har ønsket hvert individuelt barn, har han også en forsørgerplikt. Noe annet skulle da virkelig ha tatt seg ut...

Anonymkode: a3826...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du respekterer ikke mannen din heller på en plass når du igjen har blitt gravid mot hans ønsker. Du kunne like gjerne ha gått på noe sikrere, men jeg tror innerst inne du vil ha flere barn og at du bruker dette for å få viljen din. Dere er like ille begge to.

At du tjener godt tror jeg heller ikke noe særlig på. Du skrev tidligere at du var 27 og eldste er rundt 5. Det betyr at du omtrent ikke har vært u arbeidslivet de siste fem årene det.

Og ja, jeg synes du er en dårlig mor for de barna du allerede har når du nå tar valget om å beholde. 

Anonymkode: a7677...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du respekterer ikke mannen din heller på en plass når du igjen har blitt gravid mot hans ønsker. Du kunne like gjerne ha gått på noe sikrere, men jeg tror innerst inne du vil ha flere barn og at du bruker dette for å få viljen din. Dere er like ille begge to.

At du tjener godt tror jeg heller ikke noe særlig på. Du skrev tidligere at du var 27 og eldste er rundt 5. Det betyr at du omtrent ikke har vært u arbeidslivet de siste fem årene det.

Og ja, jeg synes du er en dårlig mor for de barna du allerede har når du nå tar valget om å beholde. 

Anonymkode: a7677...df4

Haha, ja, mannen vil ikke ha barn, men HI måtte gå på noe sikrere? Har du noen forslag på hva som er sikrere? Enkelte kvinner responderer ikke på hormonell prevensjon. Det vet mannen til HI, likevel fortsetter han å pule på uten å sterilisere seg eller tre på en kondom. Men her på DiB er alt damenes skyld.

 

HI, ikke hør på disse ulykkelige ondskapsfulle fjols (som mest sannsynlig sitter der alene uten sex på 7. året, går på NAV og leier kommunal leilighet). Har du prøvd å stille ultimatum til mannen? At DU går hvis han får presset gjennom sitt ønske om abort? La ham få smake hans egen medisin - si at du går hvis du tar abort. Og hør hva han sier til det. Han tror jo at du blir hvis han får tvunget gjennom sitt ønske, siden han mener at trusselen om at han skal gå hvis du beholder er effektiv. Gjør sånn at den ikke er det - gå til motangrep. Har du spurt ham hvorfor i svarteste han ikke steriliserte seg etter abort nr 1 når han ikke ville ha flere barn? Spør ham og forlang en GOD forklaring. Tipper han ikke har noen, han gidder bare ikke opereres.

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke svart tidligere i tråden, men jeg greier ikke helt å forstå deg.

Du har skrevet at Hi og mannen først og fremst må ta hensyn til de barna de har pr. i dag, og du har mer enn antydet at hvis HI beholder dette barnet og mannen går fra henne pga. det så er hun en dårlig mor som ikke setter barna sine først.

Men helt oppriktig - tror du virkelig at dette forholdet har noen som helst sjanse om Hi nå skulle ta abort? Her er det en mann som tidligere har tvunget henne til abort. Han har tidligere truet henne, han truer henne nå. Når hun gjorde som han ville sist, og tok abort, da viste han null empati overhodet for hennes følelser. Dette viser i beste fall en mann som ikke er glad i sin kone. Men mer sannsynlig viser det en mann som driver med psykisk vold og manipulering hvis han ikke får det som han vil. Det viser en mann som ikke på noen måte er villig til å ta ansvar for sine handlinger (han visste at HI lett ble gravid, tross at hun har brukt prevensjon riktig, likevel VELGER HAN å fortsette å ha sex med henne uten å beskytte seg selv ekstra, enten med kondom eller å kutte strengen). Og det viser en mann som er villig til å bruke tvang og trusler for å få det som han vil.

Helt ærlig - tror du virkelig at dette forholdet har en sjanse i havet hvis Hi tar abort mot sin vilje for andre gang? Når Hi har fortalt at hun slet enormt etter forrige tvungne abort, og at hun er redd for å bli svært deprimert og ikke komme seg etter en ny ufrivillig abort? Tror du virkelig forholdet vil overleve en ny abort, når mannen i tillegg ikke er villig til å bruke fem minutter for å vise sin kone, og mor til sine barn, en smule empati?

 

Anonymkode: ae609...c55

Det er ikke noe å diskutere,  egentlig,  vi tenker helt forskjellig.  HI sier de har et ok ekteskap,  der du fremstiller mannen som håpløs.  HI ønsker ikke å gå fra mannen, han er ikke ond, virker det som, han ønsker ikke flere barn og det er en ærlig sak. 

Jeg hadde hatt store problemer med å ta abort selv, så det har jeg personlig tatt ansvar for for min egen del. For jeg tror ikke at det er rosenrødt å være alene med fire små. Jeg tror ikke det er rosenrødt om man er to om det, heller. 

Hva kommunikasjon og annet i HI sitt ekteskap angår kjenner jeg dem ikke, det gjør antakelig ikke du heller, men det virker utvilsomt som om de har litt å jobbe med begge to. Det eneste i denne likningen som hvertfall ikke gjør saken enklere er en baby til. Og 10 uker på vei? I mitt hode( som da ikke er på 50-tallet),  er jeg kanskje kynisk, kanskje realistisk,  hvertfall ikke rosenrød, men jeg ville hatt fokus på de tre små som alt finnes.

Jeg skjønner at mange er uenige og synes jeg er forferdelig. Jeg har full forståelse for at HI har det jævlig, rett og slett, det er en vanskelig situasjon å stå i og en situasjon uten gode løsninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du respekterer ikke mannen din heller på en plass når du igjen har blitt gravid mot hans ønsker. Du kunne like gjerne ha gått på noe sikrere, men jeg tror innerst inne du vil ha flere barn og at du bruker dette for å få viljen din. Dere er like ille begge to.

At du tjener godt tror jeg heller ikke noe særlig på. Du skrev tidligere at du var 27 og eldste er rundt 5. Det betyr at du omtrent ikke har vært u arbeidslivet de siste fem årene det.

Og ja, jeg synes du er en dårlig mor for de barna du allerede har når du nå tar valget om å beholde. 

Anonymkode: a7677...df4

Hi har brukt prevensjon. Mannen valgte å ikke gjøre noe for å hindre at han gjorde henne gravid om de hadde sex - selv om han visste at hun lett ble gravid med prevensjon. Hi har tatt prevensjonen som hun skulle. Da er det ikke hennes skyld at hun har blitt gravid igjen! Det er ikke alle kvinner som kan "gå på noe sikrere", fordi de blir gravide uansett hvilken prevensjon de går på.

Om hun vil holde muligheten for flere barn åpen, da kan hun ikke sterilisere seg. Om mannen var så sikker på at han ikke ville ha flere barn burde han sterilisert seg. Men mannen har flere ganger valgt å likevel ikke sterilisere seg.

Det er mannen som gang på gang har hatt mulighet til å hindre dette og tidligere svangerskap. Når han likevel ikke har gjort noe for å hindre dette, og nå igjen truer med å gå fra familien om han ikke får som det vil, da er det han som er en dårlig forelder! Ikke HI! En god mann og en god far tar ansvar, han utsetter ikke sin partner for unødvendige enorme påkjenninger, han forventer ikke at han kan true sin partner til å foreta risikofylte inngrep... bare fordi han selv ikke gidder ta ansvar. En god mann og en god far tar ansvar, det gjør ikke denne mannen. Hi har tatt og fortsetter å ta ansvar!

Anonymkode: ae609...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎03‎.‎2017 den 19.48, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan HI eller mannen få kjønnssykdommer ved å ha sex med hverandre? Jeg nevnte ingenting om kjønnssykdommer vel? Vet du hva, det er unormalt å hele tiden prate om fitter, kjønnssykdommer, runking og lignende. Patologisk opptatt av sex. Enten har du ikke fått deg noe på 5-6 år, eller så er du bare sexfiksert og bør ha hjelp.

Anonymkode: c83bd...bd6

Men puling er greit, ser jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amandine skrev:

Det er ikke noe å diskutere,  egentlig,  vi tenker helt forskjellig.  HI sier de har et ok ekteskap,  der du fremstiller mannen som håpløs.  HI ønsker ikke å gå fra mannen, han er ikke ond, virker det som, han ønsker ikke flere barn og det er en ærlig sak. 

Jeg hadde hatt store problemer med å ta abort selv, så det har jeg personlig tatt ansvar for for min egen del. For jeg tror ikke at det er rosenrødt å være alene med fire små. Jeg tror ikke det er rosenrødt om man er to om det, heller. 

Hva kommunikasjon og annet i HI sitt ekteskap angår kjenner jeg dem ikke, det gjør antakelig ikke du heller, men det virker utvilsomt som om de har litt å jobbe med begge to. Det eneste i denne likningen som hvertfall ikke gjør saken enklere er en baby til. Og 10 uker på vei? I mitt hode( som da ikke er på 50-tallet),  er jeg kanskje kynisk, kanskje realistisk,  hvertfall ikke rosenrød, men jeg ville hatt fokus på de tre små som alt finnes.

Jeg skjønner at mange er uenige og synes jeg er forferdelig. Jeg har full forståelse for at HI har det jævlig, rett og slett, det er en vanskelig situasjon å stå i og en situasjon uten gode løsninger. 

De har hatt det greit, tross at han tidligere har truet henne til abort. Hun sier hun ikke vil takle det enda en gang. Da sier hun også at selv om de frem til denne graviditeten har hatt et ok ekteskap (bortsett fra når han har truet henne tidligere og nektet å støtte henne ved forrige abort), så sier hun jo helt tydelig at de ikke vil tåle en ny abort.

Og jo, det å ikke støtte sin partner som tar en abort så hard som det HI gjorde tidligere, det er nærmest ondskapsfullt.

Faktum her er at Hi sier hun ikke vil og ikke greier å ta abort, og at hun har økonomiske og personlige ressurser til å ta seg av et nytt barn, selv om det skulle være som alenemor. Da er det ingen grunn til å ta abort for en mann som driver med psykisk mishandling når han ikke får det som han vil og som ikke er mann nok til å ta ansvar for egne handlinger. Mannen er voksen, han har en hel rekke valg, det er ikke HIs oppgave å være mannens mor og rydde opp etter ham hver gang.

Vil Hi ha barnet og hun vet at forholdet ikke vil overleve en abort, da beholder hun barnet.

Anonymkode: ae609...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sug lut skrev:

Men puling er greit, ser jeg?

Denne tråden handler om sex uten prevensjon og abort som blir presset gjennom. Den handler ikke om kjønnssykdommer og har aldri gjort det. Forstår du virkelig ikke det? Det ene er i kontekst (puling/sex/knulling/samleie som resulterer i uønsket graviditet og som mannen til HI ikke gjorde noe for å avverge), det andre er tatt ut av kontekst (kjønnssykdommer - når det ikke er snakk om at HI eller mannen har ligget med andre uten prevensjon, delt sprøyte med en narkoman eller hatt blodoverføring i utlandet). Det samme å kalle dine motdebattanter for fitter, bare fordi vi mener noe annet enn deg. INGEN av dem jeg kjenner kaller folk de er uenige med for fitter. Det vitner om skikkelig trailer trash-holdning, null utdanning utenom "livets hare skole" og naving som livsstil. De som virkelig kan argumentere, har skarp tunge og er veldig intelligente, har ikke behov for å kalle andre for kjønnsorganer.

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Denne tråden handler om sex uten prevensjon og abort som blir presset gjennom. Den handler ikke om kjønnssykdommer og har aldri gjort det. Forstår du virkelig ikke det? Det ene er i kontekst (puling/sex/knulling/samleie som resulterer i uønsket graviditet og som mannen til HI ikke gjorde noe for å avverge), det andre er tatt ut av kontekst (kjønnssykdommer - når det ikke er snakk om at HI eller mannen har ligget med andre uten prevensjon, delt sprøyte med en narkoman eller hatt blodoverføring i utlandet). Det samme å kalle dine motdebattanter for fitter, bare fordi vi mener noe annet enn deg. INGEN av dem jeg kjenner kaller folk de er uenige med for fitter. Det vitner om skikkelig trailer trash-holdning, null utdanning utenom "livets hare skole" og naving som livsstil. De som virkelig kan argumentere, har skarp tunge og er veldig intelligente, har ikke behov for å kalle andre for kjønnsorganer.

Anonymkode: c83bd...bd6

Enig!

Jeg håper at moderatorene kommer på banen og rydder ut disse avsporingen som sug lut og andre har stått for i tråden!

Anonymkode: ae609...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, amandine skrev:

Det er ikke noe å diskutere,  egentlig,  vi tenker helt forskjellig.  HI sier de har et ok ekteskap,  der du fremstiller mannen som håpløs.  HI ønsker ikke å gå fra mannen, han er ikke ond, virker det som, han ønsker ikke flere barn og det er en ærlig sak. 

Jeg hadde hatt store problemer med å ta abort selv, så det har jeg personlig tatt ansvar for for min egen del. For jeg tror ikke at det er rosenrødt å være alene med fire små. Jeg tror ikke det er rosenrødt om man er to om det, heller. 

Hva kommunikasjon og annet i HI sitt ekteskap angår kjenner jeg dem ikke, det gjør antakelig ikke du heller, men det virker utvilsomt som om de har litt å jobbe med begge to. Det eneste i denne likningen som hvertfall ikke gjør saken enklere er en baby til. Og 10 uker på vei? I mitt hode( som da ikke er på 50-tallet),  er jeg kanskje kynisk, kanskje realistisk,  hvertfall ikke rosenrød, men jeg ville hatt fokus på de tre små som alt finnes.

Jeg skjønner at mange er uenige og synes jeg er forferdelig. Jeg har full forståelse for at HI har det jævlig, rett og slett, det er en vanskelig situasjon å stå i og en situasjon uten gode løsninger. 

Du har lest HI sine innlegg - mener du at en mann som først presser gjennom en abort uten å bruke kondom eller sterilisere seg, og så nekter å støtte henne i det hun går gjennom fordi HAN ønsket det, og nekter en gang å prate med henne om det ikke er håpløs? Må si du har svært lave krav til en mann... De fleste av oss har litt høyere krav til partner.

Problemet er at HI har det jævlig nå og vil ha det jævlig enda en gang. Og mannen vil mest sannsynlig være like drittsekk mot henne og nekte å støtte og trøste etter abort nr. 2.

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du respekterer ikke mannen din heller på en plass når du igjen har blitt gravid mot hans ønsker. Du kunne like gjerne ha gått på noe sikrere, men jeg tror innerst inne du vil ha flere barn og at du bruker dette for å få viljen din. Dere er like ille begge to.

At du tjener godt tror jeg heller ikke noe særlig på. Du skrev tidligere at du var 27 og eldste er rundt 5. Det betyr at du omtrent ikke har vært u arbeidslivet de siste fem årene det.

Og ja, jeg synes du er en dårlig mor for de barna du allerede har når du nå tar valget om å beholde. 

Anonymkode: a7677...df4

Jeg er økonomisk uavhengig , men for meg er ikke de pengene alt. Jeg er lykkelig og glad for at vi har det vi trenger og ungene mangler ikke noe hverken på kjærlighet eller materialistiske ting. Uansett tror jeg mange tenker for mye på penger.

Joda, ærlig sak. Jeg vil gjerne også ha en til. Barnet er ønsket ifra min side. Men jeg har tatt pillen min slavisk! Å jeg har faktisk tatt en abort før, som tok knekken på meg. Derfor syns jeg det er blodig urettferdig at han skal slippe så lett unna!

En dårlig mor er jeg aldeles ikke , så spar meg for så inkompetente kommentarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, liniss - mamma til tre små skrev:

Jeg er økonomisk uavhengig , men for meg er ikke de pengene alt. Jeg er lykkelig og glad for at vi har det vi trenger og ungene mangler ikke noe hverken på kjærlighet eller materialistiske ting. Uansett tror jeg mange tenker for mye på penger.

Joda, ærlig sak. Jeg vil gjerne også ha en til. Barnet er ønsket ifra min side. Men jeg har tatt pillen min slavisk! Å jeg har faktisk tatt en abort før, som tok knekken på meg. Derfor syns jeg det er blodig urettferdig at han skal slippe så lett unna!

En dårlig mor er jeg aldeles ikke , så spar meg for så inkompetente kommentarer. 

Men håper du vet hvor vanskelig det kan være å være alene med barn. Er han en god far til de 3 som dere allerede har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, koro51 skrev:

Men håper du vet hvor vanskelig det kan være å være alene med barn. Er han en god far til de 3 som dere allerede har?

Jeg håper ikke jeg blir alene. Men vil klare meg for det. Han er en genuin flott og nydelig far for de barna vi har. Han følte som dette for tremann også men forguder han idag. Derfor tror jeg oppriktig det vil gå fint ogsådenne gang.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, liniss - mamma til tre små skrev:

Jeg håper ikke jeg blir alene. Men vil klare meg for det. Han er en genuin flott og nydelig far for de barna vi har. Han følte som dette for tremann også men forguder han idag. Derfor tror jeg oppriktig det vil gå fint ogsådenne gang.   

Ok, du gambler litt nå da, men ønsker deg selvfølgelig lykke til - det høres ut som om du har bestemt deg og da er det bare å krysse fingrene ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, koro51 skrev:

Ok, du gambler litt nå da, men ønsker deg selvfølgelig lykke til - det høres ut som om du har bestemt deg og da er det bare å krysse fingrene ;) 

Jeg sitter og veier opp for og imot. Nå som jeg har passert 10 uker føler jeg meg ganske sikker. Takk, jeg krysser alt jeg har! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du respekterer ikke mannen din heller på en plass når du igjen har blitt gravid mot hans ønsker. Du kunne like gjerne ha gått på noe sikrere, men jeg tror innerst inne du vil ha flere barn og at du bruker dette for å få viljen din. Dere er like ille begge to.

At du tjener godt tror jeg heller ikke noe særlig på. Du skrev tidligere at du var 27 og eldste er rundt 5. Det betyr at du omtrent ikke har vært u arbeidslivet de siste fem årene det.

Og ja, jeg synes du er en dårlig mor for de barna du allerede har når du nå tar valget om å beholde. 

Anonymkode: a7677...df4

Oh the ignorance... 

Anonymkode: 09a6d...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, liniss - mamma til tre små skrev:

Jeg håper ikke jeg blir alene. Men vil klare meg for det. Han er en genuin flott og nydelig far for de barna vi har. Han følte som dette for tremann også men forguder han idag. Derfor tror jeg oppriktig det vil gå fint ogsådenne gang.   

Men jeg klarer ikke å forstå at du i det hele tatt vil være sammen med han? Klarer du å elske og respektere han når han driver på slik?

Anonymkode: adbac...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal love deg at å være alene er mye vanskeligere enn mange aner. De fleste tror det er logistikken som blir problemet men det er det minste problemet. Tror ingen klarer helt å forestille seg hvordan det er å være helt alene med barn uten å ha vært der. Kan sikkert virke idyllisk. 

Syns dere egentlig begge er barnslige og truer hverandre. Det sagt så er det like mye mannens ansvar med prevensjon. Men skjønner han og når du går på piller da kan det jo virke som du er enig mtp at du heller ikke vil ha barn for da hadde du ikke gått på p piller. 

Dere har 3 barn sammen dere er begge ansvarlig for handlingene deres og hvordan liv dere vil ha. 

Personlig hadde jeg nok tatt abort. 

Lykke til hi håper alt ordner deg 

Anonymkode: e85d6...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg klarer ikke å forstå at du i det hele tatt vil være sammen med han? Klarer du å elske og respektere han når han driver på slik?

Anonymkode: adbac...498

Mye avhenger sikkert av hva han gjør for å reparere det han har ødelagt.

Anonymkode: a3826...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter nok litt om dagen følelsesmessig. Men likevel tror jeg at vi kan komme igjennom en graviditet. Hadde jeg gjort som han ville og tatt abort, er jeg denne gang noe mere usikker på om jeg kunne fortsatt. Jeg har stått i denne situasjonen to ganger før. Jeg må bruke det som erfaring. Det var bein tøfft å få sistemann men gikk jo bra tilslutt. Det er det jeg tror og håper nå også.     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har lest HI sine innlegg - mener du at en mann som først presser gjennom en abort uten å bruke kondom eller sterilisere seg, og så nekter å støtte henne i det hun går gjennom fordi HAN ønsket det, og nekter en gang å prate med henne om det ikke er håpløs? Må si du har svært lave krav til en mann... De fleste av oss har litt høyere krav til partner.

Problemet er at HI har det jævlig nå og vil ha det jævlig enda en gang. Og mannen vil mest sannsynlig være like drittsekk mot henne og nekte å støtte og trøste etter abort nr. 2.

Anonymkode: c83bd...bd6

Hva jeg mener om mannen til HI, om ekteskapet eller kommunikasjonen deres spiller ingen rolle, jeg er ikke den som har tre barn med ham. Og som skal samarbeide med ham resten av livet. HI selv synes han er helt ok, det er nok å vite for min del. Jeg har min egen mann som jeg er godt fornøyd med. 

Jeg tror ikke HI er en dårlig mamma, jeg tror ikke mannen hennes er en drittsekk. 

Jeg tror,  derimot,  at det ikke er særlig rosenrødt å være alene med fire små,  og da - uavhengig av hvor vondt det ville gjort meg personlig( for jeg ville selv hatt store store problemer med å ta abort, derfor er jeg selv sterilisert fordi jeg ikke kan sette meg selv eller min familie i den situasjonen) - ville jeg gjort det jeg mener var best for mine tre allerede eksisterende barn. 

Verre er det ikke. Ille nok, det er det selvfølgelig. Og det har jeg ettertrykkelig også sagt, jeg har all sympati og medfølelse overfor HI som står i en fryktelig vond situasjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, March 25, 2017 den 20.38, Anonym bruker skrev:

Ikke glem at du også må bli hos mannen selv om han ikke støtter deg etter abort denne gangen heller. Ellers er du dårlig mor :D:D Går det an å være så teit som disse damene egentlig?

Anonymkode: c83bd...bd6

Og itillegg er det rett og rimelig at hun blir hos mannen om han er utro. Det er jo hennes feil og barna har det best i ett ulykkelig ekteskap. 

Hi, du er en god mor det er jeg sikker på! Men som jeg har sagt, du drar dette bare ut og spiller litt offer. Vær sterk og kom deg ut, for barnas skyld og din egen. Det er ikke ett som om dere kommer til å skilles, men NÅR...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...