Gå til innhold

noen som husker meg? gravid med nr 4, mannen nekter.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Mrs druestein skrev:

Jeg synes derimot det er synd at fedre ikke har noe medbestemmelsesrett.  Han sier tydelig at han ikke vil eller orker en til. 

Men isteden så velger du å trumfe gjennom egne ønsker og i samme slengen ødelegge en hel familie. De andre barna blir skillsmisse barn.

Jeg hadde tatt abort om ikke barnet var ønsket av begge foreldre

Alle menn har medbestemmelse. Den heter pule eller ikke pule. Vi lærer det allerede før puberteten. Det et bare noe vås du sier.

Anonymkode: a3826...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, sug lut skrev:

Har du økonomi til fire barn og bosted for fem og oppfølging aleine? Du har antakelig knapt jobbet på flere år og knapt før førstemann heller, så ung som du er. Eller satser du på et NAV-barn? For den saks skyld, har du råd til å ha de tre du allerede har, når du blir aleine? For aleine blir du uansett. Blir det fire HVA HAR JEG RETT TIL-barn som skal leve på felleskassa?

Men det DU gjør hele dagen på hverdagene når du henger på forumet fra morgen til kveld, er noe som ganger felleskassa. For å kunne dømme noen man ikke kjenner og kalle dem navere må man kanskje prøve å jobbe selv først...Ellers fremstår man bare som en ondskapsfull dritt.

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det DU gjør hele dagen på hverdagene når du henger på forumet fra morgen til kveld, er noe som ganger felleskassa. For å kunne dømme noen man ikke kjenner og kalle dem navere må man kanskje prøve å jobbe selv først...Ellers fremstår man bare som en ondskapsfull dritt.

Anonymkode: c83bd...bd6

Skivebom. Ha en fortsatt snurpfittedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Skivebom. Ha en fortsatt snurpfittedag.

Haha, ble dradd rett tilbake til dr. Yppert-tiden😂

Anonymkode: adbac...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, sug lut skrev:

Skivebom. Ha en fortsatt snurpfittedag.

Du snakker om å være snurpfitte..............

Anonymkode: 16bd7...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen i helvete. Det er 2017. Er det annet å vente at kvinner henger etter hva gjelder likestilling i dette landet? Hadde vi brukt like lang tid på å løfte frem kvinner og hjelpe kvinner som vi gjør på å dømme, kritisere og sparke nedover så hadde det sikkert vært mye mer ordnede former her til lands. 

Det finnes en spesiell plass i helvete for de som ikke støtter andre kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Parallellogrammet skrev:

Fy faen i helvete. Det er 2017. Er det annet å vente at kvinner henger etter hva gjelder likestilling i dette landet? Hadde vi brukt like lang tid på å løfte frem kvinner og hjelpe kvinner som vi gjør på å dømme, kritisere og sparke nedover så hadde det sikkert vært mye mer ordnede former her til lands. 

Det finnes en spesiell plass i helvete for de som ikke støtter andre kvinner.

AMEN!

Hi, stå opp for deg selv og vær kvinne! Ikke lek offer. Vis ungene dine at DU klarer alt! Og det gjør du 😊 Forholdet deres er over om du er som kvinner flest.  Ingen kan fortsette et slik forhold som dette. Vær en kvinne eller dørmatte, valget er ditt! 

Jeg støttet deg i den forrige tråden, men nå synes jeg det er mye syt. Mannen din er ingen mann og du finner unnskyldninger for å ikke gå. Du drar det bare ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Superdolly skrev:

Og jeg lurer oppriktig på hvor mange aborter en mann skal kunne presse gjennom fordi han ikke gidder å sterilisere seg. Eller tre et kondom på pikken. Du leste at de har vært gjennom dette før, og at han han da bestemte at hun måtte ta abort? I en tidligere tråd om emnet skrev også hi at han egentlig skulle sterilisere seg, men hadde utsatt det av uklare årsaker. 

Her har vi da en kvinne som tar ansvar og bruker prevensjon, og som tydeligvis blir lett gravid. Mannen gidder ikke ta noe slikt ansvar, men kjører på og synes at hun skal bruke abort som prevensjon. Hvorfor i huleste skal man ikke forvente av en voksen trebarnspappa at han forstår hvordan barn blir til, og at han kan ta ansvar for å ikke få flere? 

Han har presset gjennom en abort tidligere. Hi har sagt fra at det orker hun ikke igjen. Likevel mener du at det er han som skal bestemme dette. 

Nei, men når alternativet er oppløsning av en familie og en evt tilværelse som alenemor for 4 unger så hadde jeg likevel bitt i det sure eple og gjort det som var best for familien som helhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mrs druestein skrev:

Nei, men når alternativet er oppløsning av en familie og en evt tilværelse som alenemor for 4 unger så hadde jeg likevel bitt i det sure eple og gjort det som var best for familien som helhet

Hvordan vil en slik familie fungere tror du? Og far skal vel ha samvær med ungene sine

Alenemor er man kun når man er ALENE om den daglige omsorgen av barn og man oppdrar de alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sug lut skrev:

Skivebom. Ha en fortsatt snurpfittedag.

Akkurat det - folk som bruker ordene "fitte", "runking" og lignende i annethvert innlegg fremstår ikke som høyt utdannede og smarte. En smart person klarer å vinne diskusjonen uten å spre om seg med fitter, kuk og runking. Har aldri hørt sånt språk der jeg jobber, og ellers egentlig...

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs druestein skrev:

Nei, men når alternativet er oppløsning av en familie og en evt tilværelse som alenemor for 4 unger så hadde jeg likevel bitt i det sure eple og gjort det som var best for familien som helhet

Mener du da at HI MÅ fortsette å være sammen med mannen for barnas skyld uansett? Han har tvunget henne til abort TO ganger, truer og lager helvete. Du mener at det er best for barna å vokse opp med en slik far og en mor som lever ulykkelig for at barna ikke skal være skilsmissebarn? Mannen til HI har enda ikke sterilisert seg. Det vil si, at HI må nekte ham sex for å slippe å ta abort nr. 3. Tror du han gidder å være veldig lenge sammen med HI hvis de lever i sexløst forhold?

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det rart kloden er overbefolket sier nå bare jeg...

Anonymkode: 1d3c7...410

Kloden er ikke overbefolket. Det er en myte 

Anonymkode: eb0b7...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Parallellogrammet skrev:

Fy faen i helvete. Det er 2017. Er det annet å vente at kvinner henger etter hva gjelder likestilling i dette landet? Hadde vi brukt like lang tid på å løfte frem kvinner og hjelpe kvinner som vi gjør på å dømme, kritisere og sparke nedover så hadde det sikkert vært mye mer ordnede former her til lands. 

Det finnes en spesiell plass i helvete for de som ikke støtter andre kvinner.

Folk som tar abort og ikke angrer havner der. 

Anonymkode: eb0b7...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk som tar abort og ikke angrer havner der. 

Anonymkode: eb0b7...0ab

Nei vet du hva! Hvordan er det overhodet mulig å komme på å skrive dette. Det er 2017! Det er Norge! Vær takknemlig for, og sett pris på de rettighetene du har som kvinnelig norsk borger. De rettighetene har kommet fordi andre kvinner har stått på og kjempet, de har nemlig ikke kommet rekende på ei fjøl!

Synes du bildene fra USA ligner på et samfunn DU ønsker å bo i? Hvor 80 dresskledde menn satt for å forsøke å få flertall for å kutte penger til svangerskapsomsorg, mammografi, barn og prevensjon? 

Kanskje du skulle flyttet til USA? For om republikanerne oppnår flertall vil ikke prevensjon omfattes av den statlige forsikringsordningen lenger. Dvs om du var lavtlønnet måtte du kanskje velge mellom p-piller eller mat på bordet? Kanskje valgte du mat og ble gravid, men etter at Høyesterett oppnår 9 medlemmer igjen er det slettes ikke usansynlig at Roe v. Wade faller og en ny dom sikrer statenes rett til selv å bestemme om det skal være forbudt med abort. Så sitter du der da, gravid uten mulighet for å kunne forhindret det (vel du kunne forhindret det Dersom du hadde droppet å kjøpe mat til deg og barna den måneden og heller prioritert p-piller) og helt uten muligheter til å ta abort, for det er ulovlig. Men du kommer i det minste ikke til helvete, det er tross alt det viktigste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine egne følelser,  HI, må faktisk stille bak i køen. Du har først og fremst ansvar for de barna du har født. Om du vil være gift eller ikke er nå én ting, men du kan da ikke med viten og vilje sette et barn til verden fordi DU ikke klarer å tenke ansvarlig?  Og du vil frita faren for bidrag og samvær? Så de tre andre drar til pappa mens yngste må bli hos deg? Og nav tar regningen fordi du ikke vil belaste far? Det er ikke mye ansvarlighet i det, hvertfall,  det er helt sikkert. Det er fryktelig egoistisk,  rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle menn har medbestemmelse. Den heter pule eller ikke pule. Vi lærer det allerede før puberteten. Det et bare noe vås du sier.

Anonymkode: a3826...36d

Det samme valget har vel HI. Dersom det passer dårlig med flere barn og det ender i konflikt, noe HI visste det ville gjøre, så kan hun la være å ha sex. Eller hun kan skaffe seg prevensjon som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om HI taper uansett. Beholder hun barnet risikerer hun at mannen forlater henne. Tar hun abort risikerer hun også forholdet. Jeg hadde ikke klart å leve med en mann som hadde tvunget meg til abort ikke bare én gang, men hele to ganger. 

Du vet innerst inne hva som er riktig å gjøre, HI. Klem til deg! ❤

Anonymkode: 57369...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir irritert av enkelte her inne. Jeg VET jo hele sannheten og dere vet en bit. Det handler ikke om egoisme eller å være uansvarlig. Jeg har god økonomi, jeg klarer fire alene om han virkelig hadde gått, jeg har mer en nokk plass og massevis med omsorg kjærlighet. Jeg har ikke tenkt til å snylte på noe nav eller rane barnefar for bidrag. Det er ikke i mine tanker engang.

 

Prinsippet her er  jo at jeg har beskyttet meg, han har lovet sterilisere seg men ikke gjort det. Jeg ble gravid . Han har tvunget meg til abort før å jeg gikk nedenom å hjem. Tok det bly tungt og jeg er redd for en abort til vil gå utover både meg, familien min og barna. Jeg har et innerst ønske om dette fjerde barnet   , når det først har skjedd så ser jeg på det som en gave.  Jeg tror ærlig ikke at han går, men det er jo endel helvete ifra han da jeg tror han er redd å det forstår jeg! Jeg ønsker ikke selv og gå å vil gjerne klare dette sammen. Så takk for alle svar, søker litt trøst når jeg er nedenfor. Det betyr ikke at alt er fælt , jeg føler meg bare Så alene. Men det må jeg kanskje venne meg til. Jeg ønsker ikke abort, jeger 10 uker på vei. Det er ikke bare en klump lenger...det gjør meg ikke til et dårlig menneske fordet vel?

 

Hi         

Endret av liniss - mamma til tre små
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mrs druestein skrev:

Nei, men når alternativet er oppløsning av en familie og en evt tilværelse som alenemor for 4 unger så hadde jeg likevel bitt i det sure eple og gjort det som var best for familien som helhet

Vel, hadde jeg vært sammen med en mann som tok så lite ansvar (ikke noe prevensjon, ingen sterilisering) og tvang gjennom TO aborter så hadde det forholdet allerede vært dødt. Så å forbli i det forholdet hadde ikke lenger vært et alternativ, uansett. Jeg hadde ikke klart å føle noe annet enn bunnløs forakt for en som holdt på slik som denne mannen gjør.

Og nå har hi blitt gravid på prevensjon igjen (for tredje gang, hvis jeg har forstått det riktig), og det helt uten at mannen ser ut til å tenke at HAN skal ta noe ansvar og gjøre noe med det. Så hvis hi velger å bli, kan de ikke lenger ha samleie. Hun risikerer å bli gravid og han beskytter seg jo ikke. 

I his tilfelle hadde jeg helt klart valgt å bli alenemor for 4 små unger, i stedet for å være alenemor for 3 små og en stor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, liniss - mamma til tre små skrev:

Kjenner jeg blir irritert av enkelte her inne. Jeg VET jo hele sannheten og dere vet en bit. Det handler ikke om egoisme eller å være uansvarlig. Jeg har god økonomi, jeg klarer fire alene om han virkelig hadde gått, jeg har mer en nokk plass og massevis med omsorg kjærlighet. Jeg har ikke tenkt til å snylte på noe nav eller rane barnefar for bidrag. Det er ikke i mine tanker engang.

 

Prinsippet her er  jo at jeg har beskyttet meg, han har lovet sterilisere seg men ikke gjort det. Jeg ble gravid . Han har tvunget meg til abort før å jeg gikk nedenom å hjem. Tok det bly tungt og jeg er redd for en abort til vil gå utover både meg, familien min og barna. Jeg har et innerst ønske om dette fjerde barnet   , når det først har skjedd så ser jeg på det som en gave.  Jeg tror ærlig ikke at han går, men det er jo endel helvete ifra han da jeg tror han er redd å det forstår jeg! Jeg ønsker ikke selv og gå å vil gjerne klare dette sammen. Så takk for alle svar, søker litt trøst når jeg er nedenfor. Det betyr ikke at alt er fælt , jeg føler meg bare Så alene. Men det må jeg kanskje venne meg til. Jeg ønsker ikke abort, jeger 10 uker på vei. Det er ikke bare en klump lenger...det gjør meg ikke til et dårlig menneske fordet vel?

 

Hi         

Men det er jo der,  du sier at du klarer fint både tre og fire alene, men hele poenget er jo at det ikke er deg som bør stå i fokus. Hva med barna dine? Har ikke de rettigheter til en oppvekst i et hjem du selv sier er ok og fungerer bra? Det er du villig til å ta fra dem? Det er ikke deg, heller ikke mannen,  som burde være førsteprioritet. Ei heller det som kan bli et barn.  Førsteprioritet burde være de barna dere alt har, de som i dag lever gode stabile og glade liv i et velfungerende( i følge deg) hjem.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og én ting til, liniss,  siden jeg regner med jeg er en av de du peker på. Jeg har full forståelse for at du har det tungt og at det er en helsikes knipe du står i. Jeg har masse sympati og empati for at du har det tøft og trenger å lufte tanker og følelser,  og jeg vet hvor godt dib er til sånt bruk.  Jeg håper du klarer å løse dette til beste for dere alle, men barna i fokus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, amandine skrev:

Men det er jo der,  du sier at du klarer fint både tre og fire alene, men hele poenget er jo at det ikke er deg som bør stå i fokus. Hva med barna dine? Har ikke de rettigheter til en oppvekst i et hjem du selv sier er ok og fungerer bra? Det er du villig til å ta fra dem? Det er ikke deg, heller ikke mannen,  som burde være førsteprioritet. Ei heller det som kan bli et barn.  Førsteprioritet burde være de barna dere alt har, de som i dag lever gode stabile og glade liv i et velfungerende( i følge deg) hjem.  

Så du mener at man mister retten til skilsmisse/samlivsbrudd med en gang man får barn? Siden du skriver at "førsteprioritet burde ære barna dere alt har", altså du mener hun bør bli hos mannen, uansett hvor jævlig han er. For det er ellers veldig liten forskjell om man er alene med 3 eller 4 så lenge man har kapasitet til å ta seg av dem. 50-tallet ringte og skulle ha tilbake holdningene sine. Jeg håper ikke at du vil bli hos din mann uansett hvordan han oppfører deg, bare fordi du mener at barna ikke bør gå gjennom skilsmisse uansett hva, og de voksnes behov aldri kan telle.

Anonymkode: c83bd...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mamma til 2 søte skrev:

AMEN!

Hi, stå opp for deg selv og vær kvinne! Ikke lek offer. Vis ungene dine at DU klarer alt! Og det gjør du 😊 Forholdet deres er over om du er som kvinner flest.  Ingen kan fortsette et slik forhold som dette. Vær en kvinne eller dørmatte, valget er ditt! 

Jeg støttet deg i den forrige tråden, men nå synes jeg det er mye syt. Mannen din er ingen mann og du finner unnskyldninger for å ikke gå. Du drar det bare ut.

Enig. Riv av plasterlappen nå. 

Anonymkode: a3826...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...