Gå til innhold

Desember 2017


Heidi******

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Tresko81 skrev:

Var på ultralyd i går! Der fikk vi se en sprell levende liten tass som både vinket og turnet rundt inni magehuset. For en fantastisk opplevelse ❤️ Ble estimert til 11+1 (11+2 i dag) og termin 17 des. Det passet jo veldig bra med menstermin min som var 19 des 😊 

Ååå så herlig ❤️ Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg kommet til 9+3 i dag, og hadde TUL for en stund siden. Da ble jeg satt til 6+5, selv med prøverør. Trodde vel egentlig at befruktningstidspunkt ikke kunne blitt mer nøyaktig enn det, så selv så trodde jeg at jeg var 7+0. Men et par dager til eller fra gjøre vel ikke no. Så da må jeg flyttes fra 27. desember til 31. ;) Ordinær UL i slutten av Juli, men bestiller nok en privat i mellomtiden, ble uutholdelig lenge til synes jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prøvedokka skrev:

Da har jeg kommet til 9+3 i dag, og hadde TUL for en stund siden. Da ble jeg satt til 6+5, selv med prøverør. Trodde vel egentlig at befruktningstidspunkt ikke kunne blitt mer nøyaktig enn det, så selv så trodde jeg at jeg var 7+0. Men et par dager til eller fra gjøre vel ikke no. Så da må jeg flyttes fra 27. desember til 31. ;) Ordinær UL i slutten av Juli, men bestiller nok en privat i mellomtiden, ble uutholdelig lenge til synes jeg! 

Dem skal ikke flytte en prøverørsdato. Flyttet meg nesten 1 uke. Da sa dem når jeg fødte at det er befuktningsdato som teller.

men du skal ikke tenke så mye på det. Det er vanskelig å måle når dem er så små. Bedre ved ordinær ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utredningstime på sykehuset i dag. Gikk veldig bra. Flyttet 9+4 til 10+1 😝 skal på ny ul + blodprøver iløpet av et par uker. 

Formen er ellers rævva, så sykmeldt et par uker nå. Kan endelig ligge på sofaen med relativt god samvittighet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, prøvedokka skrev:

Da har jeg kommet til 9+3 i dag, og hadde TUL for en stund siden. Da ble jeg satt til 6+5, selv med prøverør. Trodde vel egentlig at befruktningstidspunkt ikke kunne blitt mer nøyaktig enn det, så selv så trodde jeg at jeg var 7+0. Men et par dager til eller fra gjøre vel ikke no. Så da må jeg flyttes fra 27. desember til 31. ;) Ordinær UL i slutten av Juli, men bestiller nok en privat i mellomtiden, ble uutholdelig lenge til synes jeg! 

Når fikk du satt inn da? Og hvor mange dager var embryoet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, prøvedokka skrev:

Da har jeg kommet til 9+3 i dag, og hadde TUL for en stund siden. Da ble jeg satt til 6+5, selv med prøverør. Trodde vel egentlig at befruktningstidspunkt ikke kunne blitt mer nøyaktig enn det, så selv så trodde jeg at jeg var 7+0. Men et par dager til eller fra gjøre vel ikke no. Så da må jeg flyttes fra 27. desember til 31. ;) Ordinær UL i slutten av Juli, men bestiller nok en privat i mellomtiden, ble uutholdelig lenge til synes jeg! 

Jeg vet også akkurat befruktning pga prøverør, men ble flyttet frem. Hadde ul omtrent samme tid du tok, uke 7. Tror jeg ville gått ut fra uttaket og da det også ble befruktet. Hadde du 4 delt egg satt inn etter 2 dager? Vanskelig å måle nøyaktig når det er så lite. Skal på ny ul neste uke, er da 12+3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satte inn et firedelt to dager etter uttak. Men ja, vanskelig å måle når de er så små. 

 

Nå har jeg derimot begynt å spotte og venter på at klokka skal bli halv ni slik at jeg får ringt til legekontoret og hørt hva i alle dager jeg skal gjøre! Skal jeg ringe legevakta på sykehuset her eller holder det med legetimen jeg alt har på onsdag neste uke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er forma deres? Kjenner på angsten her.redd for MA.  Hadde en brun spotting 9+3 og mye kynnere i 3 dager. No er jeg 11+ 2 og føler magen ikke strutter som før. Og mindre eller kjenner ikke kynnere. 3 gangs  med to SA mellom . Har ikke vært på ul etter spottinga. Og syns det er veldig lenge til første kontroll 16. Juni. Bekkenet har blitt mye verre da! Skikkelig isjias smerter.  Syteinnlegg men kjenner vel på hormonene kansje. Og de magiske 12 ukene er veldig nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen grei. Blir bedre og bedre for hver dag nå som kvalmen slipper taket! 😊 Har vi en egen facebook-gruppe for oss med termin i desember? 😊

Endret av Tresko81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook gruppe som er hemmelig kunne jo kanskje vært fint ja ❤ vet ikke med dere andre, men vi har ikke sagt noe til noen enda 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, May 30, 2017 den 8.17, prøvedokka skrev:

Satte inn et firedelt to dager etter uttak. Men ja, vanskelig å måle når de er så små. 

 

Nå har jeg derimot begynt å spotte og venter på at klokka skal bli halv ni slik at jeg får ringt til legekontoret og hørt hva i alle dager jeg skal gjøre! Skal jeg ringe legevakta på sykehuset her eller holder det med legetimen jeg alt har på onsdag neste uke? 

Hva sa legekontoret? 😕 fikk du komme inn? ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var formen fin i 3 dager. Så ble litt bekymret, men nå er jeg veldig dårlig igjen. Trøtt, sliten, kvalm. Hjemme med sykt barn i dag, selv om det virker som mor trengte fridagen mere enn gutten..

vanlig at magen virker litt mindre igjen, da den ikke er like oppblåst som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun sagt det til 2 nære venninner jeg, og min datter på 13 ❤️  Sist uke da jeg var på ultralyd fikk jeg beskjed om å ta støttemedisinen min kun ut uka, så nå har jeg helt sluttet på den. Jeg er nå 11+3 (tror jeg...)  Satt inn en fryst blastocyst som var 6 dager gammel den 7 April.  5 timer etter innsett sprakk den og festet seg - jeg merket det kjempegodt! Ble da plutselig så varm og uvel. Fortet meg å sjekket tempen og den hadde steget med en halv grad ❤️ Uvelheten og kvalmen kom fort, og fikk positiv test 4 dager etter innsettet ❤️

Det med magen tror jeg kan gå litt opp og ned enda altså, fosteret er så lite at det meste av magehevelsen er vel luft og oppblåste tarmer..?  Jeg merker det ihvertfall godt forskjell på magen min utover dagen/kvelden og morgenen. Veldig oppblåst og mye rumling nedi der 🙈 Mye luft... 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.5.2017 den 22.29, mammas skatter <3 skrev:

Hvordan er forma deres? Kjenner på angsten her.redd for MA.  Hadde en brun spotting 9+3 og mye kynnere i 3 dager. No er jeg 11+ 2 og føler magen ikke strutter som før. Og mindre eller kjenner ikke kynnere. 3 gangs  med to SA mellom . Har ikke vært på ul etter spottinga. Og syns det er veldig lenge til første kontroll 16. Juni. Bekkenet har blitt mye verre da! Skikkelig isjias smerter.  Syteinnlegg men kjenner vel på hormonene kansje. Og de magiske 12 ukene er veldig nær.

Jeg hadde ikke nølt et sekund - bestill deg ultralyd asap og se om alt ser bra ut ❤️ Så slipper du å gå å være så redd ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen pga mine bekymringer. Han prøvde finne fosterlyden med doppler. Og klarte det ikke. Så han ringte Gyn pol for å få meg inn på sjekk der men de ville ikke ta meg imot. Så må fint vente i et par uker for å se på nytt med ny prøving på fosterlyd. Legen hadde ønsket han hadde ul-utstyr og kunne gjort det selv. Hjelper ikke meg med angst og føler eller er så negativ til at det må ha skjedd noe!!!!! Har ikke privat Gyn her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mammas skatter <3 skrev:

Var hos legen pga mine bekymringer. Han prøvde finne fosterlyden med doppler. Og klarte det ikke. Så han ringte Gyn pol for å få meg inn på sjekk der men de ville ikke ta meg imot. Så må fint vente i et par uker for å se på nytt med ny prøving på fosterlyd. Legen hadde ønsket han hadde ul-utstyr og kunne gjort det selv. Hjelper ikke meg med angst og føler eller er så negativ til at det må ha skjedd noe!!!!! Har ikke privat Gyn her. 

Fikk komme inn til en lege som hadde ul-apparat og heldigvis såg vi en liten bylt som vinka og bevegde seg. Ti kilo lettere og kansje kan jeg slappe av litt meir. Syns det er veldig dårlig av det offentlige å behandle usikker gravide slik de gjør. Ikke første gangen jeg ikke fikk komme på kontroll. Var også en gang jeg hadde spontanabort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mammas skatter <3 skrev:

Var hos legen pga mine bekymringer. Han prøvde finne fosterlyden med doppler. Og klarte det ikke. Så han ringte Gyn pol for å få meg inn på sjekk der men de ville ikke ta meg imot. Så må fint vente i et par uker for å se på nytt med ny prøving på fosterlyd. Legen hadde ønsket han hadde ul-utstyr og kunne gjort det selv. Hjelper ikke meg med angst og føler eller er så negativ til at det må ha skjedd noe!!!!! Har ikke privat Gyn her. 

Du får ikke kjørt inn til en by som har privat gynekologi da? Eller blir det ekstremt langt unna?  Huff... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Live33 skrev:

Vi svarte samtidig 😂 Gud så bra!!!! ❤️❤️❤️

Ja så utrolig letta her🤗  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, mammas skatter <3 skrev:

Ja så utrolig letta her🤗  

Å, så bra at det går bra! Og jeg syns det høres vilt dårlig ut at du ikke fikk komme for ul. Elendig service. 

Her trodde jeg at den verste kvalmen var slutta, men nei. Enormt kvalm, oppkast og konstante brekninger de tre siste dagene. Er i tillegg blitt forkjøla. Tungt må jeg innrømme.

Er i dag 11+0, endelig i uke 12! Men vi hadde SA 11+5 sist, så jeg venter med knusende ro. Alt kan fortsatt skje. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ta fosterdiagnostikk? Vi har fått tilbud om UL og blodprøve grunnet min alder (kremt). Var i tvil, men har bestemt meg for å gjøre det. Men tar ikke noe fostervannsdiagnostikk, nei!

 

hva tenker du å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble henvist til fosterdiagnostikk, men fikk avslag. Valgte derfor å bestille meg en privat ul som jeg var på i går. Der var det en sprell levende baby 😊 Kjempe aktiv og alt så bra ut 😀 Er 12+6 i dag. Gyn kunne ikke gi noe garanti, men det så ut som ei jente. Men jeg får vel vente til etter oul før jeg begynner å kjøpe inn noe rosa 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tilbud om fosterdiagnostikk. Skal iallefall å ta blodprøver, tror også det var snakk om ul samtidig. Blir vel innen et par uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2017 den 11.02, Ayka skrev:

Jeg har fått tilbud om fosterdiagnostikk. Skal iallefall å ta blodprøver, tror også det var snakk om ul samtidig. Blir vel innen et par uker. 

Det er en sånn spesialblodprøve som sendes til Trondheim. Må tas man-ons grunnet blodprøven ikke må bli gammel før de får sjekka den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...