Gå til innhold

Desember 2017


Heidi******

Anbefalte innlegg

Dette er min første, og ser bare vanlig "feit" ut :fnise: Men så er jeg bare 6+2 i dag også. Venter på time til TUL, men har enda ikke fått innkalling! Blir å bestille privat på mandag tenker jeg, om jeg ikke ser noe til brev fra sykehuset i dag eller mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andre i familien har fått flere spm i dag om jeg er gravid, så vil si at det synes på meg enda eg går i de største klæra eg har. 10+4 i dag. Synes det er litt tidlig at alle skal vite det. Bor på et lite sted så viss noen har sett meg og har misstanke så veit heile bygda/plassen det. Så blir nok en tur å snakke med sjefen på mandag slik at han hører det fortest mulig fra meg og ikkje av rykte.

 Når sa dere det til sjefen eller når har dere tenkt å si det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes det 🙈 Å jeg er bare 7 uker på vei. Har ett tvillingpar. Så livmora har vært ganske stor før, kanskje derfor den blir så fort stor nå? For sist fikk jeg ikke mage før uke 12/13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Prinsesse07 skrev:

Jeg lurer litt på om dere på gruppa her har barn fra før eller om det er deres første? Selv venter jeg min tredje og magen er så oppblåst at jeg allerede ser gravid ut 😂 Har måtte gått opp en str i buksene jeg bruker på jobb 🙈 Forrige svangerskap fikk jeg spørsmål om jeg var gravid da jeg var 8 uker på vei bare! Jeg er ganske liten og tynn, så når magen blir oppblåst syns det veldig godt 😅

Har en sønn på 9 mnd 😊 Er veldig slank så det vises allerede. Er nok bare oppblåst, men må gå med litt løse topper o.l for at det ikke skal vises. Blir det som forrige gang går det litt tilbake igjen før magen kommer i uke 14-15 😊 Heldigvis er jeg hjemme med minstemann så trenger ikke vise meg så mye i offentlighet i forhold til hvis jeg skulle jobbet nå 😊 Er i uke 7+6 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lilletrille1 skrev:

Andre i familien har fått flere spm i dag om jeg er gravid, så vil si at det synes på meg enda eg går i de største klæra eg har. 10+4 i dag. Synes det er litt tidlig at alle skal vite det. Bor på et lite sted så viss noen har sett meg og har misstanke så veit heile bygda/plassen det. Så blir nok en tur å snakke med sjefen på mandag slik at han hører det fortest mulig fra meg og ikkje av rykte.

 Når sa dere det til sjefen eller når har dere tenkt å si det?

Jeg er 9 uker på søndag, men fortalte det til sjefen for ca en og en halv uke siden. Jeg var skikkelig dårlig, så det var greit å fortelle det slik at jeg får litt "spesial" behandling de dagene jeg trenger det 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2017 den 14.48, prøvedokka skrev:

Dette er min første, og ser bare vanlig "feit" ut :fnise: Men så er jeg bare 6+2 i dag også. Venter på time til TUL, men har enda ikke fått innkalling! Blir å bestille privat på mandag tenker jeg, om jeg ikke ser noe til brev fra sykehuset i dag eller mandag. 

Fikk time til TUL nå på torsdag som var. Det var privat så måtte betale litt. Men fikk kjempe god behandling og 3 bilder med hjem. Skal tilbake i uke 12. Er 7 uker på vei, og jeg har også hatt ICSI så derfor fikk jeg tidlig UL. Hvis du ikke bor langt fra Drammen så anbefaler jeg et sted her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får alle ul gratis :) er så heldig som bor på ett lite sted :) alle blir gjort på føden. Hadde første 6+3 neste 8+6. Vi har forresten ikke privat gynekolog her da.

men har ikke lyst på for mange, synes det er veldig koselig. Men med tvillingene synes jeg det var litt for mange, hadde også vena cava. Så var veldig ubehagelig å ligge på ryggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, C'est la vie skrev:

Jeg får alle ul gratis :) er så heldig som bor på ett lite sted :) alle blir gjort på føden. Hadde første 6+3 neste 8+6. Vi har forresten ikke privat gynekolog her da.

men har ikke lyst på for mange, synes det er veldig koselig. Men med tvillingene synes jeg det var litt for mange, hadde også vena cava. Så var veldig ubehagelig å ligge på ryggen!

Hva menes med at du også hadde vena cava? 😅 morsomt med ul da ❤

Anonymkode: 387d4...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil si at hvis jeg lå med litt helling bakover så ble jeg veldig svimmel. Hvis jeg lå på ryggen så besvimte jeg. Vena cava ble klemt. Så det var kjempe vanskelig å ta ul, for å få bra bilder måtte jeg ligge på ryggen. Så ble svart hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, C'est la vie skrev:

Det vil si at hvis jeg lå med litt helling bakover så ble jeg veldig svimmel. Hvis jeg lå på ryggen så besvimte jeg. Vena cava ble klemt. Så det var kjempe vanskelig å ta ul, for å få bra bilder måtte jeg ligge på ryggen. Så ble svart hver gang!

Oj såpass ja 😰 får da inderlig håpe at du slipper det denne gangen ❤ men kommer det av at det var to og liten plass? 

Anonymkode: 387d4...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oj såpass ja 😰 får da inderlig håpe at du slipper det denne gangen ❤ men kommer det av at det var to og liten plass? 

Anonymkode: 387d4...445

Flere som får dette med en også, spørs litt på beliggenheten av vena cava og ungen. Skal Google litt å se om man kan få det igjen! Min blodåre ligger veldig langt ut mot huden, jeg har fått beskjed om at jeg må være forsiktig med slag og støtt mot øvre del av magen. men veldig mange gravide opplever denne svimmelheten. Å ligge på ryggen senere er uansett ikke anbefalt.

http://altformamma.no/fra_a_til_aa/U/tag/page/null/root/tag=vena cava syndrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2017 den 8.42, prøvedokka skrev:

Jeg prøver å ringe jordmor i dag og bestille første kontroll. Legen min skal jo fikse henvisning til UL på sykehuset her, men har ikke hørt noe fra de :/ Syns det er lite info å få som førstegangsgravid med ivf! Må liksom lete frem all info selv. Når jeg var hos legen i forrige uke, så var det ikke en brosjyre å oppdrive en gang! 

Hvor bor du? Jeg bor i Tromsø. Jeg opplever ihvertfall å få svar på alle svarene og hjelpa jeg kan få. Man må bare spørre om alt man lurer på. 

Vi har vært på reise ei uke, en kvalm og slitsom, men fin uke. I morgen ul. 8+1 her nå. Er veldig spent på morgendagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SamuElla skrev:

Hvor bor du? Jeg bor i Tromsø. Jeg opplever ihvertfall å få svar på alle svarene og hjelpa jeg kan få. Man må bare spørre om alt man lurer på. 

Vi har vært på reise ei uke, en kvalm og slitsom, men fin uke. I morgen ul. 8+1 her nå. Er veldig spent på morgendagen!

men får dere ikke tidlig ul på klinikken der dere har IVF ? Det har jeg fått alle gangene, ( Men jeg har aldri gått offentlig). Det er isåfall veldig dårlig.  Alle som har prøverør skal ta tidlig ul, fikk ihvertfall jeg beskjed om. Både i norge og utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, C'est la vie skrev:

men får dere ikke tidlig ul på klinikken der dere har IVF ? Det har jeg fått alle gangene, ( Men jeg har aldri gått offentlig). Det er isåfall veldig dårlig.  Alle som har prøverør skal ta tidlig ul, fikk ihvertfall jeg beskjed om. Både i norge og utlandet.

Jovisst! Vi hadde UL i dag på ivf klinikken. Er litt kortere enn jeg regna ut. Så 7+4 her nå. Den var 12mm og kjempesøt! Eeeh nei. Det var en klump, men jeg så hjertet, og det var deilig. 

Ny om 14dager. De passer på meg siden vi mista for halvannet år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SamuElla skrev:

Jovisst! Vi hadde UL i dag på ivf klinikken. Er litt kortere enn jeg regna ut. Så 7+4 her nå. Den var 12mm og kjempesøt! Eeeh nei. Det var en klump, men jeg så hjertet, og det var deilig. 

Ny om 14dager. De passer på meg siden vi mista for halvannet år siden. 

Det er bra :) jeg får på føden her.

hadde 6+3 også har jeg en neste uke 8+5 :)

du er 1 dag foran meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ul idag så fikk vi se et nurk på 19,1mm og fin hjertelyd. akkurat etter min termin beregning 8+3 idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammas skatter <3 så deilig ❤ Jeg fikk time i posten i dag til "tidlig" ul den 26 mai. Gleder meg så, men føler det er en evighet til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2017 den 8.42, prøvedokka skrev:

Jeg ga meg et par dager etter positiv test, og det virker som at det har gått bra enn så lenge :)

Seriøst..? Hmm så rart at enkelte klinikker ber deg gå så lenge på hormoner mens andre ikke... 😳  Skal sies at jeg har fryseforsøk da, vet ikke om det gjør noen forskjell? Får beskjed av klinikken om at jeg MÅ bruke hormoner til uke 11 , hvis ikke mister jeg 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Live33 skrev:

Seriøst..? Hmm så rart at enkelte klinikker ber deg gå så lenge på hormoner mens andre ikke... 😳  Skal sies at jeg har fryseforsøk da, vet ikke om det gjør noen forskjell? Får beskjed av klinikken om at jeg MÅ bruke hormoner til uke 11 , hvis ikke mister jeg 😨

Jeg brukte også dette. Fordi morkaka tar ikke over produksjonen av progesteron før i uke 12. Jeg prøvde å gå fra 2 vagitorier til 1 i uke 10 forje svangerskap, opplevde blødning ganske fort. Fikk da beskjed om p fortsette ut uke 12. Jeg turde ikke stoppe før slutten på uke 13. Kommer til å fortsette med det nå også. Selv om denne gangen er det ikke prøverør...

 

de første gangene jeg hadde prøverør skulle jeg slutte på progesteron ved mens eller positiv test. Begynte å blø når jeg sluttet, å mistet.  Så jeg tørr ikke slutte før morkaka tar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2017 den 10.32, Prinsesse07 skrev:

Jeg lurer litt på om dere på gruppa her har barn fra før eller om det er deres første? Selv venter jeg min tredje og magen er så oppblåst at jeg allerede ser gravid ut 😂 Har måtte gått opp en str i buksene jeg bruker på jobb 🙈 Forrige svangerskap fikk jeg spørsmål om jeg var gravid da jeg var 8 uker på vei bare! Jeg er ganske liten og tynn, så når magen blir oppblåst syns det veldig godt 😅

Venter også nr. 3 😊 har to gutter fra før, på hhv 8 og 4 år ☺ Ganske oppblåst for tiden ja! Heldigvis skjuler jobbklærne det såpass godt at det ikke synes, men mine egne klær begynner å bli litt vel stramme! Har sakt det til sjefene og et par andre på jobb. Har vært uunngåelig da jeg jobber på røntgen. Må vel offentliggjøre det helt der snart... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Live33 skrev:

Seriøst..? Hmm så rart at enkelte klinikker ber deg gå så lenge på hormoner mens andre ikke... 😳  Skal sies at jeg har fryseforsøk da, vet ikke om det gjør noen forskjell? Får beskjed av klinikken om at jeg MÅ bruke hormoner til uke 11 , hvis ikke mister jeg 😨

Jeg skal bruke ut uke 10, halvere så i uke 11 og uke 12. Mitt var også fryseforsøk. De er veldig opptatt av at jeg MÅ fortsette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt første. Og jeg oppdaga her om dagen at jeg skal legge på meg mellom 15-40 kilo! Da fikk jeg sjokk, jeg googler lite, og har rett og slett ikke tenkt på dette.

jeg begynte på hormoner for halvannet år siden, og la da på meg ti kilo på tre måneder. Jeg spiste som normalt. Mye væske i magen, men også endel fett rundt hofter, lår og mage. Skal jeg legge på meg enda mer, altså? 

Noen som vet om min tidligere vektøkning kanskje er noe som man ellers opplever når man blir gravid?

Har før vært svært stor, og er rett og slett redd for at det skal skje igjen...

Endret av SamuElla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nr 3 😊 Jenta er 12 og gutten 6. Vi prøvde å bli gravide i over 2 år nå sist.  Alle prøver var fine på begge, men ingenting skjedde. Da ble det prøverør. Vært tøft... en del nedturer, men gikk på 3 forsøk med et frys ❤️ Nå er jeg 7+4 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde i nesten 6 år med første. Hadde 9 prøverør, siste prøverøret ble gjort i Bangkok. Hvor du utførte kromosom test av embryoene. 4 av 10 testede embryo var normale, resten hadde kromosomfeil som skjedde under befruktning, grunnet dårlig sædkvallitet. Vi satte inn en gutt og en jente :) dem er snart 5 år.

nå har jeg ny mann og gravid på egenhånd:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...