Gå til innhold

Desember 2017


Heidi******

Anbefalte innlegg

Kjenner at jeg ikke er enkel for tiden... Humørsvingninger uten like! Tar det som et godt tegn! I morgen er det legetime på morgenen, og tidlig ul på ettermiddagen. Usikker på om det kanskje er litt tidlig,men det får bli som det blir... 

Flere hormonbomber her? 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5+6 i dag, og kjenner meg ikke gravid. Det er kun puppa som er ømme, ellers ingen symptomer! Skal bli godt med UL i uke 8 for å sjekke at alt er som det skal! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Ayka skrev:

Kjenner at jeg ikke er enkel for tiden... Humørsvingninger uten like! Tar det som et godt tegn! I morgen er det legetime på morgenen, og tidlig ul på ettermiddagen. Usikker på om det kanskje er litt tidlig,men det får bli som det blir... 

Flere hormonbomber her? 😂 

jepp. stor hormonbombe her også. litt over 7 uker no. uggen og småkvalm og svimmel og slik heile tiden. så slapper av mest mulig. ligger og drar meg på soffan siden jeg fikk sykemelding.orker ingenting heller. og heldivis er de andre her veldig forståelsesfulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært til ultralyd 2 ganger på klinikken pga de store blødningene... og i dag kunne vi se hjertet som slo! ❤️ Legen kunne også se en stor blødning inni livmora mi... Han sa at embryoet som regel klarer å ordne opp i en slik blødning selv (avrevet blodåre) men det har ikke skjedd hos meg. Så nå fikk jeg streng beskjed om å ta det med ro, ligge mye og slappe av. Så trodde han blødningen ville avta om 2-3 uker. Og et must at jeg var fullt sykemeldt! 

Pjuh... godt å se hjertet som slo ❤️ Har vært livredd ei stund nå for å si det sånn 😰

Men ser heldigvis ok ut❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2017 den 11.10, SamuElla skrev:

Her ble det drama i går med økende murring, og rosa utflod som ble rød utflod. All grunn til panikk, sang det i hodet mitt. Snille IVF-klinikken tok imot meg på en times varsel. Og der lå den lille halvmånen, med et ivrig hjerte. Det virkelig sjuke er at selv når overlegen og sykepleieren igjen og igjen sa, alt er normalt, alt ser bra ut, så hadde angsten satt seg veldig hardt, jeg trodde ikke på de. Tenk at de lyver til meg, brølte den indre stemmen på vei ut døra.  Først da vi var kommet inn i bilen, og mannen min ga bildet av halvmånen til meg, begynte kroppen å slappe av, og jeg kunne tro.

Da slutta jeg å blø. Smertene avtok. 

I dag er jeg sliten og tom, men letta. Håper veldig jeg slipper en slik runde til, men tror nok jeg er blitt en av de hysteriske prøverørsmødrene. Henne skal jeg omfavne! Det er tross alt en grunn til at jeg blir så redd. Vi har prøvd så hardt og lenge, og vi ønsker en liten så veldig mye velkommen. 

Prøverør herogså! Er 6+2 og har slitt med blødninger i over 1 1/2 uke nå så vet hvordan du har det ❤️ Så hjertet som slo i dag da , så skuldrene er sunket litt 💕 Men blør bra ja.... går med bind hele tiden 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prøvedokka skrev:

5+6 i dag, og kjenner meg ikke gravid. Det er kun puppa som er ømme, ellers ingen symptomer! Skal bli godt med UL i uke 8 for å sjekke at alt er som det skal! 

Jeg glemte å svare deg på hormontilskuddet!  Jeg går på progynova og lutinus, skal gjøre det 3 gang daglig frem til uke 10, deretter trappe ned litt med 1-2 gang dagen i uke 11. Etter uke 11 er jeg ferdig med hormonene 👍 Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.4.2017 den 18.13, mammas skatter <3 skrev:

har vel ikke hørt hjertelyd med mine to andre før så tidlig. bare med slik dopler i uke 11/12. 

Jeg fikk høre hjertelyden i dag ❤️

6+2 ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ringe jordmor i dag og bestille første kontroll. Legen min skal jo fikse henvisning til UL på sykehuset her, men har ikke hørt noe fra de :/ Syns det er lite info å få som førstegangsgravid med ivf! Må liksom lete frem all info selv. Når jeg var hos legen i forrige uke, så var det ikke en brosjyre å oppdrive en gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Live33 skrev:

Jeg glemte å svare deg på hormontilskuddet!  Jeg går på progynova og lutinus, skal gjøre det 3 gang daglig frem til uke 10, deretter trappe ned litt med 1-2 gang dagen i uke 11. Etter uke 11 er jeg ferdig med hormonene 👍 Enn du?

Jeg ga meg et par dager etter positiv test, og det virker som at det har gått bra enn så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, C'est la vie skrev:

Vært til ul i dag jeg også :) hjertet slo og str var perfekt :)

Hvor langt er du på vei? Skal på ul i dag 😊 men tror kanskje det er litt for tidlig egentlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første av dagens to legetimer unnagjort. Var først hos fastlegen, og han ordnet med henvisning til gyn og tidlig ul. I tillegg tok han ul av meg (utvendig), og kunne tydelig se at "det er noe" der. Men selvfølgelig for tidlig til å se noe mer enn det på utvendig ul 😊 

Senere i dag blir det innvendig ul hos privat gynekolog. Klarer rett og slett ikke å vente 😂 men usikker på hvor mye vi får ut av den timen. Er sånn ca 6+0 i dag, så... Blir utsatt spennende å se 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul hos gynekolog gikk kjempebra 😊 vi fikk se en liten "klomp" med bankende hjerte ♥ fantastisk! Ut ifra målingene er jeg 5+6 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Ayka skrev:

Hvor langt er du på vei? Skal på ul i dag 😊 men tror kanskje det er litt for tidlig egentlig 

6+3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på privat ul i går og da fikk jeg se en liten klump med bankende hjerte ❤️ Er 8+4 i dag og kjempe sliten og trøtt 😅 Skal få en ul på sykehuset også mellom uke 10 og 12 pga medisiner jeg går på. Gleder meg veldig til det siden en kan se mye mer ved 10-12 uker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mye stikkinger i skjeden de siste dagene! er vel normalt det eller når en er 7-8 uker??? herregud kor en glemme på 5 år.

Endret av mammas skatter <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mammas skatter <3 skrev:

har mye stikkinger i skjeden de siste dagene! er vel normalt det eller når en er 7-8 uker??? herregud kor en glemme på 5 år.

Ja, jeg hadde det med twinsa for 5 år siden. Veldig mye fra uke 7-12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på tidlig ultralyd på Onsdag😊❤️ Kjenner jeg gru/gleder meg🙈

 

Anonymkode: 9a988...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skal på tidlig ultralyd på Onsdag😊❤️ Kjenner jeg gru/gleder meg🙈

 

Anonymkode: 9a988...285

Jeg og 😬🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om dere på gruppa her har barn fra før eller om det er deres første? Selv venter jeg min tredje og magen er så oppblåst at jeg allerede ser gravid ut 😂 Har måtte gått opp en str i buksene jeg bruker på jobb 🙈 Forrige svangerskap fikk jeg spørsmål om jeg var gravid da jeg var 8 uker på vei bare! Jeg er ganske liten og tynn, så når magen blir oppblåst syns det veldig godt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Prinsesse07 skrev:

Jeg lurer litt på om dere på gruppa her har barn fra før eller om det er deres første? Selv venter jeg min tredje og magen er så oppblåst at jeg allerede ser gravid ut 😂 Har måtte gått opp en str i buksene jeg bruker på jobb 🙈 Forrige svangerskap fikk jeg spørsmål om jeg var gravid da jeg var 8 uker på vei bare! Jeg er ganske liten og tynn, så når magen blir oppblåst syns det veldig godt 😅

Dette blir vår 2 og eg følte eg fikk mage med en gang, men har vært mye oppblåst og når eg er heime er som regel løse bukser eller øverste knappen open sidan det er trengt/ubehagelig. Viss eg slappar av så såg du at eg er gravid når eg var 8uke. Nå er eg 10+3 å merker det enda mer🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Prinsesse07 skrev:

Jeg lurer litt på om dere på gruppa her har barn fra før eller om det er deres første? Selv venter jeg min tredje og magen er så oppblåst at jeg allerede ser gravid ut 😂 Har måtte gått opp en str i buksene jeg bruker på jobb 🙈 Forrige svangerskap fikk jeg spørsmål om jeg var gravid da jeg var 8 uker på vei bare! Jeg er ganske liten og tynn, så når magen blir oppblåst syns det veldig godt 😅

Har ei som akkurat ble 2 år, og en på 9 måneder. Så her blir det hektisk🙊❤️ Jeg får ikke mage, og la på meg 4 kg de andre svangerskapene. Så her sier vi ingenting til terminen nærmer seg🙊

Anonymkode: 9a988...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen andre som fryser??

kan ikke huske at det var slik med forrige :/  her er det ullgenser og ullsokker hele tiden

foreløpig termin på nyttårsaften 31.12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, eirinnitti skrev:

noen andre som fryser??

kan ikke huske at det var slik med forrige :/  her er det ullgenser og ullsokker hele tiden

foreløpig termin på nyttårsaften 31.12 :)

Jeg også fryser veldig 😂 Helt motsatt fra sist gang for da svetta jeg meg gjennom hele svangerskapet 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryser også. 😬  Min 3.å magen er oppblåst og ser gravid ut. Har mage fra før etter de andre. Så den er blitt hardere men veit ikke om jeg kjenner livmora enda. 8 uker i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...