Gå til innhold

Desember 2017


Heidi******

Anbefalte innlegg

Skikkelig kvalm, null energi, ømme pupper, null matlyst, løs mage og trøtt hele tiden.... 😂 Er nå 4+4 - hvordan skal dette gå?! 🙈🙈🙊🙊😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Live33 skrev:

Men du... jeg er gravid med prøverør , det er du å sant?  Jeg også hadde rosa/brun utflodi en liten uke. Ble råbekymra 😣 Men de på klinikken beroliget meg - mer vanlig å ha litt småblødninger med prøverør sa de pga de ekstra hormonene 👍 Så de sa det var ingen grunn til bekymring 💕 Først om du får masse rødt blod og mye smerter at du må få sjekket opp asap.

Ja, stemmer :) Akkurat! Gikk du på Lutinus? Når slutta du med progesteron-tilskuddet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her merker jeg ikke så mye til graviditeten foruten at jeg er mere trøtt. Men nå har jeg en kar på 9 mnd så har ikke tid å kjenne så mye etter heller 😊 Men om det blir som sist så kommer nok symptomene snart. Er 5+5 i dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært uggen i 1,5 uke, men heldigvis ikke ordentlig kvalm - enda 😉 er litt mere sliten, har litt kortere lunte og ømme pupper. + at bt er lavere. Blir lett svimmel og andpusten bare av å gå noen få trappetrinn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og i morgen har jeg tenkt å fortelle sjefen på jobb... Har en jobb som det desverre er vanskelig og (ikke minst) dumt å holde hemmelig at man er gravid. Håper å kunne være nærmere 10uker før resten får vite det, men tviler på at det lar seg gjøre... Får se om sjefen kommer opp med noe lurt 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her :strix:

Var på tidlig ul på onsdag, for å se hvor langt på vei jeg er, ettersom syklusen min er svært ustabil.. Mellom 21-35 dager..  Vi har ikke prøvd å bli gravide, og graviditeten var uventet, men babyen er utrolig ønsket av oss begge. 

På UL fikk jeg vite at jeg er ca 6+6 uker på vei, med termin satt til rundt 12 desember :) Fikk se ei lita reke på 8,2 mm og fikk høre en stabil og sterk hjertelyd på 138 slag i minuttet. Svært letta da jeg hadde en liten blødning og noe jeg da trodde var sterke menssmerter og sa før 5 uke er veldig vanlig blant kvinnene i slekta. Så nå håper jeg spira(som mannen så meget sympatisk har kalt Norrbert) holder seg der den skal!

Bekymra, men godt å høre at gynekolog sa alt ser veldig fint ut :hoppendeglad:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bekymra idag. Begynner nerme meg da jeg hadde sa i sommer. 6+2. Idag 5+6. Føler testene har blitt svakere. Og puppene ikke like knallvonde som før. Føler jeg forbereder meg på det verste til tirsdag da jeg har tidlig ul. Testen ha jo vært knallsterke. Åidag mindre. Eneste forskjellen er at den teststreken blir positiv så fort den har sugd opp urin. Men så blir gradvis kontrollstreken sterkere . Føler jeg styrer meg sjøl opp her. Den sterkeste testen var tatt på kveldsurin. Rare med meg er at jeg tester sterkere på kveldsurin ,har gjort det i alle svangerskap. Og den svakere er fra morgenurin idag.off assa. Litt for mye hormoner idag. Da jeg hadde savart aldri streken sterkere eller like sterk som kontrollstreken da. Positivt det da kansje. Er jo ikke no jeg kan gjøre noe med. Bare prøve roe reka litt å ikke stresse. Men det er ikke enkelt. Lufta meg litt her jeg. 

29DDA0E4-7EB9-4B63-B82B-F76EB352676D.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mammas skatter <3 skrev:

Så bekymra idag. Begynner nerme meg da jeg hadde sa i sommer. 6+2. Idag 5+6. Føler testene har blitt svakere. Og puppene ikke like knallvonde som før. Føler jeg forbereder meg på det verste til tirsdag da jeg har tidlig ul. Testen ha jo vært knallsterke. Åidag mindre. Eneste forskjellen er at den teststreken blir positiv så fort den har sugd opp urin. Men så blir gradvis kontrollstreken sterkere . Føler jeg styrer meg sjøl opp her. Den sterkeste testen var tatt på kveldsurin. Rare med meg er at jeg tester sterkere på kveldsurin ,har gjort det i alle svangerskap. Og den svakere er fra morgenurin idag.off assa. Litt for mye hormoner idag. Da jeg hadde savart aldri streken sterkere eller like sterk som kontrollstreken da. Positivt det da kansje. Er jo ikke no jeg kan gjøre noe med. Bare prøve roe reka litt å ikke stresse. Men det er ikke enkelt. Lufta meg litt her jeg. 

29DDA0E4-7EB9-4B63-B82B-F76EB352676D.jpg

Syns det ser bra ut jeg, senk skuldra og slapp av :) Ta en test ikveld, så tenker jeg at du får en som er lik den nederste :) Siden du tester sterkere på kvelden, sier du selv :) UL kommer til å går bra! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, prøvedokka skrev:

Syns det ser bra ut jeg, senk skuldra og slapp av :) Ta en test ikveld, så tenker jeg at du får en som er lik den nederste :) Siden du tester sterkere på kvelden, sier du selv :) UL kommer til å går bra! <3

Takk😊Prøver men ikke enkelt😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mammas skatter <3 skrev:

Så bekymra idag. Begynner nerme meg da jeg hadde sa i sommer. 6+2. Idag 5+6. Føler testene har blitt svakere. Og puppene ikke like knallvonde som før. Føler jeg forbereder meg på det verste til tirsdag da jeg har tidlig ul. Testen ha jo vært knallsterke. Åidag mindre. Eneste forskjellen er at den teststreken blir positiv så fort den har sugd opp urin. Men så blir gradvis kontrollstreken sterkere . Føler jeg styrer meg sjøl opp her. Den sterkeste testen var tatt på kveldsurin. Rare med meg er at jeg tester sterkere på kveldsurin ,har gjort det i alle svangerskap. Og den svakere er fra morgenurin idag.off assa. Litt for mye hormoner idag. Da jeg hadde savart aldri streken sterkere eller like sterk som kontrollstreken da. Positivt det da kansje. Er jo ikke no jeg kan gjøre noe med. Bare prøve roe reka litt å ikke stresse. Men det er ikke enkelt. Lufta meg litt her jeg. 

29DDA0E4-7EB9-4B63-B82B-F76EB352676D.jpg

Sniker frå terminnovember 😊 eg vil råde deg til å ikkje teste meir. Eg testa også mykje og sammenligna testane, dette skapte berre forvirring og eg vart redd for att det no går skeis igjen (har hatt 2 tidlige SA) hadde også ømme pupper som kom og gjekk (fekk selfølgelig noja av det og) men i veke 6 kom kvalmen for fullt og eg er no 11+4, var på UL i veke 9 og alt såg fint ut 😊👍

Lykketil dette går bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Minimeg123 skrev:

Sniker frå terminnovember 😊 eg vil råde deg til å ikkje teste meir. Eg testa også mykje og sammenligna testane, dette skapte berre forvirring og eg vart redd for att det no går skeis igjen (har hatt 2 tidlige SA) hadde også ømme pupper som kom og gjekk (fekk selfølgelig noja av det og) men i veke 6 kom kvalmen for fullt og eg er no 11+4, var på UL i veke 9 og alt såg fint ut 😊👍

Lykketil dette går bra 😊

Hadde liksom ikke tenkt å teste men så jor jeg det lell.... domme meg. Kvalmen tok meg kraftig her no etter en tur ut. Bare så nervøs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

5+1, endelig på sjette forsøk ivf. Termin er ca 25. des, men må ta keisersnitt, så da blir det nok litt tidligere.

Er litt stressa. Vi var gravid for godt over et år siden, men mista i uke 12. Fæle greier. Og nå er det lyyyyyst rosa, bittelitt, men nok til å stresse meg. Vet jo det bare er tull, men vil så gjerne beholde.

Forrige gang leste jeg ingenting på nettet, var ikke med i noen slike grupper... Nå?..? Nettopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2017 den 11.59, prøvedokka skrev:

Ja, stemmer :) Akkurat! Gikk du på Lutinus? Når slutta du med progesteron-tilskuddet? 

Jeg er kjempetrist...😔 Par dager over ventet mens nå og begynte å blø rødt blod i gårkveld... blør enda... måtte ta på bind. Murrer i mage og korsrygg. Ringte klinikken nå, inn på kontroll snart.  Ser dårlig ut 😔 Er nok en spontanabort......😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2017 den 18.47, SamuElla skrev:

Hei hei!

5+1, endelig på sjette forsøk ivf. Termin er ca 25. des, men må ta keisersnitt, så da blir det nok litt tidligere.

Er litt stressa. Vi var gravid for godt over et år siden, men mista i uke 12. Fæle greier. Og nå er det lyyyyyst rosa, bittelitt, men nok til å stresse meg. Vet jo det bare er tull, men vil så gjerne beholde.

Forrige gang leste jeg ingenting på nettet, var ikke med i noen slike grupper... Nå?..? Nettopp. 

Så spennende :) jeg hadde 9 forsøk med første:) fikk tvillinger i 2012. Ny partner nå, så trengte ikke prøverør. Heldigvis.

hadde termin 26 desember 2012 og har nå termin 26 desember 2017 🙈 Hva er sannsynligheten for det 😂 

Prøverør er ikke bare bare. Krysser for at det sittet denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2017 den 11.59, prøvedokka skrev:

Ja, stemmer :) Akkurat! Gikk du på Lutinus? Når slutta du med progesteron-tilskuddet? 

Vet denne ikke var til meg men kan svare. Morkaka tar over produksjonen av progesteron i slutten på uke 12. Jeg brukte 2* crinone daglig frem til uke 14. Prøvde å gå ned til 1 gang daglig i uke 10. Men da begynte jeg å spotte med en gang. Så legene ba meg fortsette til uke 13. Så jeg sluttet akkurat når jeg bikket 14 uker!

denne gangen er det ikke prøverør, bruker 1 stk daglig, skal prøve å gå ned til 1 annenhver dag. Slutter ikke før uke 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Live33 skrev:

Jeg er kjempetrist...😔 Par dager over ventet mens nå og begynte å blø rødt blod i gårkveld... blør enda... måtte ta på bind. Murrer i mage og korsrygg. Ringte klinikken nå, inn på kontroll snart.  Ser dårlig ut 😔 Er nok en spontanabort......😔

Å nei :( så trist. Krysser alt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Live33 skrev:

Jeg er kjempetrist...😔 Par dager over ventet mens nå og begynte å blø rødt blod i gårkveld... blør enda... måtte ta på bind. Murrer i mage og korsrygg. Ringte klinikken nå, inn på kontroll snart.  Ser dårlig ut 😔 Er nok en spontanabort......😔

Neeei :( Får håpe det er en uskyldig hormonell blødning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, C'est la vie skrev:

Vet denne ikke var til meg men kan svare. Morkaka tar over produksjonen av progesteron i slutten på uke 12. Jeg brukte 2* crinone daglig frem til uke 14. Prøvde å gå ned til 1 gang daglig i uke 10. Men da begynte jeg å spotte med en gang. Så legene ba meg fortsette til uke 13. Så jeg sluttet akkurat når jeg bikket 14 uker!

denne gangen er det ikke prøverør, bruker 1 stk daglig, skal prøve å gå ned til 1 annenhver dag. Slutter ikke før uke 13.

Takk for svar :) Jeg tok to stk et par dager, og så en stk et par dager, og nå i går og i dag har jeg ikke tatt noen. Har ikke begynt å spotte enda *bank i bordet*, men om det tar seg opp, så putter jeg jaggu inn en altså.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har blitt svimmel???? Når jeg jobber og blitt litt intenst. Så blir jeg svimmel. Er jo småkvalm og uggen fra før. 6+2 idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mammas skatter <3 skrev:

Noen andre som har blitt svimmel???? Når jeg jobber og blitt litt intenst. Så blir jeg svimmel. Er jo småkvalm og uggen fra før. 6+2 idag

Eg er svimmel til tider. Er jo i tilegg veldig kvalm omtrent hele dagen så blir lite mat i kroppen😞 Var til lege i dag (8+3) ut fra legens regning 9+1. Fikk beskjed om at eg hadde lågt blodtrykk derfor veldig svimmel til tider. Vart sykemeldt i 2 uker pga ekstrem kvalme, svimmelhet og lite mat da eg synstes det var veldig krevende å komme gjennom jobb dagen. Veldig viktig å drikke mye når man er svimmel og uvel fikk eg beskjed om. 

 Vil bare anbefale å gjøre det og ta det med ro når man kan. Her går det i avslapping på dagen slik at eg er i litt bedre form til frøkna skal hentes i bhg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, mammas skatter <3 skrev:

Noen andre som har blitt svimmel???? Når jeg jobber og blitt litt intenst. Så blir jeg svimmel. Er jo småkvalm og uggen fra før. 6+2 idag

Jeg er svimmel, må reise meg sakte. Ikke bøye overkroppen ned.! Men jeg har lavt blodtrykk, skal teste det når jeg kommer på jobb. Når jeg gikk med tvillingene lå jeg på 100/50 helt til jeg i uke 34/35 fikk svangerskapsforgiftning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke blitt svimmel og kvalm! *Bank i bordet* 

Men så er jeg bare 4+6 i dag også, så det kan jo komme når som helst. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...