Gå til innhold

Desember 2017


Heidi******

Anbefalte innlegg

Burde jo også regne ut fra hvor lang syklus du har, forskjell på 28 og 40 så har jo litt å si på termin mener nå jeg. Eg hadde blandt anna syklus på 33 så har regna meg ut derfra ikke 28dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut ifra el-slim og ukesindikator, tipper jeg på at jeg har en 40dagers syklus også denne PP. Men regner jo med den dagen jeg går til lege/jm at de regner helt anderledes... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem har aldri brydd seg om siste mens når man ikke har syklus på 28 der jeg har jobbet. Dem tar som regel utgangspunkt i første mens siden de fleste ikke vet befruktningsdag. Men på el dagen er jo best å regne ut fra, siden 2 uker etter befruktning er man 4 uker på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan ikke regne utifra 28 dagers syklus hvis man ikke har det 🙈  En el skjer 14 dager før forventet mens. Men uansett spiller det ikke så stor rolle. For man blir flyttet ved oul😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset her har dem brydd seg fint lite om det, og gått ut ifra 28dagers syklus... 

Men da regner jeg ut ifra el-symptomer, så får man se etterhvert hva ul sier 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Den lille vokser jo ikke utifra mens men utifra når egget ble sluppet 😂 Så el er mest korrekt uansett hvordan man ser på det 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vet ikke om dem tegner 40+2, 40+1 eller 40+3

babyverden regner riktig ihvertfall :)

Endret av C'est la vie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, C'est la vie skrev:

Ja. Den lille vokser jo ikke utifra mens men utifra når egget ble sluppet 😂 Så el er mest korrekt uansett hvordan man ser på det 😊 

Ja, akkurat 😊

Jeg går ut ifra El, også får jeg bare se hva lege/jm gjør - og etterhvert ul. 

Lastet ned et par app'er ogs nå 😊 så har'n full oversikt 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ayka skrev:

Ja, akkurat 😊

Jeg går ut ifra El, også får jeg bare se hva lege/jm gjør - og etterhvert ul. 

Lastet ned et par app'er ogs nå 😊 så har'n full oversikt 😊 

Jeg også :) har babyverden(gravid og barn), ovia, Preglife ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3+ på digital test idag. Ca 5+2 idag. Skal til legen i mårra så da får han gladnyheten. Vi vart jo akkurat henvist til gyn pga syklusene  etter sa i juli. Hadde sikkert el på dag 31-33 i syklus.og endelig skikkelig el.  Nervøs for å miste men håper vi får henvisning til tidlig ul og gladnyhet med at alt ser fint ut. Positive er at testene er supersterke. Og ikke ^svake^ som ved sist som ende i sa 6+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra:) ikke tatt flere tester jeg. Men kjenner godt at jeg har hormoner i kroppen.  Skal på ul om 2 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TJohoo, hopper inn her etter positiv test tre dager på rad! :strix: Gravid med ICSI på Rikshospitalet, og forløpig termin er 27. desember! 

 

TERMIN DESEMBER 2017  :bolledeig:

 

01.12 - 

02.12 -

03.12 -

04.12 - Lilletrille1

05.12 -

06.12 - 

07.12 - 

08.12 -

09.12 - 

10.12 - 

11.12 -

12.12 - _maiken_

13.12 - 

14.12 - 

15.12 - 

16.12 - 

17.12 - lillemuffins

18.12 - 

19.12 - tresko81, mammas skatter <3 , baremeg..

20.12 - Milisa , Hope81

21.12 - 

22.12 -

23.12 - 

24.12 - 

25.12 -

26.12 - Prøverpåenspire, c'est la vie

27.12 - Prøvedokka

28.12 - 

29.12 -

30.12 - 

31.12 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere - jeg har allerede begynt å slite med kvalme og dårlig form.. Vil ikke fortelle det til familie eller arbeidsgiver før jeg er over 3 mnd! Har dere noen gode ideer til hva jeg kan si "feiler" meg? Må være en sykdom som varer noen uker...🙊😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks ingen av delene 😉  Var fryktelig kvalm og uvel med sistemann også... lå bare på sofaen å vrei meg 😵 Jeg er overfølsom for hormoner, så reagerer sterkt på HCG økningen i første trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Live33 skrev:

Niks ingen av delene 😉  Var fryktelig kvalm og uvel med sistemann også... lå bare på sofaen å vrei meg 😵 Jeg er overfølsom for hormoner, så reagerer sterkt på HCG økningen i første trimester.

Nei, tenkte du kan skylde på det 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offf... her tror jeg kvalmen og uggenheten meldt seg verre. Vokna i går å var uggen og kvalm og smågulpa/ sure oppstøt. Kvalm og uggen heile dagen. Og det samme idag. Gruer meg til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har eg gått uggen og kvalm ei stund, men tok skikkelig tak for 5dager siden med oppkast. Siste 2 dagene har eg kunn fått i meg knekkebrød med smør og eplejuice med vann i. Viss det fortsetter slik eller verre vurderer eg å ta noen dager hjemme. Er veldig vanskelig å vere på jobb når man et slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tidlig ultralyd time på tirsdag. Grugleder meg. Min termin ca 6+3 da. Menstermin  9 uker.  Håper å få se et bankende hjerte❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kun ømme pupper som kan tilsi at jeg er gravid, pluss litt småblødninger som jeg vil få sjekket opp. Legekontoret ville nesten ikke gi meg time, før jeg sa at jeg småblødde og trodde jeg var gravid. Enda da var de unektelig sære på timene sine! Fikk time på torsdag neste uke, tilslutt. 

Tok blodprøve på Riksen i går også, regner med å få svar i løpet av dagen, da jeg ba de ringe meg opp etter tre kvarters venting i går.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prøvedokka skrev:

Her er det kun ømme pupper som kan tilsi at jeg er gravid, pluss litt småblødninger som jeg vil få sjekket opp. Legekontoret ville nesten ikke gi meg time, før jeg sa at jeg småblødde og trodde jeg var gravid. Enda da var de unektelig sære på timene sine! Fikk time på torsdag neste uke, tilslutt. 

Tok blodprøve på Riksen i går også, regner med å få svar i løpet av dagen, da jeg ba de ringe meg opp etter tre kvarters venting i går.. 

For dårlig. Vi må jo følges opp. Har jo rett på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prøvedokka skrev:

Her er det kun ømme pupper som kan tilsi at jeg er gravid, pluss litt småblødninger som jeg vil få sjekket opp. Legekontoret ville nesten ikke gi meg time, før jeg sa at jeg småblødde og trodde jeg var gravid. Enda da var de unektelig sære på timene sine! Fikk time på torsdag neste uke, tilslutt. 

Tok blodprøve på Riksen i går også, regner med å få svar i løpet av dagen, da jeg ba de ringe meg opp etter tre kvarters venting i går.. 

Men du... jeg er gravid med prøverør , det er du å sant?  Jeg også hadde rosa/brun utflodi en liten uke. Ble råbekymra 😣 Men de på klinikken beroliget meg - mer vanlig å ha litt småblødninger med prøverør sa de pga de ekstra hormonene 👍 Så de sa det var ingen grunn til bekymring 💕 Først om du får masse rødt blod og mye smerter at du må få sjekket opp asap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...