Gå til innhold

Desember 2017


Heidi******

Anbefalte innlegg

Jeg har også lett for å bli svimmel, spesielt hvis jeg driver med ting hvor jeg må bøye hodet fremover 😝 Kvalm og trøtt også, Klarer bare å få i meg små mengder mat av gangen. Blir kjempe kvalm når jeg spiser 😅 Tror jeg skal være ca 7+1 i dag. Venter spent på innkalling til tidlig ul 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er jo normalt å bli svimmel. tror ikke jeg var det med mine to andre barn sjø..  kjenner det er veldig tungt å gå på jobb. er 40% sykmeldt. men veldig tungt de dagene jeg er der. kan ikke styre kvalmen og uvelheta heller.  noen dager er verre. idag er det tidlig ul. virkelig nervøs. redd det ikke skal vare et bankende hjerte. men det er bare SA`N som ligg i tankene mine. 6+3 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvalm, svimmel og hodepine. Pga kronisk sykdom er jeg sykemeldt allerede, og det er jeg glad for. Det kjennes godt og rett å ta det med ro nå.

Tok blodprøve i går, er full av hormoner, så det er kjempebra. Har høyere hcg-verdi nå enn engang jeg mista (målt samme dag i syklus).

Så jeg burde være overlykkelig. Men jeg er ikke det. Jeg er faktisk bare sutrete og sur. Det er jo rimelig teit! Er det bare meg? Noen tips fra erfarne gravide hvordan få opp humøret? Tror kanskje noe av grunnen er at jeg ikke tør stole på at dette går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mammas skatter <3 skrev:

er jo normalt å bli svimmel. tror ikke jeg var det med mine to andre barn sjø..  kjenner det er veldig tungt å gå på jobb. er 40% sykmeldt. men veldig tungt de dagene jeg er der. kan ikke styre kvalmen og uvelheta heller.  noen dager er verre. idag er det tidlig ul. virkelig nervøs. redd det ikke skal vare et bankende hjerte. men det er bare SA`N som ligg i tankene mine. 6+3 idag.

Lykke til!!! Skjønner så godt du er nervøs. Spent på å høre hvordan det gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SamuElla skrev:

Lykke til!!! Skjønner så godt du er nervøs. Spent på å høre hvordan det gikk...

Takk 😊Akkurat ferdig. Han var dansk eller noe så vanskelig å forstå legen. Men jeg og mannen mente hjerte banka. Men legen var usikker men han trudde det banka.  Såg en liten blåbær med plommesekk. Men han mente jeg var 5 uker. Jeg begynte å få strek på tester 3.april. 8 april 1-2 på cb. Og el-slim og slik tilsier jeg burde være 6 uker. Gått ut fra 6+3. Føler jeg ikke vart beroliga. Ny time om to uker. Men jeg om mannen mener hjerte slo så da er håpet der. 

Endret av mammas skatter <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte han da? Kommer opp nederst på skjermen hvor langt man er på vei når han måler. Vi fikk både høre og se hjerte banket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, C'est la vie skrev:

Målte han da? Kommer opp nederst på skjermen hvor langt man er på vei når han måler. Vi fikk både høre og se hjerte banket.

La ikke merke til hva som kom opp og synstest ikke han målte noe serlig. Var så nervøs for om hjerte banka eller ikke. Må høre med mannen om han la merke til om han målte. Har jo vært på ul før slik ved tidligere graviditeter. Og da har de skrevet ut bilder til arkivet. Det gjorde ikke han her. Va en eldre (pensjonistalder) mann med briller og vanskelig å forstå. Skulle ønske en jordmor var med inn som det oftest bruker å vært før. Håper bare alt ser fint ut om to uker. Og spiren har vokst masse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, mammas skatter <3 skrev:

La ikke merke til hva som kom opp og synstest ikke han målte noe serlig. Var så nervøs for om hjerte banka eller ikke. Må høre med mannen om han la merke til om han målte. Har jo vært på ul før slik ved tidligere graviditeter. Og da har de skrevet ut bilder til arkivet. Det gjorde ikke han her. Va en eldre (pensjonistalder) mann med briller og vanskelig å forstå. Skulle ønske en jordmor var med inn som det oftest bruker å vært før. Håper bare alt ser fint ut om to uker. Og spiren har vokst masse. 

Krysser fingrene for at han var bare vanskelig å forstå og ikke så flink.

det er mange som ikke vil høre etter hjerteaktivitet, da dette kan stresse den lille. Ultralyd timen burde egentlig være så kort som mulig.

jeg skal på ul på tirsdag, så da skal jeg se da. 6+3 ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje bittelitt tidlig for ul og høre hjertet, i femte/sjette uke?  Trodde de venta til 8. uke, men hva vet jeg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen sa at han legen ikke målte. bare såg. men får se om to uker. skal vertfall spørre om bilde da. jeg får nøye meg med at jeg og mannen såg det blinka og at det var hjerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel ikke hørt hjertelyd med mine to andre før så tidlig. bare med slik dopler i uke 11/12. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mammas skatter <3 skrev:

mannen sa at han legen ikke målte. bare såg. men får se om to uker. skal vertfall spørre om bilde da. jeg får nøye meg med at jeg og mannen såg det blinka og at det var hjerte. 

Hvis han bare så, vet han ikke hvor langt du er på vei. 

Så det du tror stemmer nok ikke.

her tar dem ikke ul før 6+3/6+4 for da skal dem 100% sikkert se hjerteaktivitet:) noe dere så :) så ikke bekymre deg. Alt er i orden. Å om 2 uker får du se en bamsemums :) glad det er jordmor som gjør slik, hun er en av de dyktigste her og tr.heim. Får alltid med bildet også.

gruver meg til tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt legetime til neste onsdag + tidlig ultralyd hos "byens beste gynekolog"... 

Har en vond følelse av at dette ikke helt går rette veien. Har hatt bra med symptomer, men fra sist helg har alt roet seg, og jeg merker egentlig ikke noe særlig lengre. Bittelitt oppblåst bare, ellers ingenting. Og jeg hadde mange symptomer i starten! Så da er det bare å vente ei lita uke for å få bekreftet om min mistanke er rett eller ei 😩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ble det drama i går med økende murring, og rosa utflod som ble rød utflod. All grunn til panikk, sang det i hodet mitt. Snille IVF-klinikken tok imot meg på en times varsel. Og der lå den lille halvmånen, med et ivrig hjerte. Det virkelig sjuke er at selv når overlegen og sykepleieren igjen og igjen sa, alt er normalt, alt ser bra ut, så hadde angsten satt seg veldig hardt, jeg trodde ikke på de. Tenk at de lyver til meg, brølte den indre stemmen på vei ut døra.  Først da vi var kommet inn i bilen, og mannen min ga bildet av halvmånen til meg, begynte kroppen å slappe av, og jeg kunne tro.

Da slutta jeg å blø. Smertene avtok. 

I dag er jeg sliten og tom, men letta. Håper veldig jeg slipper en slik runde til, men tror nok jeg er blitt en av de hysteriske prøverørsmødrene. Henne skal jeg omfavne! Det er tross alt en grunn til at jeg blir så redd. Vi har prøvd så hardt og lenge, og vi ønsker en liten så veldig mye velkommen. 

Endret av SamuElla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2017 den 9.42, Ayka skrev:

Da har jeg bestilt legetime til neste onsdag + tidlig ultralyd hos "byens beste gynekolog"... 

Har en vond følelse av at dette ikke helt går rette veien. Har hatt bra med symptomer, men fra sist helg har alt roet seg, og jeg merker egentlig ikke noe særlig lengre. Bittelitt oppblåst bare, ellers ingenting. Og jeg hadde mange symptomer i starten! Så da er det bare å vente ei lita uke for å få bekreftet om min mistanke er rett eller ei 😩 

Jeg har hatt noen dager med få symptomer. Jeg har skjønt det slik at også det er helt normalt, at de ikke er stabile. 

Jeg håper med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk plutselig mye murringer i mage og rygg.! Husker ikke fra mine to andre barn. Men ingen blødninger no vertfall. Ca 6+6 idag.  Men er vel normalt det?? Sitter i den SA'N fra sommer. Men da hadde jeg svake tester og rosa utflod som vart til blødninger etter mye konstante murringer i et døgn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt å leste om da jeg var gravid sist. Rundt 6/7 hadde jeg veldig mye murringer og rett og slett smerter. Det er mye som skjer vettu. Så helt normalt! Jeg ble beroliget av meg selv. Hehe. Husker det nå, at jeg faktisk hadde myyyye murringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gud kor sliten jeg føler meg. har ikke hatt det slik me mine to andre. håper ikke det blir slik heile svangerskapet. orker absolutt ingenting. ligger på soffan heile dagen. bare opp for nødvendighet. småsvimmel også idag da. kjenner at å ha besøk er ikke noe som passer meg nå. heldivis 100 % sykmeldt pga kvalmen. ingenting som frister av mat. og luktesansen er inne for fult. akkurat no følte jeg bare for å syte litt. har heldigvis noen forståelsesfulle barn og mann. følte kansje jeg fikk en liten knekk etter den gyn-legen som var litt forvirrende. men prøver å si til meg selv at jeg og mannen såg det vi såg og ikke tenke på hva han sa som forvirra oss. og gleder oss til neste ul time om 1,5 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.
Er i dag 8 uker på veg og eg blør en del, men eg har ikke noen smerter. Er kvalm og det har eg ikke vert før i svangerskapet. Er en del friskt blod slik at det kommer i truse inlegget er litt nervøs her eg sitter. Har lagt i to dager men influensa og høg feber. Har sovet en del i dag også i ca 3 timer er så ekstremt trøtt fortiden er her noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, lalapoh skrev:

Hei.
Er i dag 8 uker på veg og eg blør en del, men eg har ikke noen smerter. Er kvalm og det har eg ikke vert før i svangerskapet. Er en del friskt blod slik at det kommer i truse inlegget er litt nervøs her eg sitter. Har lagt i to dager men influensa og høg feber. Har sovet en del i dag også i ca 3 timer er så ekstremt trøtt fortiden er her noen som har opplevd noe lignende?

Dette skal du bare slappe av med. Om det ikke er mensen-mye blod, men kun slik et truseinnlegg kan fikse, så skal du bare slappe av. Om du ikke har sterke smerter er blod normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SamuElla skrev:

Dette skal du bare slappe av med. Om det ikke er mensen-mye blod, men kun slik et truseinnlegg kan fikse, så skal du bare slappe av. Om du ikke har sterke smerter er blod normalt. 

Er bare så rart, det begynte helt pluttselig i dagtidlig og hat tatt seg opp utover dagen. Opplevde noe lignende da eg gikk med eldstemann og da mista eg en tvilling. Har små smerter nederst i magen og bake i ryggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lalapoh skrev:

Er bare så rart, det begynte helt pluttselig i dagtidlig og hat tatt seg opp utover dagen. Opplevde noe lignende da eg gikk med eldstemann og da mista eg en tvilling. Har små smerter nederst i magen og bake i ryggen

prøve slapp av men kansje du skulla kontakta legevakt å hørt om en ultralyd for å se om alt er bra der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakka med legevakta, og det er lite dem kan gjøre siden eg er "BARE" 8 uker. Synest det er dorlig svar. En lege skal ringe meg opp att litt seinere, men eg veit ikke om eg kan stole på dem. UL var det visst bare å glemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart. Første gang jeg ble gravid begynte jeg å blø i uke 10. Fikk da hastetime på sykehuset med ul og det hele! Er jo ikke så stor forskjell på uke 8 og uke 10, så dette synes jeg var useriøst av legen. De burde jo tenke på pasientens vel og ve først, og det å gå med en så stor usikkerhet er ikke noe godt. Jeg ville prøvd å kontakte en annen lege. Masse lykke til! Krysser fingrene for at det ikke er noe 💕 

Endret av Tresko81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tresko81 skrev:

Så rart. Første gang jeg ble gravid begynte jeg å blø i uke 10. Fikk da hastetime på sykehuset med ul og det hele! Er jo ikke så stor forskjell på uke 8 og uke 10, så dette synes jeg var useriøst av legen. De burde jo tenke på pasientens vel og ve først, og det å gå med en så stor usikkerhet er ikke noe godt. Jeg ville prøvd å kontakte en annen lege. Masse lykke til! Krysser fingrene for at det ikke er noe 💕 

Er også 37 år og har etter det eg forsto på en annen lege krav på ekstra oppfølging siden eg hadde litt komplikasjoner i slutten av forrige svangerskap. Blør i dag også, så eg regner med at løpet er kjørt har lette mage smerter og smerter i bekkenet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...