Gå til innhold

Ville du ha tenkt over dette i ettertid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg reiste gjennom en by som ble rammet av terror. Flere mennesker ble drept. Jeg var ikke der da angrepet skjedde, men mindre enn en halv time før var jeg bare et par hundre meter unna stedet der det skjedde. Kjæresten leste om angrepet på nyhetene. Han visste at jeg skulle reise gjennom den byen (ta tog derfra) den dagen, men ikke nøyaktig tidspunkt. Han tok ikke kontakt med meg den dagen for å spørre om jeg var i orden. 

Jeg tenkte ikke på det like etter angrepet, fordi jeg var så sjokkert over det som skjedde. Nå merker jeg at tanken på at kjæresten min ikke brydde seg om å sjekke om jeg var rammet eller ikke har begynt å plage meg. Er ikke dette normalt å gjøre?

 

Anonymkode: 68b25...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, det hadde vært normalt å gjøre i min verden i alle fall. Jeg hadde vært livredd om du var min kjæreste og ringt umiddelbart når jeg så det på nyhetene. 

Du har kanskje en uvanlig nedsnødd, eller veldig optimistisk kjæreste? 

Anonymkode: 11599...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært i livsfare og leter etter grunner til å anklage kjæresten din.

Gud, så glad jeg er for at jeg ikke er deg. Jeg har også vært i livsfare, og nøyer meg med å si hurra, jeg lever og nyter livet!!! 

Men for all del. Let etter grunner til å furte. Det vil sikkert sukre de 40 årene du fikk ekstra! 

Anonymkode: 6f306...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, for meg og de jeg har rundt meg ville det vært normalt. Men for meg ville også det første jeg gjorde vært å gi beskjed om at alt var ok med meg, siden jeg vet de ville vært engstelige. Gjorde du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Jo, for meg og de jeg har rundt meg ville det vært normalt. Men for meg ville også det første jeg gjorde vært å gi beskjed om at alt var ok med meg, siden jeg vet de ville vært engstelige. Gjorde du det?

Så fort jeg fikk mulighet, selvsagt.

Anonymkode: 68b25...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har vært i livsfare og leter etter grunner til å anklage kjæresten din.

Gud, så glad jeg er for at jeg ikke er deg. Jeg har også vært i livsfare, og nøyer meg med å si hurra, jeg lever og nyter livet!!! 

Men for all del. Let etter grunner til å furte. Det vil sikkert sukre de 40 årene du fikk ekstra! 

Anonymkode: 6f306...623

Nice try.

Anonymkode: 68b25...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så fort jeg fikk mulighet, selvsagt.

Anonymkode: 68b25...e50

Men da vet du jo ikke om han unnlot å sjekke - du kom ham potensielt bare i forkjøpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sug lut skrev:

Men da vet du jo ikke om han unnlot å sjekke - du kom ham potensielt bare i forkjøpet?

Jo, av den enkle grunn at han dagen etter sa at han ikke hadde forsøkt å ringe meg.

Anonymkode: 68b25...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jo, av den enkle grunn at han dagen etter sa at han ikke hadde forsøkt å ringe meg.

Anonymkode: 68b25...e50

Ok, så han hadde visst om hendelsen i noe tid før du kontaktet ham, og likevel ikke forsøkt å ringe deg? Da hadde jeg blitt grisegretten og skuffa. Det er ikke som om jeg har et yrke eller en livsførsel der fare er innbakt - og selv da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sug lut skrev:

Ok, så han hadde visst om hendelsen i noe tid før du kontaktet ham, og likevel ikke forsøkt å ringe deg? Da hadde jeg blitt grisegretten og skuffa. Det er ikke som om jeg har et yrke eller en livsførsel der fare er innbakt - og selv da...

Han visste om det før meg, ja. Dette var i utlandet. Jeg hadde ikke fungerende smarttelefon. Jeg fikk ikke vite at det hadde vært terror i byen jeg nylig hadde forlatt før mange timer senere. Han var hjemme og hadde tilgang til nyhetene. Angrepet ble veldig grundig dekket i norske medier.

Anonymkode: 68b25...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er normalt. Jeg har også vært redd for og tatt kontakt med venner jeg vet var på eller i nærheten av farlige hendelser.

Som tsunamien i Thailand. Da var jeg redd lenge får jeg fikk kontakt med en av vennene mine.

Anonymkode: 3a2ea...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han visste om det før meg, ja. Dette var i utlandet. Jeg hadde ikke fungerende smarttelefon. Jeg fikk ikke vite at det hadde vært terror i byen jeg nylig hadde forlatt før mange timer senere. Han var hjemme og hadde tilgang til nyhetene. Angrepet ble veldig grundig dekket i norske medier.

Anonymkode: 68b25...e50

Oj. Ja, det hadde faktisk plaget meg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi reiste heim frå mormor eller farmor før i tida var det alldeles fast prosedyre å ringe når vi kom heim. Dette var før mobiltelefonen, så dei gjekk og bekymra seg for korleis reisa gjekk. Kunne ikkje ut av huset, men venta ved telefonen. Det gjaldt å vente litt, for at dei ikkje skulle få for seg at farta hadde vore for høg. Dei var like letta kvar gong vi ringte og fortalte at det ikkje hadde skjedd oss noko.

Bekymringa er kanskje mindre no til dags, ein har moglegheit til å ha kontakt undervegs og kan slappe litt meir av. Men om nokon nærståande visste at eg hadde vore i nærleiken av fare utan å prøve å få kontakt, ville eg nok blitt såra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite hyggelig lesing. Merkelig også at han selv poengterte at han  valgte å ikke ringe deg. Vet ikke hva jeg skal si, annet enn at nei, synes dette var veldig spesielt av ham. som om han legger opp til at du skal sitte å lure på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde plaget meg og gjort meg lei meg. Hadde ikke følt at han brydde seg så skrekkelig mye om meg

Anonymkode: 66172...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nice try.

Anonymkode: 68b25...e50

For noen er glasset alltid halvtomt. Ikke så uvanlig.

For deg er det ikke bare halvtomt, du leter attpåtil etter hvem som er skyld i å ha drukket opp det halve, og lurer på om du ikke bør være sur for det. Litt mindre vanlig, og veldig lite konstruktivt.

Anonymkode: 6f306...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For noen er glasset alltid halvtomt. Ikke så uvanlig.

For deg er det ikke bare halvtomt, du leter attpåtil etter hvem som er skyld i å ha drukket opp det halve, og lurer på om du ikke bør være sur for det. Litt mindre vanlig, og veldig lite konstruktivt.

Anonymkode: 6f306...623

Hvis du har lest de andre svarene, så ser du vel at det er heller din reaksjon som ikke er vanlig, ikke hi in

Anonymkode: 66172...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har lest de andre svarene, så ser du vel at det er heller din reaksjon som ikke er vanlig, ikke hi in

Anonymkode: 66172...4b2

Ja, min største bekymring er om mine følelser og reaksjoner er "vanlige". Det hjelper meg veldig i hverdagen, jeg tar stadig meningsmålinger for å justere mine reaksjoner etter folkemeningen...

Nei, vet du hva. Hun sitter måneder i etterkant og dyrker en negativ følelse. Og den kan være så vanlig som helst - men er det sunt? Er det lurt? Blir kjæresten mer kjærlig og omsorgsfull av det? 

Anonymkode: 6f306...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, min største bekymring er om mine følelser og reaksjoner er "vanlige". Det hjelper meg veldig i hverdagen, jeg tar stadig meningsmålinger for å justere mine reaksjoner etter folkemeningen...

Nei, vet du hva. Hun sitter måneder i etterkant og dyrker en negativ følelse. Og den kan være så vanlig som helst - men er det sunt? Er det lurt? Blir kjæresten mer kjærlig og omsorgsfull av det? 

Anonymkode: 6f306...623

Mulig jeg tar feil, men det er vel gårsdagens terror hun refererer til?🙄

Jeg hadde forøvrig blitt lei meg om min mann ikke hadde brydd seg.

Anonymkode: 0a9cd...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig jeg tar feil, men det er vel gårsdagens terror hun refererer til?🙄

Jeg hadde forøvrig blitt lei meg om min mann ikke hadde brydd seg.

Anonymkode: 0a9cd...ed5

Nei, det var ikke gårsdagens terror. Det var en bombe. Og kommentarer om at jeg leter etter grunner til å være sur gidder jeg ikke å bry meg om, for de har ingen ting med virkeligheten å gjøre. 

Anonymkode: 68b25...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er merkelig at han ikke tok kontakt for å høre om det gikk bra med deg. Foreldrene mine var i oslo den dagen bomben gikk av og visste de skulle inn til sentrum den dagen angrepet skjedde.Det første jeg gjorde når jeg fikk vite om angrepet var selvsagt å ringe foreldrene å forsikre meg om at de fortsatt var i live og var uskadde. Pga stygt vær den dagen så hadde heldigvis ombestemt seg å ikke dratt inn til sentrum likevel.

Anonymkode: 7e624...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde tilgang til nett ja, men han sitter vel ikke på nett hele tiden? Jeg kan sjekke litt nyheter før jeg drar på jobb, litt i pausen på jobb og litt på vei hjem fra jobb. Men fra jeg går inn hjemme til jeg setter meg ned etter at alle ungene er i seng så er jeg ikke på telefon og ser ikke nyheter på tv. F.eks i går viste jeg ikke at det hadde skjedd noe i London før ca 21 på kvelden. 

22. juli 2011 bodde et nært familiemedlem i Oslo. Vi hørte om bomben maks 20 minutter etter at det hadde skjedd, men det tok faktisk noen timer før vi innså at vi måtte sjekke om det gikk bra med denne personen. Det bare falt meg ikke inn at noe skulle skjedd akkurat henne. 

Men dersom mannen min hadde vært på reise og jeg hadde oppdaget at det hadde gått en bombe der ville jeg selvfølgelig prøvd å få kontakt med en gang. Det er da helt naturlig så det er litt rart at kjæresten din ikke gjorde noe sånt. 

Anonymkode: d0871...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...