Gå til innhold

Er dette normalt etter egguttak?


baremeg..

Anbefalte innlegg

Hadde egguttak ganske tidlig på morgenen i dag og blør ennå over 6 timer etter. Jeg skulle begynne med crinone når blødningen stoppet siden jeg skal ta den to ganger i dag, men ennå blør jeg...? 

Jeg fikk ut over 20 egg og føler meg rimelig stinn og øm, blir man alltid overstimulert ved så mange egg? 

Er så redd de er av dårlig kvalitet når de er så mange.. hadde et uttak for noen år siden og fikk da ut  kun 5 egg, men de var av god kvalitet. 

Noen med erfaring med mange egg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ut ca 30, 12 av disse hadde fin størrelse. Etter 5 dager var det 9 blastocyster. 8 på frys og en vokser som bare det i magen :) 18 uker på vei. 

Det er overstimulering uansett, for det vanlige er jo ett, kanskje to egg en mnd. Men når det gjelder den medisinske tilstanden, og som noen ganger trenger behandling, jeg tror det er noe i det du sier med mange egg ut øker sannsynligheten. 

Selv fikk jeg moderat overstimulering. Eggstokkene var da på 7cm i diameter (vanlige er 4). Jeg hadde veldig store mengder væske i buken, så ble lagt inn på sykehus for å tappe. Tappet ca 6l, det er mye mer enn det som er vanlig ved moderat overstimulering. 

Følg godt med på kroppen din. Hvis du samler væske i buken (hvis magen blir stor) må du ta kontakt med legen din. Jeg hadde ekstreme smerter i tillegg, det ble jo verre av st HCG steg mye. 

Hvis du ikke blir gravid vil det gå fort over. Hvis du blir gravud må du følge med på symptomer. Håper du slipper det jeg var gjennom. 

Bare send pm hvis du har spm om overstimuleringen og tror det hjelper å snakke med noen som har vært gjennom det nylig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg skal følge nøye med. Jeg jobber med barn i tillegg så er nødt til å være obs på å ikke løfte, det blir ikke så lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, LennyPenny skrev:

Jeg fikk ut ca 30, 12 av disse hadde fin størrelse. Etter 5 dager var det 9 blastocyster. 8 på frys og en vokser som bare det i magen :) 18 uker på vei. 

Det er overstimulering uansett, for det vanlige er jo ett, kanskje to egg en mnd. Men når det gjelder den medisinske tilstanden, og som noen ganger trenger behandling, jeg tror det er noe i det du sier med mange egg ut øker sannsynligheten. 

Selv fikk jeg moderat overstimulering. Eggstokkene var da på 7cm i diameter (vanlige er 4). Jeg hadde veldig store mengder væske i buken, så ble lagt inn på sykehus for å tappe. Tappet ca 6l, det er mye mer enn det som er vanlig ved moderat overstimulering. 

Følg godt med på kroppen din. Hvis du samler væske i buken (hvis magen blir stor) må du ta kontakt med legen din. Jeg hadde ekstreme smerter i tillegg, det ble jo verre av st HCG steg mye. 

Hvis du ikke blir gravid vil det gå fort over. Hvis du blir gravud må du følge med på symptomer. Håper du slipper det jeg var gjennom. 

Bare send pm hvis du har spm om overstimuleringen og tror det hjelper å snakke med noen som har vært gjennom det nylig. 

Men begynte du med lutinus eller crinone selv om du blødde eller ventet du til det stoppet? Skulle jo rekke å ta to crinone i dag, men blør da fortsatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill ha mailet eller ringt klinikken for å høre. 

Selv blødde jeg svært lite, hadde et truseinnlegg i noen timer. Jeg begynte med crinone samme kveld, men tok den veldig seint pga flyreise. Siden jeg skulle ta to daglig, tenkte jeg kl 7 og 19 var greie tidspunkter, men den første kvelden tok jeg den ikke før midnatt pga reise. Hvis du har fått beskjed om å vente til blødning stopper, så venter du, men du kan jo ringe til vakthavende på klinikken og høre. 

Jeg tviler på at det er mulig for noen å få tatt 2 doser med crinone etter uttak. Det skal jo være tolv timer mellom, så da må en være ferdig med uttak og blødning før kl 12... Og selv om jeg hadde uttak tidlig og blødde svært lite, var ikke blødningene stoppet helt før kl 15-16. 

Håper du får kontakt med noen. Hvis ikke må du bestemme deg for noe og roe deg med det valget. Du står vel mellom å ta en dos ei kveld eller oppstart i morgen ut fra hva klokka har blitt. Ta et valg og stå for det, da stresser du deg ikke opp. Selv hadde jeg hektisk flytur og tok bare en dose om kvelden, og jeg ble gravid. 

Regner med dette er første IVF for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en i stad, da tror jeg jeg venter til i morgen tidlig med neste dose. Nei, det er ikke første ivf. Man kan jo lure på noe selv om man har gjort det før😊 Men tusen takk for svar! Det er nok ikke avgjørende om det blir en eller to doser i dag😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På riksen sa de at jeg skulle ta en med en gang jeg kom hjem etter uttak og en på kvelden. De sa ikke noe om at jeg måtte slutte å blø først. Tydeligvis litt forskjellig praksis på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...