Gå til innhold

Terror angrep i London. Når skal vi ta grep å gjøre noe?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, skjotta skrev:

Det har allerede smullet  (smelt?) Her i Norge, men han sa ikke "Allahu Akbar"... han sa vel heller "Norge for nordmenn". 

Hvem var skyld i terror sa du?

Jeg nevnte de som er skylt i terror i det jeg skrev. Jeg begrunnet også hvorfor Breivik er et dårlig eksempel i det jeg skrev. Det er bare religion som får 6.000 til å dra til sitt egentlige morderland fra vest-europa for å krige for et land som står på andre siden av skyttergraven til våre allierte i Nato. Terrorist eller fiende kan diskuteres, men jeg tror ikke de alle har diagnoser for å si det sånn. Vi har ikke sett grunn til å endre religionpensum på skolen etter 22.juli, ingen prester er stilt til veggs for sine hatfulle ytringer i gudstjenestene. Derfor påstår jeg at det er forskjell på handlingene til en gal mann med dårlige oppvekstvilkår og diagnoser og de 30.000 fremmedkrigere fra 100 land som kjemper for IS i Syria eller Irak. Det sier seg selv at de har mange flere meningsfeller i Europa, enn de som faktisk drar å kriger. Noen er for gamle, noen er for unge. At de trenger å bo i Norge fordi de er forfulgt er hvertfall en bløff for en alt for stor del av den gruppen. 

Hva kunne politikere gjort med Breiviks oppvekstvilkår og eller gener da man kan være disponert for visse diagnoser? Ingenting mener jeg.

Hva kan politikere gjøre innvandring, krav til språk, krav til integrasjon for å få stønad eller å måtte livnære seg selv? Veldig mye mener jeg.

Anonymkode: 8805e...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg nevnte de som er skylt i terror i det jeg skrev. Jeg begrunnet også hvorfor Breivik er et dårlig eksempel i det jeg skrev. Det er bare religion som får 6.000 til å dra til sitt egentlige morderland fra vest-europa for å krige for et land som står på andre siden av skyttergraven til våre allierte i Nato. Terrorist eller fiende kan diskuteres, men jeg tror ikke de alle har diagnoser for å si det sånn. Vi har ikke sett grunn til å endre religionpensum på skolen etter 22.juli, ingen prester er stilt til veggs for sine hatfulle ytringer i gudstjenestene. Derfor påstår jeg at det er forskjell på handlingene til en gal mann med dårlige oppvekstvilkår og diagnoser og de 30.000 fremmedkrigere fra 100 land som kjemper for IS i Syria eller Irak. Det sier seg selv at de har mange flere meningsfeller i Europa, enn de som faktisk drar å kriger. Noen er for gamle, noen er for unge. At de trenger å bo i Norge fordi de er forfulgt er hvertfall en bløff for en alt for stor del av den gruppen. 

Hva kunne politikere gjort med Breiviks oppvekstvilkår og eller gener da man kan være disponert for visse diagnoser? Ingenting mener jeg.

Hva kan politikere gjøre innvandring, krav til språk, krav til integrasjon for å få stønad eller å måtte livnære seg selv? Veldig mye mener jeg.

Anonymkode: 8805e...2b6

Det er ikke bare religion som får folk til å utføre terroristiske handlinger. Fremmedhat og rasisme er skyld i terror og. To ting du dyrker frem ved å legge all skyld på muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal ikke dømme religionen av den grunn.

 

Anonymkode: a9c0b...f49

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Forskjellen er at en stor andel av oss ikke er enig i at det å komme til Norge er å vinne i lotto. 

Når du har vokst opp en plass, og det stedet blir utrygt, og du må forlate det. Så er ikke det å vinne i Lotto. Stedet med de kjente luktene, de kjente lydene, de kjente menneskene.. De du har pleid å hilse på på vei til jobb, eller på vei til butikken, naboene dine, som du har kranglet med og blitt venner med igjen. Barna i gata som har gått på skole med dine barn og som du har sett vokse opp. Dine egne barn sine venner. Maten dere pleide å spise, tingene dere pleide å feire.. Og så måtte dra fra alt det. Komme til et land som er kaldt. Der du fryser mesteparten av året og naboene ikke kjenner hverandre. Der du må kle på barna dine femten lag med klær for å gå på et kort besøk til en venn. Med annerledes lukter, annerledes lyder, annerledes gater, annerledes trær. Og du kan ikke dra hjem i begravelse når moren din dør, og du blir aldri kjent med søsteren din sine barn, for de bor et helt annet sted. Du må lære et nytt språk, oppdra barn uten familie... 

Det er ikke å vinne i Lotto. Jeg forstår ikke hvorfor du tenker at det er å vinne i lotto...

Anonymkode: 86555...2d9

De som alle kommer til Norge via fly og måtte ha pass i andre enden, men som skylder det ned i do. De aller fleste som søker asyl har ikke pass ifølge politiet. Det er de jeg snakker om. De uærlige, de som frivillig reiser til Syria og støtter seg til IS. De synes det er å vinne i lotto at man kan bo her og få penger uten å gjøre noe og de drar mer enn gjerne tilbake for å krige sammen med IS fordi det stemmer overens med deres verdisyn. De synes det er å vinne i lotto at det finnes så naive mennesker som oss som betaler skatt og stemmer langt på venstresiden slik at de slipper. Jeg forstår ikke at du kan tenke noe annet enn at det er å vinne i lotto når det er 7 milliarder mennesker på jorden og de klarte faktisk å få støtte fra NAV her. Det er griseflaks, men de kjøpte loddet og satte seg på flyet.

Anonymkode: 8805e...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i "terrprhandlinger"?

Er det automatisk en terrorhandling å kapre eller sprenge/styrte et fly? Er skoleskytinger terror? Hva med kirkebrenninger?

Anonymkode: 03061...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

De som alle kommer til Norge via fly og måtte ha pass i andre enden, men som skylder det ned i do. De aller fleste som søker asyl har ikke pass ifølge politiet. Det er de jeg snakker om. De uærlige, de som frivillig reiser til Syria og støtter seg til IS. De synes det er å vinne i lotto at man kan bo her og få penger uten å gjøre noe og de drar mer enn gjerne tilbake for å krige sammen med IS fordi det stemmer overens med deres verdisyn. De synes det er å vinne i lotto at det finnes så naive mennesker som oss som betaler skatt og stemmer langt på venstresiden slik at de slipper. Jeg forstår ikke at du kan tenke noe annet enn at det er å vinne i lotto når det er 7 milliarder mennesker på jorden og de klarte faktisk å få støtte fra NAV her. Det er griseflaks, men de kjøpte loddet og satte seg på flyet.

Anonymkode: 8805e...2b6

Å herlighet, lær deg å skrive først, da! 

Anonymkode: 38be0...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva legger du i "terrprhandlinger"?

Er det automatisk en terrorhandling å kapre eller sprenge/styrte et fly? Er skoleskytinger terror? Hva med kirkebrenninger?

Anonymkode: 03061...2ff

Alt det du nevner blant annet. 

Du får rette på meg om jeg tar feil, men dette høres ut som et forsøk på å "nullstille" debatten. 

Vi har overfallsvoldtekter, men da de fleste voldtekter begås av folk man kjenner, har vi nullstilt debatten og sitter igjen uten handlingsplan for noen av dem.

Det finnes mennesker som Breivik og Varg Vikernes og da "nullstiller" vi debatten om muslimsk terror. 

Dette er ikke en fotballkamp der vi teller stilling. Det er bare tapere i alle tilfeller og vi må jobbe for 0 voltekter og 0 terror og se om vi får bedring. Det vil si handling på alle områder. De kristne kan som som avvente alkoholikere si til muslimer at "Ja, vi har drept flere mennesker en svartedauen og dette er ikke veien å gå". Det er ikke snakk om å late som om det er greit med muslimsk terror fordi vi teller en Breivik her og ett korstog der. Å regne på om vi har mer eller mindre terror nå enn før er ikke i nærheten av like interessant som å komme med politiske handlingsplaner for å minske muligheten for at dette skjer der du bor. Så en løsning kan omhandle både mer kompetanse på helestasjoner på skolen for å avdekke den neste Breivik OG stenge grensen for mennesker fra svært belastede land. Det ene utelukker ikke det andre. 

Anonymkode: 8805e...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å herlighet, lær deg å skrive først, da! 

Anonymkode: 38be0...636

Det skrives " Å herlighet. Lær deg å skrive først da!"

Anonymkode: 8805e...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Det kommer til å smelle i Norge også. Det kommer til å være en muslim som står bak og han kommer til å si Allahu akbar før det smeller. Det veddemålet tar jeg når som helst. Tenk på deres egne barn når dere går til valgurnene i år.

Anonymkode: 8805e...2b6

Den påstanden om at det kommer til å smelle i Norge også er noe av det dummeste jeg ser. Det HAR smelt i Norge allerede. Det var en sint hvit kristen nordmann som stod bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke tiltak hadde du tenkt på?

Å masseforfølge og mistenkeliggjøre en hel gruppe mennesker på grunnlag av religiøs overbevisning og kulturell tilhørighet?

Eller å jobbe for god integrering og økt livskvalitet for personer med en annen etnisk tilhørighet enn majoriteten?

Hva tror du skaper grobunn for terrorisme? Det er utenforskap, forskjellsbehandling, en følelse ungdom vokser opp med av at det ikke er noe håp om  få samme rettigheter som andre tar for gitt i storsamfunnet.

Det vi må gjøre noe med er hvordan vi møter dem som kommer til vårt land, og andre land i Europa og ellers hvor folk flykter til. Jeg hørte en fantastisk foreleser en gang som sa at rundt omkring på skandinaviske asylmottak sitter det mange mennesker med et enormt sinne. Det sinnet kan bli til en farlig og destruktiv kraft. Eller det kan bli snudd til noe konstruktivt. Hvilken vei vektskålen skal bikke avhenger av hvorvidt de møter noen som har tro på dem, og som gir dem tro på seg selv.

Vi er de menneskene. Skal vi bekjempe terrorisme så er første steg å rekke ut hånden og å møte alle med forståelse og respekt. Det kan du og jeg gjøre. Så må politikerne følge opp med systemer som motvirker forskjeller fundert i etnisk tilhørighet.

Ingen angriper sitt eget hjem..

Anonymkode: 04e15...1d3

Terroristen i London angrep sitt eget hjemland. 

Sinne og utenforskap kan være så mangt.

Anonymkode: 0aae5...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

De som alle kommer til Norge via fly og måtte ha pass i andre enden, men som skylder det ned i do. De aller fleste som søker asyl har ikke pass ifølge politiet. Det er de jeg snakker om. De uærlige, de som frivillig reiser til Syria og støtter seg til IS. De synes det er å vinne i lotto at man kan bo her og få penger uten å gjøre noe og de drar mer enn gjerne tilbake for å krige sammen med IS fordi det stemmer overens med deres verdisyn. De synes det er å vinne i lotto at det finnes så naive mennesker som oss som betaler skatt og stemmer langt på venstresiden slik at de slipper. Jeg forstår ikke at du kan tenke noe annet enn at det er å vinne i lotto når det er 7 milliarder mennesker på jorden og de klarte faktisk å få støtte fra NAV her. Det er griseflaks, men de kjøpte loddet og satte seg på flyet.

Anonymkode: 8805e...2b6

Må du bestemme deg her. Hvor mener du det er problematisk at de reiser - hit eller til Syria?!

Anonymkode: 0aae5...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alt det du nevner blant annet. 

Du får rette på meg om jeg tar feil, men dette høres ut som et forsøk på å "nullstille" debatten. 

Vi har overfallsvoldtekter, men da de fleste voldtekter begås av folk man kjenner, har vi nullstilt debatten og sitter igjen uten handlingsplan for noen av dem.

Det finnes mennesker som Breivik og Varg Vikernes og da "nullstiller" vi debatten om muslimsk terror. 

Dette er ikke en fotballkamp der vi teller stilling. Det er bare tapere i alle tilfeller og vi må jobbe for 0 voltekter og 0 terror og se om vi får bedring. Det vil si handling på alle områder. De kristne kan som som avvente alkoholikere si til muslimer at "Ja, vi har drept flere mennesker en svartedauen og dette er ikke veien å gå". Det er ikke snakk om å late som om det er greit med muslimsk terror fordi vi teller en Breivik her og ett korstog der. Å regne på om vi har mer eller mindre terror nå enn før er ikke i nærheten av like interessant som å komme med politiske handlingsplaner for å minske muligheten for at dette skjer der du bor. Så en løsning kan omhandle både mer kompetanse på helestasjoner på skolen for å avdekke den neste Breivik OG stenge grensen for mennesker fra svært belastede land. Det ene utelukker ikke det andre. 

Anonymkode: 8805e...2b6

"Problemet" slik jeg ser det er at muslimsk terror er et så lite problem at det blir galt å bruke noe særlig resurser å å eliminere den risikoen helt. Det er ikke det vi dør av. En million, for å ta et lite tall i denne sammenhengen, kroner som brukes på andre ting enn terrorbekjempelse vil i mange tilfeller gi flere mennesker noe positivt enn å bruke dem på å bekjempe det muslimsk terror. Veldig mange går rundt og er redde for ting som det egentlig er helt usannsynlig at vil skje, mens de dropper å ta forholdsregler mot de virkelige farene i livet.

Anonymkode: 03061...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så religion og spesifikt Islam var en del av problemet denne gangen også.

Anonymkode: 8805e...2b6

Kanskje. Og kanskje er det bare noe man henger sine frustrasjoner på. Radikaliseringens vesen er likt, om utslaget er ulikt: tror du han kunne ha blitt rekruttert til nynazistiske grupperinger i fengsel? Til Baader-Meinhof? Til en annen liga som krever lojalitet? 

Det tror jeg, og uansett hjelper det ikke med alle disse innleggene som gnåler om at "ingen må slippe inn". Han har ikke "sluppet inn". Han er født der, av engelske foreldre. Det er de tingene som skjedde etterpå som er interessante, ikke hvordan han kom til å oppholde seg på britisk jord.

Anonymkode: 0aae5...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og i dette tilfellet er jo gjerningsmannen død, og skal ikke dømmes i en rettsal...

Klart det er viktig at opinionen er at terror handlinger SKAL VI IKKE HA!

Jeg er humanist, og tilhenger av demokrati og ytringsfrihet. Det har de siste årene vært flere angrep på disse grunnverdiene i allas navn.

Har disse terroristene sitt budskap nådd deg? At Allah er så urettferdig behandlet, at litt tilfeldig, uskyldig blod må kunne forventes? 

At kriger forankret i folkeretten har tatt sivile liv i en annen del av verden, så en må jo bare forstå at en av den grunn så er det jo en naturlig ting å gjøre å spre frykt ved å drepe uskyldige et annet sted.

Nei, man dreper ikke uskyldige mennesker, som er på vei hjem fra jobb, på vei til å hente sine barn i barnehage/skole.

Ja, det setter jeg meg til doms over. Det burde alle som ønsker en velfungerende rettsstat også gjøre.

Skal grave meg frem til statistikkene over hvor mange det er som deler det som ser ut til å være ditt syn, men har ikke tid nå. De er publisert, kritisert og validitet diskutert temmelig mange ganger i den offentlige presse. Trodde de var mer eller mindre allmenn kjent. 

Anonymkode: 4e86a...bc4

"Mitt syn"? Hvilket syn da? 

At det er å slå inn åpne dører når du mener man bør forby forbudte ting? 

Goddag, mann, økseskaft.

Anonymkode: 0aae5...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bruker EN persons handlinger for å statuere et poeng når man diskuterer hundrevis av handlinger som er utført i vestlige land av muslimske terrorister i en årrekke? Det var EN gal person. EN. IS som utfører terror i vestlige land har flere millioner medlemmer og tilhengere. Ikke akkurat smart å dra frem Breivik hver gang det er snakk om terrorisme utført av muslimer. Terroristen i London var muslimsk konvertitt. Breivik er da irrelevant i saken.

Anonymkode: 17845...29a

Han i bilen var også bare én. Men jammen om ikke alle muslimer i verden må føle seg ansvarlige for ham og hans handlinger...

At noen "påtar seg ansvar" for bomber og terrorhandlinger betyr jo bare at de ønsker å virke farlige. Da bomben sprang i Oslo var det også en jihadistisk gruppe som fortet seg å "ta ansvar" for den. De ville gjerne få det til å se ut som om de hadde mektige tilhengere. 

Anonymkode: 0aae5...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

De som alle kommer til Norge via fly og måtte ha pass i andre enden, men som skylder det ned i do. De aller fleste som søker asyl har ikke pass ifølge politiet. Det er de jeg snakker om. De uærlige, de som frivillig reiser til Syria og støtter seg til IS. De synes det er å vinne i lotto at man kan bo her og få penger uten å gjøre noe og de drar mer enn gjerne tilbake for å krige sammen med IS fordi det stemmer overens med deres verdisyn. De synes det er å vinne i lotto at det finnes så naive mennesker som oss som betaler skatt og stemmer langt på venstresiden slik at de slipper. Jeg forstår ikke at du kan tenke noe annet enn at det er å vinne i lotto når det er 7 milliarder mennesker på jorden og de klarte faktisk å få støtte fra NAV her. Det er griseflaks, men de kjøpte loddet og satte seg på flyet.

Anonymkode: 8805e...2b6

Og du kjenner de? 

Anonymkode: a9c0b...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for at vi forbyr all religion asap! Utenom min da, for den er bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt enig i at man ikke skal ha EN rådende religion som ikke tilhørte landet i utgangspunktet. For nå er det forbudt med religiøse symboler som kors mange plasser, men tillatt med hijab. Det er bygget egne bønnerom mange plasser (for islam). Kjønnsdelt svømmeundervisning og rett til å ha mer klær på seg i bassenget enn andre - muslimsk krav. Fjerning av grisetegninger på barneavdeling på sykehus - muslimsk krav. Fri i forbindelse med religiøse høytider som ikke er tradisjonelle i Norge - muslimsk krav. Halalkjøtt og spesialpanner/-kjeler for tilberedning av dette i fengsler, på sykehus osv - muslimsk krav.

Jeg kan ikke huske buddhister, hinduister, jøder eller representanter for andre religioner skrike rundt og stille krav, og få dem innvilget? Vi HAR innvilget mange muslimske krav og gjort unntak for muslimer. Hvorfor? Hvorfor er islam mer verdt enn kristendom og andre religioner, og alt skal tilrettelegges islam?

Anonymkode: 17845...29a

Men det du sier stemmer jo ikke.

Hvor er det lov med hijab men forbudt med kors? Meg bekjent er begge deler lov over alt.

Kjønnsdelt svømmeundervisning - hvor mange skoler har det? (Min skole hadde det i 1987, i en helnorsk klasse... Så dersom du vil gi noen skylda for det, må du se på lærerne våre, ikke på muslimer.)

"Rett til å ha mer klær på seg enn andre" i bassenget - vel, du har kanskje fått med deg at saken ikke gjaldt å tvinge igjennom en regel for badetøy? En skole i Troms bestemte seg (lenge før problemstillingen oppsto) at dersom noen elever ønsket å bade i burkini, ville de ikke nekte det. Og det kan like godt gjelde en kristen elev - poenget var at elevene kun er pålagt å møte i tøy som er egnet for bading. Samme hvilken erm- og benlengde den har. 

Grisetegningen (den ene) som en gang hang på ett sykehus ble ikke tatt ned etter et krav fra noen, det var sykehusets valg. I 2003... så det bøir for dumt å framstille det som et utbredt problem. Fri til religiøse høytider har eksistert like lenge som religionsfriheten i Norge, det gjelder bl a adventistene og jødene som holder lørdagen hellig. Det er ikke innført av noen innvandrere. 

Og hvor har du det fra at fengsler serverer halalkjøtt fra egne panner? Det er jo rent påfunn. 

Du dikter opp en masse vås fordi noen har gitt deg et fiendebilde. Og så dyrker du ideen om deg selv som undertrykt og overkjørt. Problemet er bare at du da må finne noen eksempler som stemmer med realitetene.

Anonymkode: 0aae5...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

De som alle kommer til Norge via fly og måtte ha pass i andre enden, men som skylder det ned i do. De aller fleste som søker asyl har ikke pass ifølge politiet. Det er de jeg snakker om. De uærlige, de som frivillig reiser til Syria og støtter seg til IS. De synes det er å vinne i lotto at man kan bo her og få penger uten å gjøre noe og de drar mer enn gjerne tilbake for å krige sammen med IS fordi det stemmer overens med deres verdisyn. De synes det er å vinne i lotto at det finnes så naive mennesker som oss som betaler skatt og stemmer langt på venstresiden slik at de slipper. Jeg forstår ikke at du kan tenke noe annet enn at det er å vinne i lotto når det er 7 milliarder mennesker på jorden og de klarte faktisk å få støtte fra NAV her. Det er griseflaks, men de kjøpte loddet og satte seg på flyet.

Anonymkode: 8805e...2b6

Du er jammen uviten. Det beste vi kan gjøre mot asylsøkere er å inkludere.

Tror du de kommer til Norge for å krige for IS?

To unge gutter gjorde det. Ene etnisk norsk andre født i Norge med familie fra Albania. 

Og denne familien fra Albania tror du de kom til Norge for moro skyld?

Hadde aldri kommet hit om det ikke var krig i landet. 

Ikke bland kortene.

Anonymkode: a9c0b...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan love deg at Norges vennskap med Saudi Arabia og USA, vår deltakelse i kriger i Midtøsten, og økonomiske finansiering av krig, salg av våpen til Saudi Arabia osv. gjør oss meget skyldige i økningen av terror og islamisme. Hvor kommer midlene og motivasjonen fra? Det er jo det vi må spørre oss om. Foruten å innta en pasifistisk holdning, og kutte salg av våpen og økonomisk støtte til land som bevisst bruker dette til å skape terrorisme, så kan vi på generell basis sørge for å minske forskjellen mellom fattig og rik, polariseringen mellom ulike grupper, og ikke minst gjøre god utdannelse tilgjengelig for Alle!!

Forøvrig finnes terrorisme i mange ulike forkledninger. 

Anonymkode: 213dd...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan love deg at Norges vennskap med Saudi Arabia og USA, vår deltakelse i kriger i Midtøsten, og økonomiske finansiering av krig, salg av våpen til Saudi Arabia osv. gjør oss meget skyldige i økningen av terror og islamisme. Hvor kommer midlene og motivasjonen fra? Det er jo det vi må spørre oss om. Foruten å innta en pasifistisk holdning, og kutte salg av våpen og økonomisk støtte til land som bevisst bruker dette til å skape terrorisme, så kan vi på generell basis sørge for å minske forskjellen mellom fattig og rik, polariseringen mellom ulike grupper, og ikke minst gjøre god utdannelse tilgjengelig for Alle!!

Forøvrig finnes terrorisme i mange ulike forkledninger. 

Anonymkode: 213dd...24a

Så sant. 

Og hvis man ser litt nærmere på Norge, har vi hatt terrorhandlinger her før - ikke bare Breivik. Politiske drap er terrorhandlinger, f eks Varg Vikernes' drap og kirkebrenninger. Mossad-saken var et politisk drap og kan dermed kalles terror på norsk jord. Og brannstiftelser på asylmottak er i mange tilfeller rene terrorhandlinger. 

Anonymkode: 0aae5...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så sant. 

Og hvis man ser litt nærmere på Norge, har vi hatt terrorhandlinger her før - ikke bare Breivik. Politiske drap er terrorhandlinger, f eks Varg Vikernes' drap og kirkebrenninger. Mossad-saken var et politisk drap og kan dermed kalles terror på norsk jord. Og brannstiftelser på asylmottak er i mange tilfeller rene terrorhandlinger. 

Anonymkode: 0aae5...e84

Så din løsning er? 

Anonymkode: 8805e...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og du kjenner de? 

Anonymkode: a9c0b...f49

Ja klart jeg kjenner dem. Samme som politikere kjenner alle som får høyere og lavere skatter. Alle i politiet er på fornavn med de som måtte ha pass på flyplassen i andre enden, men ikke har det på Gardermoen. På samme måte som alle i SSB må kjenne alle  personer som dør for å bedrive Statistikk. Gud dum er dum i hodet! Dette er det beste tilsvaret du kan komme med? 

Anonymkode: 8805e...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja klart jeg kjenner dem. Samme som politikere kjenner alle som får høyere og lavere skatter. Alle i politiet er på fornavn med de som måtte ha pass på flyplassen i andre enden, men ikke har det på Gardermoen. På samme måte som alle i SSB må kjenne alle  personer som dør for å bedrive Statistikk. Gud dum er dum i hodet! Dette er det beste tilsvaret du kan komme med? 

Anonymkode: 8805e...2b6

Spør siden du sier de har vunnet i lotto da de kom hit.

Hvordan kan du vite det? Kaller du det å vinne i lotto når de må flykte fra familie de kanskje aldri ser igjen?

Å vinne i lotto når du får vite at kona til broren blir skutt og drept da hun skulle henge ut tøy på terassen? Godt hennes datter på 4 var inne i stua. 

Vinne i lotto når en sender penger ned så ens mor får kjøpt viktige medisiner? Får så å få vite at hun falt død om da apotekene ikke har medisiner?

Ja kall meg dum du. Du uttaler deg så bastant.

Vet det er lett når en ikke kjenner...

Lykken er å komme til Norge etter å ha mistet mange familie medlemmer.

Får så å oppleve at ens egne barn går sine egne veier her...

Den fullkomme lykke er da å miste sin familie her også.

Du aner ikke hva disse menneskene har opplevd.

Skal jammen fortelle min kjære når jeg møter han i kveld at han har vunnet i lotto. 

 

Var en høy sum å betale....

Lett å uttale seg når en ikke kjenner😉

 

 

Anonymkode: a9c0b...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så din løsning er? 

Anonymkode: 8805e...2b6

Har jeg noe jeg bør løse...? 

Anonymkode: 0aae5...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...