Gå til innhold

Hvorfor blir ikke gutter/menn sjekket for hpv ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De kan få kreft de og?

jeg tenker at også min sønn skal ha vaksinen på lik linje med søsteren sin.

 

Hva tenker dere om dette?

Anonymkode: 14e22...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine barn skal oppmuntres til å sjekke seg, de skal oppmuntres til å behandle seg. De skal derimot ikke vaksineres. 

Den vaksinen er forbundet med alvorlige bivirkninger og følgeskader. Det er ikke en smitte som er luftbåren, som de helt av seg srlv kan bli smitte av, eller helt av seg selv kan smitte andre. 

 

Hpv risikoen kan forebygges på annet vis. 

Anonymkode: 155e4...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært tatt til orde for at guttene burde fått den tredje sprøyta i stedet for jentene,  all den tid at den tredje runden har effekt på så få. 

En annen ting er jo at menn kan smitte hverandre, og uvaksinerte kvinner, mens kvinner ikke kan smitte hverandre. Så egentlig burde virkelig guttene også vaksinenes. 

Jeg tror nok den kommer for guttene etterhvert. Det er bare å spre ordet "PENISkreft" blant nok menn som har noe de skulle ha sagt i den sammenhengen...

Men de kan jo ta den privat. Selv om det er fryktelig dyrt.

Anonymkode: f6bf3...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vaksinen er ikke forbundet med alvorlige bivirkninger og følgeskader. Du kan ta livet av mennesker ved å spre slik løgn.

Anonymkode: cd046...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi igjen 

Hvis vaksinen er så farlig hvorfor gir de den til barna da?

 

Jeg har viruset og sjekker meg jevnlig

Min mann ønsker ikke å sjekke seg. Burde jeg oppmuntre han til det? Jeg syns det er idiotisk at han ikke gjør det merkelig at det ikke er mer fokus på det 

 

Anonymkode: 14e22...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn skal oppmuntres til å sjekke seg, de skal oppmuntres til å behandle seg. De skal derimot ikke vaksineres. 

Den vaksinen er forbundet med alvorlige bivirkninger og følgeskader. Det er ikke en smitte som er luftbåren, som de helt av seg srlv kan bli smitte av, eller helt av seg selv kan smitte andre. 

 

Hpv risikoen kan forebygges på annet vis. 

Anonymkode: 155e4...e04

Seriøst...

 

Hadde vaksinen vært forbundet med alvolrige bivirkninger og følgeskader hadde IKKE myndighetene satt igang dette!

 

hvor paranoid, uopplyst og sandblåst går det an å bli?!? 

Anonymkode: 19665...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn skal oppmuntres til å sjekke seg, de skal oppmuntres til å behandle seg. De skal derimot ikke vaksineres. 

Den vaksinen er forbundet med alvorlige bivirkninger og følgeskader. Det er ikke en smitte som er luftbåren, som de helt av seg srlv kan bli smitte av, eller helt av seg selv kan smitte andre. 

 

Hpv risikoen kan forebygges på annet vis. 

Anonymkode: 155e4...e04

Huff, sånne som deg :kvalm:

Anonymkode: c8dc9...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss være klare på en ting.  Myndighetene kan fint foreslå og anbefale at vi tar vaksiner som viser seg å være ikke helt klar og hvor ikke alle bivirkninger er åpne enda som f eks svineinfluensavaksinen de skulle ha folk til å ta! Så pls ikke vær så naive ang anbefalinger. Men denne vaksinen er det altså bedre testing på så denne burde begge kjønn ta.

Anonymkode: f6efb...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst...

 

Hadde vaksinen vært forbundet med alvolrige bivirkninger og følgeskader hadde IKKE myndighetene satt igang dette!

 

hvor paranoid, uopplyst og sandblåst går det an å bli?!? 

Anonymkode: 19665...428

Neida, for myndighetene har ikke presset på for at alle skulle vaksineres med Pandemrix...

 

Til HI: jeg tror at det har sammenheng med at KVINNEN fortsatt har ansvaret for sikker sex. Det snakkes også her på DiB at kvinnens plikt er å gå på p-piller, hvorfor skal mannen bruke kondom da? Man kan ikke forlange at mannen steriliserer seg og tar sin del av byrden etter at man har gått på prevensjon i 10 års tid, født flere barn og så videre. Det er diskusjon om "juridisk abort", at menn som driter i kondom blir tvunget til å bli fedre og burde slippe ansvaret som far. P-piller for menn er enda ikke sluppet ut på markedet fordi de gir små bivirkninger, samtidig som p-piller for kvinner, som kan gi livsfarlige bivirkninger, skrives ut i store mengder hver dag. Derfor gis ikke vaksinen til gutter, selv om de senere i livet kan smitte jenter som for eksempel ikke kan vaksineres på grunn av immunitet, sykdom og diverse annet. Kvinnen er alltid ansvarlig, fortsatt, i "likestilte" Norge i 2017.

Anonymkode: 1551d...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn skal oppmuntres til å sjekke seg, de skal oppmuntres til å behandle seg. De skal derimot ikke vaksineres. 

Den vaksinen er forbundet med alvorlige bivirkninger og følgeskader. Det er ikke en smitte som er luftbåren, som de helt av seg srlv kan bli smitte av, eller helt av seg selv kan smitte andre. 

 

Hpv risikoen kan forebygges på annet vis. 

Anonymkode: 155e4...e04

Du har fått med deg at viruset er farligere enn vaksinen, sant...?

Anonymkode: 2b519...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, vaksinen er ikke forbundet med alvorlige bivirkninger og følgeskader. Du kan ta livet av mennesker ved å spre slik løgn.

Anonymkode: cd046...0f2

Har du tatt stivkrampvaksine? Ikke det? Da anbefaler jeg deg å kose deg så meget i sommer, gjerne barfot!

Anonymkode: e2ac8...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida, for myndighetene har ikke presset på for at alle skulle vaksineres med Pandemrix...

Anonymkode: 1551d...119

Her er hva forskning.no sier om Pandemrix og svineinfluensa-pandemien: 
Økt forekomst av narkolepsi etter influensapandemien ble sett også i land som i liten grad vaksinerte befolkningen, som i Kina og Danmark. I dette ligger at det ikke kun er vaksinen, men altså selve VIRUSET som fører til narkolepsi. Vaksinen uten virusfragmentet ville aldri gitt narkolepsi. Dermed ville de samme pasientene (også uvaksinert) ha stått i fare for å få sykdommen, fordi de da kunne ha fått sykdommen.
Videre funn: 
Pandemrix blant gravide var ufarlig for fosteret. Influensasykdom i svangerskapet var derimot forbundet med en nær doblet risiko for dødfødsel.
Influensasykdom var forbundet med en doblet risiko for kronisk utmattelsessyndrom (ME), mens vaksinerte ikke fikk økt risiko for ME.
Influensa ga en nesten femdoblet risiko for Guillain-Barré syndrom, en autoimmun sykdom med lammelser. Risikoen for denne sykdommen var ikke økt etter vaksinasjon.

Anonymkode: 2b519...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dermed ville de samme pasientene (også uvaksinert) ha stått i fare for å få narkolepsisykdommen, fordi de da kunne ha fått influensasykdommen.

Anonymkode: 2b519...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå har nærmere 200.000 jenter fått vaksinen i Norge, og det er meldt inn ca 60 alvorlige bivirkninger. Selv om bivirkningene er alvorlige der og da er de fleste forbigående.

Så statistisk sett er det mye mindre sjanse for å få alvorlige bivirkninger av vaksinen enn det er for å få alvorlige senskader (eller dø) av livmorhalskreft. Det er ikke meldt om noen dødsfall etter vaksinen, men mange dør av kreft. Senskadene for de som overlever kreft kan også være ganske alvorlige. 300 kvinner får livmorhalskreft i Norge hvert år selv om vi har et godt screeningprogram, og nesten en tredjedel av dem dør. Av de som overlever er det ikke uvanlig med senskader som kronisk utmattelse, tarmproblemer o.l.

De trodde en stund i Danmark at vaksinen gav en økt sjanse for POTS, dette er nå tilbakevist. De jentene som fikk denne sykdommen hadde symptomer på den allerede før de fikk vaksinen, hadde hatt legebesøk osv pga svimmelhet o.l. så de det er mer sannsynlig at de ville fått diagnosen uansett.

Anonymkode: 7e8c0...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gutter har nytte av vaksinen i den forstand at de ikke kan smitte kvinner. Men å teste gutter har ikke mye for seg da de som regel kun er bærere. Altså det forårsaker ikke kreft i menn. 

Honofile menn derimot bør sjekke seg da de kan få kreft i anus. Området i anus er det eneste området med tilsvarende epitelielag som vi har i transformasjonssonen i livmorhalsen, hvor vi kan få kreft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gemini77/ skrev:

Gutter har nytte av vaksinen i den forstand at de ikke kan smitte kvinner. Men å teste gutter har ikke mye for seg da de som regel kun er bærere. Altså det forårsaker ikke kreft i menn. 

Honofile menn derimot bør sjekke seg da de kan få kreft i anus. Området i anus er det eneste området med tilsvarende epitelielag som vi har i transformasjonssonen i livmorhalsen, hvor vi kan få kreft. 

Det betyr jo at kvinner kan få kreft i analen også.. ? For de som driver med analsex. Noe å tenke på!

Anonymkode: 14e22...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det betyr jo at kvinner kan få kreft i analen også.. ? For de som driver med analsex. Noe å tenke på!

Anonymkode: 14e22...67e

Ja det kan de. Men litt synsing fra min side. Analsex er mindre vanlig i starten av et forhold kanskje og i ONS så smitten reduseres? De fleste kvinner i langvarige stabile forhold har ikke hpv og det er kanskje da man har mest analsex? Derfor mindre utbredt kanskje? Jeg aner ingneting om hvor vanlig analsex er egentlig.  Hpv sprer seg jo som ild i tørt gress i 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gemini77/ skrev:

Ja det kan de. Men litt synsing fra min side. Analsex er mindre vanlig i starten av et forhold kanskje og i ONS så smitten reduseres? De fleste kvinner i langvarige stabile forhold har ikke hpv og det er kanskje da man har mest analsex? Derfor mindre utbredt kanskje? Jeg aner ingneting om hvor vanlig analsex er egentlig.  Hpv sprer seg jo som ild i tørt gress i 20-årene.

Jeg er godt gift og nærmer meg 40 år !

Har altså viruset... mannen elsker analsex... jeg ønsker ikke det.

Så der tar du feil 😔😕😔😕😔

Anonymkode: 14e22...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er godt gift og nærmer meg 40 år !

Har altså viruset... mannen elsker analsex... jeg ønsker ikke det.

Så der tar du feil 😔😕😔😕😔

Anonymkode: 14e22...67e

Hva mener du med at jeg tar feil? Kan ikke se at noe av det du skriver strider imot det jeg skrev? 

Angående analsex så var det kun synsing. Det er uansett mindre analkreft fra hpv enn livmorhalskreft. 

Selvfølgelig kan også eldre kvinner ha hpv. Det var ikke det jeg skrev. Men hpv er ikke et virus man har i kroppen resten av livet. De aller aller fleste hpv infeksjoner forsvinner i løpet av 12-18 mnd. Derfor er det som sagt mye mer hpv smitte blant 20-åringene enn mennesker senere i livet med fast partner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...