Gå til innhold

Kjempe forkjølet under 1trimester


Preggo25

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt helt tett i både nese, hodet og ører. Hoster og harker hele tiden. Jeg er jo kjempe redd for at dette vil påvirke den lille i magen. Jeg vil heller ikke virke hysterisk fremfor legen min. Noen som har opplevd det samme? Jeg er er 14 uker idag og var på tidlig UL og så den lille i uke 11+5. Alt så bra ut da! Jeg har ellers merket ekstremt lite til denne graviditeten utenom trøtthet. Kjempe redd for at denne forkjølelsen skal ødelegge noe :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! En vanlig forkjølelse er ikke farlig. Men det kan hende den henger i hos deg lenger enn vanlig fordi slimhinnene hos gravide er sensitive. 

Dette skriver de på helsenorge.no: 

GRAVIDITET VED VANLIGE SYKDOMMER

Forkjølelse 

Forkjølelse er en uskyldig øvre luftveissykdom som skyldes et virus. Det er ikke farlig for gravide å bli forkjølet. Sørg for å få i deg mye væske, ta det med ro og bruk evt. saltvannsspray mot tett nese. Paracetamol kan brukes ved behov for febernedsettende, men det er viktig å unngå unødig bruk. Hvis du opplever forverring av symptomene eller høy feber bør du kontakte fastlegen din.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger hvertfall veldig godt i! Har vært av og på i 3 uker nå. Blir jeg ikke bedre i løpet av uken får jeg heller kontakte legen, igjen :P Uansett, takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...