Gå til innhold

Er 46 å lyst å bli....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

gravid. Men hvordan går jeg frem for å finne ut om kroppen min "tåler" det ? Er det gynekolog eller fastlegen jeg skal forholde meg til ? 

Takk for svar :-)

Anonymkode: 7e471...c20

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei

Du kan vel ikke finne ut om kroppen tåler det. Fordi det gjør den helt sikkert ;-)

Men gå til en gynekolog som kan ta blodprøver for å finne ut hvor mange egg du har igjen og hvor gode de kan være. Det er jo svært sjelden at man kan bli gravid på egenhånd i den alderen. Fordi eggene er av så dårlig kvalitet at man stort sett aborterer fordi det ikke er levedyktig. 

Jeg har vært gravid 7 ganger på 2 år. Alle har gått galt. Jeg er 46 blir 47 år. Så de fleste trenger hjelp i den alderen. Enten med medisiner eller rett og slett eggdonasjon, det er det mange som gjør.

Følg bloggen min ivfetter40.blogg.no

Der kan du også bli medlem av en hemmelig facebook gruppe for prøvere/gravide/mammaer over 40 år. Der får du mange råd ;-)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Om du har sjukdommar, kroniske plager eller går på faste medisinar, ville eg tatt kontakt med fastlegen og høyrt om det var noka grunn til ikkje å bli gravid. Er du frisk og rask, er det berre å prøva. Treng du hjelp til å bli gravid, får du og henvisning til gynekolog via fastlegen din. Lukke til!

Anonymkode: 70c3e...b96

Lenke til kommentar

Får man hjelp til å bli gravid når man er så gammel? Trodde det var en grense på 42 eller 45 eller noe. Personlig synes jeg du er for gammel. Mange av barna på samme alder som ditt barn har besteforeldre på samme alder som du. Selv er jeg 36 og gravid med siste, og synes egentlig at jeg begynner å bli litt for gammel.

Unnskyld. burde ha lagt meg flat og beklaget, men jeg måtte bare få det ut.

Anonymkode: f862e...26f

Lenke til kommentar
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Får man hjelp til å bli gravid når man er så gammel? Trodde det var en grense på 42 eller 45 eller noe. Personlig synes jeg du er for gammel. Mange av barna på samme alder som ditt barn har besteforeldre på samme alder som du. Selv er jeg 36 og gravid med siste, og synes egentlig at jeg begynner å bli litt for gammel.

Unnskyld. burde ha lagt meg flat og beklaget, men jeg måtte bare få det ut.

Anonymkode: f862e...26f

Jeg er enig i dette. Selv er jeg i midten av 20-årene og prøver å få barn. Min mor er snart i midten av 40-årene. 

 

Jeg mener hun er altfor gammel til å få barn nå. 

Anonymkode: 007c1...e29

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...