Gå til innhold

Gjesterom / kontor


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi pusser opp et gjesterom/kontor.

Er litt usikker på kva seng vi skal velge. Ser for meg enten ei 120 cm brei seng med sengegavl eller en sovesofa som blir 150 cm brei å sove på.

Mannen mener at 120 cm er for lite. Eg trur at ei seng kontra sovesofa blir mye bedre å sove på. Pluss at den senga står klar til bruk.

Er stort sett kun mor mi som overnatter her. Kanskje bror min og kjæresten men det er så sjeldent som kanskje 4-5 netter hvert 3.år. Ellers blir det kanskje et vennepar etter et lystig lag. Kan jo tenkes at et annet par kjem på besøk og, men det har vel skjedd 1-2 ganger de siste 10 åra.

Hva ville dere valgt?

Anonymkode: 92304...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye heller noen netter på en god seng, litt trangt med min mann eller en venninne enn en dårlig sovesofa med bedre plass. Jeg kan ikke huske at jeg har lagt på en god sovesofa noen gang. 

Vi har seng til våre gjester. 150 cm seng, bytter lett til en 120 cm seng når det er tid for å bytte den ut. Er litt trangt på rommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe ala IKEA hemnes dagseng. Bruk sengeteppe/pledd og masse puter oppi, så blir det nesten som en sofa. Ved besøk trekkes den ut til dobbeltseng med skikkelige madrasser.

Har aldri sovet på en god sovesofa.

Anonymkode: e8f9e...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tvstue/kontor/gjesterom. Kjøpte en billig sovesofa og en dyrere overmadrass. Det er sjelden vi har overnatting, men det hender vi bruker senga selv, ved sykdom ol. og en av oss trenger ekstra søvn. 

Men det var også viktig at rommet er funksjonelt utenom de ca 10nettene i året sofaen blir brukt som seng. 

Funker bra for oss 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemnes dagseng hadde nok vi valgt. To greie madrasser i slik at detcer godt å ligge for de som sover over og det er nok plass i rommet i hverdagen for at rommet kan bli brukt til noe annet enn et soverom. 

 

Vi har en sovesofa som gjester kan ligge på, det er grit for en natt men lengre er det ikke like godt. Den er overraskende grei å ligge på, men det blir litt hardt flere netter. Hadde vi hatt ett soverom ekstra hadde vi gått for Hemnes, men siden den må stå i stua så passer det seg ikke. Det har blitt mannens krok i stua, sofaen er vist okupert av unger sier han.

Anonymkode: 456b8...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et alternativ er to rammemadrasser oppå hverandre.  Da fungerer det som enkeltseng men kan fordeles utover ved behov. 

Ellers støtter jeg forslaget om seng versus sovesofa.  Jeg har et rom som er hjemmekontor/gjesterom.  Sovesofaen min er hverken spesielt god å sitte eller ligge på.  Men så lenge den kun blir brukt sporadisk til overnatting og vi har komfortable sofaer i stuen er det greit nok. 

Anonymkode: aaa61...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville hatt vanlig seng, og så en ekstra madrass under eller i boden o.l. De fledte sovesofaer har forferdelig tynne madrasser og er vonde å ligge på. Men 120 cm fungerer dårlig for to personer altså, hvis det er det dere har tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært et øyeblikk i tvil.

Hadde valgt en dagseng som er enkel, men med mulighet til å dra ut til dobbeltseng, eller en med madrass i skuffen. Gode madrasser!

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50080315/

Skeidar har salg på denne nå, den er jo kjempefin

http://www.skeidar.no/produkter/valentine-seng-brisk

Anonymkode: 7ccdf...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TPK skrev:

Ville hatt vanlig seng, og så en ekstra madrass under eller i boden o.l. De fledte sovesofaer har forferdelig tynne madrasser og er vonde å ligge på. Men 120 cm fungerer dårlig for to personer altså, hvis det er det dere har tenkt.

Tanken er at det KAN ligge 2 på den. Men er Ikkje kvart år det skjer. 

Men mor mi kjem ofte på besøk og kan være 7-10 dager i gangen. Vil gjerne at ho føler seg velkommen og sover godt. 

HI

Anonymkode: 92304...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

120 er mer enn god nok seng for 2 i ei helg,  det er jo ikke snakk om å flytte inn, samt din mor får en god komfortabel liggeplass. 

Anonymkode: 8bd18...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...