Gå til innhold

16-åringen min er gravid :-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke skjønne at mange her inne syns det er greit at et barn på 16 år får barn mens det er flere år til samme barnet kan kjøre bil eller kjøpe sprit.

Barn som får barn er som regel bare tragisk og jeg ville brukt min innflytelse på at datteren min tar abort.

Anonymkode: c96ae...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke skjønne at mange her inne syns det er greit at et barn på 16 år får barn mens det er flere år til samme barnet kan kjøre bil eller kjøpe sprit.

Barn som får barn er som regel bare tragisk og jeg ville brukt min innflytelse på at datteren min tar abort.

Anonymkode: c96ae...d7f

Vi synes ikke det er GREIT at barn får barn, men vi synes det er UGREIT at man bruker trusler og fysisk tvang til at barnet skal gjennomføre abort.

Og når det gjelder drikking - de fleste foreldre her på DiB ser mellom fingrene på at deres barn på 16 år prøver alkohol eller tobakk. En 16-åring kan også øvelseskjøre med bil, og kjøre traktor, snøscooter, moped og lett motorsykkel alene. Så jeg forstår ikke helt sammenhengen?

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du har jo plikt til å ha henne boende hos deg når hun er umyndig, så denne trusselen er helt uten virkning. Det samme gjelder økonomi til å forsørge HENNE - det har du faktisk plikt til som forelder. Du kan ikke nekte å kjøpe mat, klær og utstyr til ditt eget barn på 16 år. Mange 16-åringer som går på videregående bor på hybel, så helt umulig for en 16-åring å skaffe seg hybel er det ikke. Hvis 16-åringen dropper ut av skolen og begynner å jobbe fullt i en butikk eller noe, vil hun mest sannsynlig rekke å opparbeide seg rett til foreldrepenger. Hva hvis din datter likevel nektet å ta abort? Hadde du latt henne og barnet sulte i hjel og kaste dem ut på gata? Meldt henne til barnevernet og fortalt masse løgner slik at hun mistet barnet?

 

Igjen, jeg spør om LOVLIGE tvangsmidler. Å true med at du slutter å forsørge henne eller hiver henne ut av huset er verken lovlige eller gjennomførbare. En smart 16-åring forstår at en mor ikke kan nekte å forsørge sitt eget barn eller ha barnet boende. En liten tur til helsesøster eller sosionom på skolen, og vips så kan hun rettighetene sine. Vi lever ikke på 50-tallet i informasjonsvakuum.

Anonymkode: 8a55c...e76

For det første er grunnarbeidet lagt. Helt fra de første samtalene om blomsten og bien har abort blitt snakket om. Barna mine har lært at abort er ikke "å drepe en baby" 

For det andre har du helt rett i at jeg kan ikke kaste dem ut eller nekte å gi dem mat, men jeg trenger jo ikke å betale telefonregningen hennes? Gi henne WiFi passordet? Vaske klærne hennes? Kjøre henne steder?

Vil hun være voksen må hun ta ansvar. Vi skal sammen sette opp budsjett og funne ut hvor mange ukepenger og helgejobber vogn, seng, klær, stellebord osv... 

Insisterer hun fortsatt på å bli mor så skal jeg støtte henne i å bli akkurat det. Jeg skal stå over henne og sørge for at hun tar ansvar, at hun blir voksen, og når hun en dag sørger over tapt barndom skal jeg sørge med henne. 

Men jeg kommer ikke til å redde henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, skjotta skrev:

For det første er grunnarbeidet lagt. Helt fra de første samtalene om blomsten og bien har abort blitt snakket om. Barna mine har lært at abort er ikke "å drepe en baby" 

For det andre har du helt rett i at jeg kan ikke kaste dem ut eller nekte å gi dem mat, men jeg trenger jo ikke å betale telefonregningen hennes? Gi henne WiFi passordet? Vaske klærne hennes? Kjøre henne steder?

Vil hun være voksen må hun ta ansvar. Vi skal sammen sette opp budsjett og funne ut hvor mange ukepenger og helgejobber vogn, seng, klær, stellebord osv... 

Insisterer hun fortsatt på å bli mor så skal jeg støtte henne i å bli akkurat det. Jeg skal stå over henne og sørge for at hun tar ansvar, at hun blir voksen, og når hun en dag sørger over tapt barndom skal jeg sørge med henne. 

Men jeg kommer ikke til å redde henne. 

Akkurat når det gjelder vogn, babyklær og så videre får hun jo de 30 000 som alle mødre uten jobb og opparbeidede rettigheter får. Det jeg mener, er at folk som ønsker å true sine barn med å nekte å forsørge dem eller hive dem ut av huset, ikke kan gjennomføre slike trusler uten at barnet da blir plassert i fosterhjem. De færreste mødre ønsker å miste sine barn til barnevernet, derfor vil de ikke true med slikt. Nei, du trenger ikke å betale telefonregningen hennes. Men du kan heller ikke kreve at hun skal betale husleie til deg i en alder av 16 år for å bo hjemme, samtidig som du nekter å passe barnet i helgene slik at hun får jobbet for å få betalt deg.

Ja, det er greit å snakke om blomster og bier og abort. Men tenåringer har tilgang til internett, bibliotek og kan lese. Hvis de selv gjør seg opp en mening om at de ikke klarer å gjennomføre abort, vil det ikke hjelpe med blomster og bier. Jeg har også forklart mitt ene barn om at abort ikke er å drepe en baby. Likevel, på spørsmål om hvordan jeg selv opplevde å gå gjennom abort, måtte jeg ærlig si at jeg slet, og at mange erfarer å slite følelsesmessig etter abort, selv om det kan være det mest riktige valget der og da. Å fremstille abort som en tur i parken uten psykiske virkninger blir skikkelig misvisende.

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Akkurat når det gjelder vogn, babyklær og så videre får hun jo de 30 000 som alle mødre uten jobb og opparbeidede rettigheter får. Det jeg mener, er at folk som ønsker å true sine barn med å nekte å forsørge dem eller hive dem ut av huset, ikke kan gjennomføre slike trusler uten at barnet da blir plassert i fosterhjem. De færreste mødre ønsker å miste sine barn til barnevernet, derfor vil de ikke true med slikt. Nei, du trenger ikke å betale telefonregningen hennes. Men du kan heller ikke kreve at hun skal betale husleie til deg i en alder av 16 år for å bo hjemme, samtidig som du nekter å passe barnet i helgene slik at hun får jobbet for å få betalt deg.

Ja, det er greit å snakke om blomster og bier og abort. Men tenåringer har tilgang til internett, bibliotek og kan lese. Hvis de selv gjør seg opp en mening om at de ikke klarer å gjennomføre abort, vil det ikke hjelpe med blomster og bier. Jeg har også forklart mitt ene barn om at abort ikke er å drepe en baby. Likevel, på spørsmål om hvordan jeg selv opplevde å gå gjennom abort, måtte jeg ærlig si at jeg slet, og at mange erfarer å slite følelsesmessig etter abort, selv om det kan være det mest riktige valget der og da. Å fremstille abort som en tur i parken uten psykiske virkninger blir skikkelig misvisende.

Anonymkode: 8a55c...e76

Og seriøst, gi henne Wifi-passordet? Koster det deg noe eller er det generelt ønske om å være jævlig? De fleste ungdommer i dag må gjøre lekser på PC og levere i Fronter og lignende. Vil du bidra til at din datter får dårlige karakterer ved å kutte ut internett? Det koster jo faen ikke noe ekstra å dele nettverket med hele familien når man likevel HAR nettverk? Jeg trodde at mødre som ønsket at deres barn ble noe fornuftig når de ble voksne, ikke hindret dem i å få gode karakterer og gjøre lekser? Utrolig jævlig valg: "ta abort eller så får du ikke gjort leksene dine". Idiotisk.

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og seriøst, gi henne Wifi-passordet? Koster det deg noe eller er det generelt ønske om å være jævlig? De fleste ungdommer i dag må gjøre lekser på PC og levere i Fronter og lignende. Vil du bidra til at din datter får dårlige karakterer ved å kutte ut internett? Det koster jo faen ikke noe ekstra å dele nettverket med hele familien når man likevel HAR nettverk? Jeg trodde at mødre som ønsket at deres barn ble noe fornuftig når de ble voksne, ikke hindret dem i å få gode karakterer og gjøre lekser? Utrolig jævlig valg: "ta abort eller så får du ikke gjort leksene dine". Idiotisk.

Anonymkode: 8a55c...e76

Like idiotisk som "jeg skal få baby og studere"? 

Dersom hun vil være voksen i en del av livet sitt så må hun være voksen i alle deler av livet sitt. Hun kan gjøre lekser på min pc som er pålogget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.3.2017 den 16.03, Anonym bruker skrev:

Er så fortvilet både hun og vi foreldrene. Hun er ca to måneder på vei, og er ikke sammen med barnefaren. Hun sier hun vil beholde, men jeg synes jeg ser tvilen også er der. Jeg er så forsiktig med å mene så sterkt, men har prøvd forsiktig å foreslå abort. Hun bare gråter, og vi trøster så godt vi kan. Jeg har foreslått at hun prater med helsesøster på skolen, slik at hun får litt input utenfra. Det er kun jeg og faren hennes som vet det. Jeg tror ikke hun har fortalt det til gutten som skal bli far enda..

Vi har også fortalt henne at hvis hun vil ha barnet, så stiller vi 100% opp for henne og støtter henne i det valget. Men det vil jo innebære mye innsats spesielt fra min side, da hun må fullføre videregående. Jeg er innstilt på det altså, men akkurat nå ser det meste litt sort ut :-(

Noen som har vært i samme situasjon og kan komme med råd?

Anonymkode: f23b0...d64

Oi! For en vanskelig situasjon. Tror dere må få inn profesjonell hjelp. En 16 åring skjønner nok ikke konsekvensene av et slikt valg. Beholder hun barnet vil hun måtte gjøre store forandringer i livet sitt. Samtidig ville jeg nok vert forsiktig med å prøve å "tvinge" henne til et valg hun kanskje ikke egentlig ikke vil ta. 

En venninne av meg fikk barn som 16 åring, og det gikk veldig bra med henne. Hun var og er ilag med barnefar, så var nok litt lettere for henne. Ønsker dere lykke til uansett valg!

Anonymkode: 4aa99...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, skjotta skrev:

Like idiotisk som "jeg skal få baby og studere"? 

Dersom hun vil være voksen i en del av livet sitt så må hun være voksen i alle deler av livet sitt. Hun kan gjøre lekser på min pc som er pålogget. 

Ja, men da nekter du ikke henne å bruke internett... Og jeg vil tro at både far og eventuelt yngre søsken kan passordet, så akkurat denne "straffen" er tullete. Hvis jeg var sterk abortmotstander som tenåring, ville jeg ha driti i internett (som man kan bruke på f. eks. bibliotek) hvis jeg slapp å ta abort ved å kutte ut nett.

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, men da nekter du ikke henne å bruke internett... Og jeg vil tro at både far og eventuelt yngre søsken kan passordet, så akkurat denne "straffen" er tullete. Hvis jeg var sterk abortmotstander som tenåring, ville jeg ha driti i internett (som man kan bruke på f. eks. bibliotek) hvis jeg slapp å ta abort ved å kutte ut nett.

Anonymkode: 8a55c...e76

Og når det gjelder din mening om at det er tullete å ha barn og studere samtidig, så har jeg fått hele TO babyer mens jeg studerte (på universitetet), i likhet med svært mange andre. Det er til og med opprettet fødselsstipend for studenter, mon tro hvorfor? :D Fullførte studiene på normert tid til og med.

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og når det gjelder din mening om at det er tullete å ha barn og studere samtidig, så har jeg fått hele TO babyer mens jeg studerte (på universitetet), i likhet med svært mange andre. Det er til og med opprettet fødselsstipend for studenter, mon tro hvorfor? :D Fullførte studiene på normert tid til og med.

Anonymkode: 8a55c...e76

Jepp, og det led både studiene og ungene dine under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er forskjell på innvirkning og tvang. Disse to snakker om at de skal TVINGE barnet til å ta abort hvis barnet blir gravid. Og da lurer jeg på, hvilke LOVLIGE tvangsmidler de har tenkt å bruke. Sist jeg husket, er fysisk tvang og trusler ulovlig i Norge. Og jeg bare lurer, selv om jeg ikke tviler på at du har stor autoritet hos dine barn, har du ALDRI opplevd å ikke nå frem med dine krav til barnet? Har dine barn i 100 % av tilfeller gjort det DU mener er riktig?

Anonymkode: 8a55c...e76

Selvfølgelig gjør ikke mine barn utelukkende de de får lov til. Men i store spørsmål følger jeg dem tett nok til å sikre at de gjør det jeg mener er riktig. Foreløpig har det fungert fint. Det er klart de lurer meg i de mindre sakene, de kan gå i butikken selv om jeg har sagt nei, de kan droppe en lekse selv om de har sagt til meg at den er gjort, den eldste drakk øl før hun var gammel nok osv

Jeg synes du leser ordet tvang altfor bokstavelig. Regner det som selvsagt at det ikke er snakk om å låse jenta fast i en gynekologstol eller dope henne ned og kjøre henne til sykehuset. Foreldre har jo (både dessverre og heldigvis) så mange maktmidler de kan bruke overfor barna sine, at de kan presse gjennom sin vilje. Kontiuumet fra sokratisk samtale via overtalelse, press og tvang er glidende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sug lut skrev:

Jepp, og det led både studiene og ungene dine under.

Ved at jeg fikk B i snitt og mine barn er blant de flinkeste på skole og i idretten?

Før du spyr ut av deg noe om andre mennesker, bør du sjekke om det har rot i virkeligheten.

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Iiiiik skrev:

Selvfølgelig gjør ikke mine barn utelukkende de de får lov til. Men i store spørsmål følger jeg dem tett nok til å sikre at de gjør det jeg mener er riktig. Foreløpig har det fungert fint. Det er klart de lurer meg i de mindre sakene, de kan gå i butikken selv om jeg har sagt nei, de kan droppe en lekse selv om de har sagt til meg at den er gjort, den eldste drakk øl før hun var gammel nok osv

Jeg synes du leser ordet tvang altfor bokstavelig. Regner det som selvsagt at det ikke er snakk om å låse jenta fast i en gynekologstol eller dope henne ned og kjøre henne til sykehuset. Foreldre har jo (både dessverre og heldigvis) så mange maktmidler de kan bruke overfor barna sine, at de kan presse gjennom sin vilje. Kontiuumet fra sokratisk samtale via overtalelse, press og tvang er glidende.

Kan jeg spørre om hvor gamle barna dine er? Da jeg var 16 år hadde jeg kjæreste. Vi brukte selvsagt prevensjon, men vi kunne vært uheldige og blitt gravide... Avogtil kan uhellet være ute. Handler ikke om at man ikke vil gjøre det som er "riktig". Og å ta abrt er ikke et enkelt valg uansett alder.

Anonymkode: 4aa99...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og når det gjelder din mening om at det er tullete å ha barn og studere samtidig, så har jeg fått hele TO babyer mens jeg studerte (på universitetet), i likhet med svært mange andre. Det er til og med opprettet fødselsstipend for studenter, mon tro hvorfor? :D Fullførte studiene på normert tid til og med.

Anonymkode: 8a55c...e76

Når du var 16?

Statistikk viser desverre at du i så fall er unntaket som Beviser regelen.

Det er kanskje en "tullete straff" men jeg ser på det som en del av en pakke. En pakke der en ung kvinne som har bestemt seg for å bli mor må lære masse om ansvar på kort tid. Som må erfare hva hun kommer til å miste og gå glipp av. Hun må lære at alt koster og at der ikke alltid vil være en mamma der som redder deg. 

Jeg sa ikke "nekte henne å bruke internett" jeg sa "ikke gi henne WiFi passordet" som i "ikke gi henne fri tilgang til internett for annet enn det jeg dømmer som nødvendig"

Mine barn har tidlig lært å sette pris på privilegiene jeg gir dem, og det har de lært ved at de ikke har fått dem uten å fortjene dem. 

De er ikke redde for meg. De vet jeg elsker dem og vil aldri skade dem, ydmyke dem eller lyve for dem.

De vet også at what mommy giveth, mommy can taketh away.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, skjotta skrev:

Når du var 16?

Statistikk viser desverre at du i så fall er unntaket som Beviser regelen.

Det er kanskje en "tullete straff" men jeg ser på det som en del av en pakke. En pakke der en ung kvinne som har bestemt seg for å bli mor må lære masse om ansvar på kort tid. Som må erfare hva hun kommer til å miste og gå glipp av. Hun må lære at alt koster og at der ikke alltid vil være en mamma der som redder deg. 

Jeg sa ikke "nekte henne å bruke internett" jeg sa "ikke gi henne WiFi passordet" som i "ikke gi henne fri tilgang til internett for annet enn det jeg dømmer som nødvendig"

Mine barn har tidlig lært å sette pris på privilegiene jeg gir dem, og det har de lært ved at de ikke har fått dem uten å fortjene dem. 

De er ikke redde for meg. De vet jeg elsker dem og vil aldri skade dem, ydmyke dem eller lyve for dem.

De vet også at what mommy giveth, mommy can taketh away.

Men hvis man krever at ungdommen jobber for å få kjøpt utstyr til barnet, og samtidig nekter å passe den nyfødte slik at ungdommen får jobbet, er ikke dette ydmykelse? La oss si hun FÅR dette barnet. Hva hadde du gjort da? Latt henne sulte og ha barnet med på jobb for å få betalt mat og utstyr til barnet? Jeg bare lurer også, hva dere "tvangdamene" tenker å gjøre hvis tvang ikke hjelper? Enkelte ungdommer er standhaftige og gir ikke etter what so ever. Det ser man i muslimske familier der jenter blir forgjeves forsøkt gitt bort ved press, tvang og vold. 

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg spørre om hvor gamle barna dine er? Da jeg var 16 år hadde jeg kjæreste. Vi brukte selvsagt prevensjon, men vi kunne vært uheldige og blitt gravide... Avogtil kan uhellet være ute. Handler ikke om at man ikke vil gjøre det som er "riktig". Og å ta abrt er ikke et enkelt valg uansett alder.

Anonymkode: 4aa99...c72

Ja, det kan du. Den eldste er 18, den yngste er 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis man krever at ungdommen jobber for å få kjøpt utstyr til barnet, og samtidig nekter å passe den nyfødte slik at ungdommen får jobbet, er ikke dette ydmykelse? La oss si hun FÅR dette barnet. Hva hadde du gjort da? Latt henne sulte og ha barnet med på jobb for å få betalt mat og utstyr til barnet? Jeg bare lurer også, hva dere "tvangdamene" tenker å gjøre hvis tvang ikke hjelper? Enkelte ungdommer er standhaftige og gir ikke etter what so ever. Det ser man i muslimske familier der jenter blir forgjeves forsøkt gitt bort ved press, tvang og vold. 

Anonymkode: 8a55c...e76

Hvorfor disse overdrivelsene? Hvor har jeg nevnt å nekte noen mat?

Som sagt, dersom min 16 årige datter uansett insisterte på å bli mor ville jeg lært henne alt jeg kan om ansvar og plikt.

Både min som hennes mor og hennes som et barns mor.

Jeg har aldri sagt at jeg vil nekte å være barnevakt når hun må jobbe, men jeg forventer at hun bruker barnehage og ikke forventer gratis dagmamma hos mormor. Barnepass er ikke en selvfølge, hverken når moren er 16 eller når hun er 32. Som sagt, vil du være voksen så må du være voksen.

Engangsstønaden er vel på rundt 60 000, og de pengene må hun da disponere riktig, da de skal vare helt til hun kan tjene penger. 

Jeg sier ikke at det er umulig for en 16 åring å bli mor, men det er ikke ønskelig og veldig sjeldent vellykket. Det er ikke en dukke vi snakker om her, men et levende barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, Skjotta, du er jo bare spik spenna gæærn....

Anonymkode: 14e4b...b4b

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt da, hva er forskjellen på en 16-åring som blir gravid og får barn, og alle de kvinnene som er over 18 og heller ikke er sammen med barnets far, har fullført videregående, har studert, får overgangsstønad og andre stønader?

Om 16-åringen har ressursene og et minimum av et nettverk som stiller opp, er det fullt mulig å gjennomføre videregående, studere, få seg arbeid, møte en ny partner og etter hvert få flere barn. Barn av 16-åringer går i barnehage og skole de som alle andre, og innen barnet er ferdig med førsteklasse er muligheten absolutt til stede for at den unge moren har "alt i livet sitt på plass". 

Støtt barnet ditt, uansett hvilket valg hun går for! 

Anonymkode: c3654...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men ærlig talt da, hva er forskjellen på en 16-åring som blir gravid og får barn, og alle de kvinnene som er over 18 og heller ikke er sammen med barnets far, har fullført videregående, har studert, får overgangsstønad og andre stønader?

Om 16-åringen har ressursene og et minimum av et nettverk som stiller opp, er det fullt mulig å gjennomføre videregående, studere, få seg arbeid, møte en ny partner og etter hvert få flere barn. Barn av 16-åringer går i barnehage og skole de som alle andre, og innen barnet er ferdig med førsteklasse er muligheten absolutt til stede for at den unge moren har "alt i livet sitt på plass". 

Støtt barnet ditt, uansett hvilket valg hun går for! 

Anonymkode: c3654...25b

Men hvorfor antar du at et 20 år gammelt barn som får barn vil bli støttet? Eller et 30 år gammelt barn? Eller et 40 år gamnelt barn?

Først bli voksen, deretter få barn.

Anonymkode: a45c6...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi, Skjotta, du er jo bare spik spenna gæærn....

Anonymkode: 14e4b...b4b

Jeg vet... Det gjør hverdagen så spennende 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og når det gjelder din mening om at det er tullete å ha barn og studere samtidig, så har jeg fått hele TO babyer mens jeg studerte (på universitetet), i likhet med svært mange andre. Det er til og med opprettet fødselsstipend for studenter, mon tro hvorfor? :D Fullførte studiene på normert tid til og med.

Anonymkode: 8a55c...e76

Var du 16? Ikke? 

Da er det en irrelevant sammenligning. 

Anonymkode: f2136...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har ingenting med fordommer å gjøre, men statistikk over russevoldtekter, forskning som har tatt for seg sammenhengen mellom russedrikking og dårlige karakterer, innlegg i media fra russ, russesanger som er "akseptert" og "kul" blant russen og så videre. Nitten år gamle gutter som ikke brekker seg av å høre eller synge "Er du tretten, er du med" har nok ingen respekt for jentenes personlige grenser. Hva har statistikk, avisinnlegg og erfaringer i vennekretsen med fordommer å gjøre?

Anonymkode: 8a55c...e76

Og russefeiring med alt dette er liksom obligatorisk - unntagen hvis hun får seg et barn?! 

Du framstiller svangerskap og baby som den eneste mulige "redningen" fra flatfyll og flatlus. At ikke flere har kommet på det! Bare å skaffe seg en unge på nakken, så får man gode karakterer og fullfører vgs uten plett på rullebladet, lizm! 

Må vel være den sykeste sammenstillingen av elementer jeg  har lest her på DIB noen gang, og det sier ikke så lite. 

Anonymkode: f2136...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...