Gå til innhold

16-åringen min er gravid :-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du forklare meg hvordan man praktiserer fysisk tvang på ei som ikke vil ta abort? hvilke lover i Norge gir en forelder rett til fysisk å holde sin datter på 16 i gynekologstolen mens aborten gjennomføres eller tvinge abortpillen i skjeden på jenta? Jeg er bare veldig nysgjerrig, siden slike handlinger er så vidt meg kjent straffebelagt etter norsk lov. Du kan for øvrig ikke sammenligne kirurgisk inngrep med tannpuss og bilbelte. Tvinger du bilbelte på en 16-åring med makt? Pusser du tennene på 16-åring med makt? Banker du opp 16-åringen din hver dag for å få ham eller henne til å gjøre det du vil, når tenåringen er i den verste opprørsfasen? Siden du snakker om at tvang er OK?

Anonymkode: 8a55c...e76

Du kan ikke fysisk tvinge noen til abort på lovlig måte, men du kan være klar på at barnet ikke får bo hos deg og du kan varsle barnevernet.

I de fleste tilfeller vil du kunne overtale barnet til abort.

Anonymkode: 81d6f...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke fysisk tvinge noen til abort på lovlig måte, men du kan være klar på at barnet ikke får bo hos deg og du kan varsle barnevernet.

I de fleste tilfeller vil du kunne overtale barnet til abort.

Anonymkode: 81d6f...47a

 

 

Du kan ikke kaste barnet ut av huset når barnet er 16. Og du kan være sikker på at hvis du gjør det, så brenner du alle bruer og vil mest sannsynlig aldri få se barnet ditt igjen. Men det er kanskje ikke så nøye? Som sagt, helt greit med overtalelser, men det er ulovlig å kaste mindreårig barn ut av huset og utøve psykisk terror. Da kommer barnevernet og overtar ansvaret for 16-åringen.

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sug lut skrev:

Ja, jeg banker alle ungene mine daglig. Eller tror du kanskje du tar av litt nå?

Har man autoritet så går det. Har man ikke så har man tapt som forelder uansett.

Tvang var sist jeg sjekket ikke en del av foreldreautoriteten. Jeg har selv autoritet, men hvis min datter hadde nektet plent å ta abort uansett hva jeg sa og gjorde, måtte jeg bare gjøre det beste ut av det.

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tvang var sist jeg sjekket ikke en del av foreldreautoriteten. Jeg har selv autoritet, men hvis min datter hadde nektet plent å ta abort uansett hva jeg sa og gjorde, måtte jeg bare gjøre det beste ut av det.

Anonymkode: 8a55c...e76

Joda, tvang er der i massevis. Vil du ikke, så skal du - på en hel del som er nødvendig for barnet. Du kan velge å tro det ikke er sånn, om du føler deg bedre da, men du tvinger ditt barn til en masse det ikke egentlig vil, hva det er vil være avhengig av alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Joda, tvang er der i massevis. Vil du ikke, så skal du - på en hel del som er nødvendig for barnet. Du kan velge å tro det ikke er sånn, om du føler deg bedre da, men du tvinger ditt barn til en masse det ikke egentlig vil, hva det er vil være avhengig av alder.

Men forklar meg, vær så snill, HVORDAN du vil fysisk tvinge en unge jente til abort? Jeg har spurt deg tidligere, men har aldri fått svar på hvordan du har tenkt å gjennomføre tvangen. Ergo, har du det bare i kjeften. Jeg lurer også oppriktig på hvordan du vil gjennomføre bilbelte- og tannpusstvang på en tenåring. Kanskje jeg kan få noe tips for å bli like god og ansvarsfull mor som deg? Hjelp meg, er du snill. For jeg har ikke aning hvordan jeg skal håndtere en 16-åring som nekter å pusse tenner når den tid kommer, og gjerne vil være føre var.

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men forklar meg, vær så snill, HVORDAN du vil fysisk tvinge en unge jente til abort? Jeg har spurt deg tidligere, men har aldri fått svar på hvordan du har tenkt å gjennomføre tvangen. Ergo, har du det bare i kjeften. Jeg lurer også oppriktig på hvordan du vil gjennomføre bilbelte- og tannpusstvang på en tenåring. Kanskje jeg kan få noe tips for å bli like god og ansvarsfull mor som deg? Hjelp meg, er du snill. For jeg har ikke aning hvordan jeg skal håndtere en 16-åring som nekter å pusse tenner når den tid kommer, og gjerne vil være føre var.

Anonymkode: 8a55c...e76

Ja, men da sier vi det. Jeg har det bare i kjeften. Jeg har det nemlig ikke nok i kjeften til å gidde å lære deg grunnleggende ledelse og autoritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke tvinge noen til abort. Hadde noen noensinne prøvd å tvinge meg til abort hadde jeg aldri hatt et normalt forhold til den personen igjen. På ungdomsskolen i min tid ble dette mye diskutert, og jeg har alltid ment at kvinnen selv (jenta) må bestemme dette. Selv hadde jeg aldri klart å fjerne et barn i magen frivillig (har hatt to SA etter første barnet og det var vondt) ei heller da jeg var 16. Jeg fikk mitt første barn da jeg var 35.

Du kan aldri tvinge noen til abort. Å hevde noe annet er forferdelig respektløst. Man skal ha respekt for alle mennesker, også en gravid 16-åring. 

Helt utrolig at noen må forklares det.

Anonymkode: 0e0cf...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke tvinge noen til abort. Hadde noen noensinne prøvd å tvinge meg til abort hadde jeg aldri hatt et normalt forhold til den personen igjen. På ungdomsskolen i min tid ble dette mye diskutert, og jeg har alltid ment at kvinnen selv (jenta) må bestemme dette. Selv hadde jeg aldri klart å fjerne et barn i magen frivillig (har hatt to SA etter første barnet og det var vondt) ei heller da jeg var 16. Jeg fikk mitt første barn da jeg var 35.

Du kan aldri tvinge noen til abort. Å hevde noe annet er forferdelig respektløst. Man skal ha respekt for alle mennesker, også en gravid 16-åring. 

Helt utrolig at noen må forklares det.

Anonymkode: 0e0cf...37d

Jeg er helt uenig med deg. Du kan tvinge noen til abort. Og hadde det vært min 16 åring så hadde jeg tvunget det igjennom. Jeg hadde vært villig til å gjøre det, selv om det hadde kostet meg noe av forholdet til barnet mitt. Jeg ville heller hatt et barn som ikke var spesielt glad i meg, enn å se på at datteren min fucket opp hele livet sitt. Barn skal ikke ha barn, og en 16 åring er et barn. Jeg hadde faktisk brukt alle midler jeg har til rådighet for å forhindre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Modesty Blaise. skrev:

Jeg er helt uenig med deg. Du kan tvinge noen til abort. Og hadde det vært min 16 åring så hadde jeg tvunget det igjennom. Jeg hadde vært villig til å gjøre det, selv om det hadde kostet meg noe av forholdet til barnet mitt. Jeg ville heller hatt et barn som ikke var spesielt glad i meg, enn å se på at datteren min fucket opp hele livet sitt. Barn skal ikke ha barn, og en 16 åring er et barn. Jeg hadde faktisk brukt alle midler jeg har til rådighet for å forhindre dette.

Du kan fortsatt ikke utøve fysisk tvang i form av å holde beina til 16-åringen i holdere på gynekologstolen mens aborten gjennomføres. Ingen helsepersonell i Norge vil gjennomføre en abort på noen som skriker, hyler, gråter og stritter imot. Heldigvis er det ikke lov med overgrep i helsevesenet. Det er heller ikke lov å kaste et mindreårig barn ut av huset og nekte barnet økonomisk hjelp. Som jeg flere ganger har sagt, helt greit med overtalelser, mas og noe press, "svartmaling" av småbarnsmortilværelsen og skremselspropaganda. Men norsk lov gir ikke hjemmel til fysisk å holde et barn mens aborten gjennomføres, dytte abortpiller i skjeden på et annet menneske eller gjøre ditt eget mindreårige barn husløst.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/lurte-abortpiller-i-eksen-fikk-6-aars-fengsel/a/23416335/

Og sånn går det når noen tvinger abortpiller i et annet menneske, 6 år fengsel faktisk. Så vil du sone, vær så god.

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kan fortsatt ikke utøve fysisk tvang i form av å holde beina til 16-åringen i holdere på gynekologstolen mens aborten gjennomføres. Ingen helsepersonell i Norge vil gjennomføre en abort på noen som skriker, hyler, gråter og stritter imot. Heldigvis er det ikke lov med overgrep i helsevesenet. Det er heller ikke lov å kaste et mindreårig barn ut av huset og nekte barnet økonomisk hjelp. Som jeg flere ganger har sagt, helt greit med overtalelser, mas og noe press, "svartmaling" av småbarnsmortilværelsen og skremselspropaganda. Men norsk lov gir ikke hjemmel til fysisk å holde et barn mens aborten gjennomføres, dytte abortpiller i skjeden på et annet menneske eller gjøre ditt eget mindreårige barn husløst.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/lurte-abortpiller-i-eksen-fikk-6-aars-fengsel/a/23416335/

Og sånn går det når noen tvinger abortpiller i et annet menneske, 6 år fengsel faktisk. Så vil du sone, vær så god.

Anonymkode: 8a55c...e76

Jeg har såpass mye autoritet at det å holde fast en 16 åring, og tvinge i henne piller ville vært ganske så fjernt.

Men konsekvensen av å være 16, og tro at du er voksen nok til å få barn, ville vært at jeg hadde behandlet barnet barnet som en voksen, med alt det innebærer. Jeg er ferdig med å ha babyer, og har heller ingen plan om å forsørge andre sine babyer. 

Det er ikke spesielt vanskelig å manipulere en 16 åring til hva som helst hvis man går inn for det. Og dette hadde vært et tilfelle hvor jeg virkelig hadde gått inn for det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

Jeg har såpass mye autoritet at det å holde fast en 16 åring, og tvinge i henne piller ville vært ganske så fjernt.

Men konsekvensen av å være 16, og tro at du er voksen nok til å få barn, ville vært at jeg hadde behandlet barnet barnet som en voksen, med alt det innebærer. Jeg er ferdig med å ha babyer, og har heller ingen plan om å forsørge andre sine babyer. 

Det er ikke spesielt vanskelig å manipulere en 16 åring til hva som helst hvis man går inn for det. Og dette hadde vært et tilfelle hvor jeg virkelig hadde gått inn for det.

 

 

Du er sikkert en av de mødrene som tror at deres småjenter på 16-17 ikke har sex til de er gift fordi dere foreldre har gjort så godt forarbeid og gitt dem "gode holdninger". Ikke har de prøvd å røyke og drikke heller. Har sett eksempler på sånne mødre som tror at de kan bestemme absolutt ALT for sine barn. Du og sug lut - hvis dere har så stor autoritet, vil ikke tenåringsgraviditeter være en problemstilling for dere. For hvis deres 16-åring har ubeskyttet sex og blir gravid, har dere mislyktes med autoriteten deres?

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært veldig klar på at jeg synes abort var det beste alternativet for henne, det er altfor tidlig å få barn. 

Når du ikke sier det, og samtidig sier at du vil støtte henne 100%, så dytter du henne mot å beholde istedenfor mot å ta abort.

Hun må få høre i klartekst at om hun velger å beholde er du ikke enig i valget hennes, men at du selvfølgelig ikke vil støte henne fra deg og vil støtte henne så godt du kan. Du må også gjøre det klart at velger hun å beholde så blir du bestemor, du vil stille opp som bestemor og selvfølgelig være litt barnevakt osv, men ansvaret er hennes, det er hun som blir mamma og ikke du.

Du sier du ikke vil påvirke eller presse henne, men det er det du gjør når du ikke nevner abort men bare forteller hvordan du skal støtte henne om hun beholder. Du påvirker henne mot å beholde, og det er helt feil mener jeg.

Selvfølgelig skal du støtte henne og være der for henne om hun velger å beholde, men du skal også fortelle henne at du som voksen og mamma selv mener det riktige valget er å ta abort.

Anonymkode: 8520c...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Du er sikkert en av de mødrene som tror at deres småjenter på 16-17 ikke har sex til de er gift fordi dere foreldre har gjort så godt forarbeid og gitt dem "gode holdninger". Ikke har de prøvd å røyke og drikke heller. Har sett eksempler på sånne mødre som tror at de kan bestemme absolutt ALT for sine barn. Du og sug lut - hvis dere har så stor autoritet, vil ikke tenåringsgraviditeter være en problemstilling for dere. For hvis deres 16-åring har ubeskyttet sex og blir gravid, har dere mislyktes med autoriteten deres?

Anonymkode: 8a55c...e76

Jeg regner med at datteren min kommer til å ha sex, og at hun kommer til å drikke. Forhåpentligvis lenge før hun gifter seg. Jeg har ikke noe mål om at hun skal være "en dydig liten pike" Men jeg håper at jeg gir henne gode nok holdninger til at hun tar vare på seg selv, og tar smarte valg. 

Jeg håper hun blir smart nok til å bruke prevensjon, at hun velger abort som 16 åring hvis hun blir gravid. At hun gjør ferdig skolen, har det morsomt, og sikrer seg at hun alltid vil klare seg selv, og ikke trenger å være avhengig av noen andre. Sånn før hun tenker på å få familie og barn mener jeg.

Og ja, kommer hun hjem som 16 og er gravid, så vil jeg virkelig føle at jeg har bommet med både oppfølging og oppdragelse.

Endret av Modesty Blaise.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Du er sikkert en av de mødrene som tror at deres småjenter på 16-17 ikke har sex til de er gift fordi dere foreldre har gjort så godt forarbeid og gitt dem "gode holdninger". Ikke har de prøvd å røyke og drikke heller. Har sett eksempler på sånne mødre som tror at de kan bestemme absolutt ALT for sine barn. Du og sug lut - hvis dere har så stor autoritet, vil ikke tenåringsgraviditeter være en problemstilling for dere. For hvis deres 16-åring har ubeskyttet sex og blir gravid, har dere mislyktes med autoriteten deres?

Anonymkode: 8a55c...e76

Eh - nå er det vel heller ingen av oss som har sekstenåringer som er gravide, så vidt jeg vet, men her snakker vi vel i bunn og grunn om "hvis"? Jeg håper da inderlig at min neste sekstenåring i likhet med sine søsken ønsker å ha sex og har mulighet til det med en person som er bra for ham/henne, og har man sex kan man risikere å bli gravid. Det er denne "hvis"-situasjonen vi diskuterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

 

 

Du kan ikke kaste barnet ut av huset når barnet er 16. Og du kan være sikker på at hvis du gjør det, så brenner du alle bruer og vil mest sannsynlig aldri få se barnet ditt igjen. Men det er kanskje ikke så nøye? Som sagt, helt greit med overtalelser, men det er ulovlig å kaste mindreårig barn ut av huset og utøve psykisk terror. Da kommer barnevernet og overtar ansvaret for 16-åringen.

Anonymkode: 8a55c...e76

Barnets beste er viktigere enn mitt forhold til barnet.

Anonymkode: 81d6f...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sug lut skrev:

Eh - nå er det vel heller ingen av oss som har sekstenåringer som er gravide, så vidt jeg vet, men her snakker vi vel i bunn og grunn om "hvis"? Jeg håper da inderlig at min neste sekstenåring i likhet med sine søsken ønsker å ha sex og har mulighet til det med en person som er bra for ham/henne, og har man sex kan man risikere å bli gravid. Det er denne "hvis"-situasjonen vi diskuterer.

Men det er jo veldig få som blir gravide på prevensjon til tross for riktig bruk. Så denne "hvis"-situasjonen vil oppstå først og fremst hvis tenåringen har ubeskyttet sex. Hvordan kan det ha seg sånn at en tenåring med svært autoritativ mor dropper prevensjonen? Man kan ikke gjennomføre alt med tvang her i verden, i hvert fall ikke når det gjelder ens egne barn. Når man hører syke ideer om fysisk tvang, å kaste barnet sitt ut av huset og la barnevernet overta ansvaret for barnet bare fordi barnet ikke ønsker å ta abort, begynner man å lure på hvorfor folk i det hele tatt får barn - er det for alltid å få viljen sin gjennom? Hva når barnet blir 18 år og myndig? Skal det fortsatt utøves tvang overalt, eller kan barnet puste lettet ut og faktisk ha egne meninger?

Folk som har brennende ønske å alltid få meningene sine gjennom og utøve tvang hele tiden har vanligvis traumer fra oppveksten og har blitt utsatt for samme type tvang selv. Jeg har sett i flere tråder at du hadde tvunget barna dine til å gå på ski og gå i 17. mai-toget, og foreldre som ikke tvinger barna til å gå på ski er dårlige foreldre og burde ha mistet omsorgen. Det er liksom TVANG over hele linja hele tiden, noe som ikke er helt bra. Hvis man nekter barnet å gjøre motstand og har Budapest-opplegg med tanks hver gang barnet ytrer noe, vil barnet bli svakt person uten ryggrad som alltid løper til mammaen sin for råd når barnet blir voksent.

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnets beste er viktigere enn mitt forhold til barnet.

Anonymkode: 81d6f...47a

Så barnets beste er å bo på gata eller i fosterhjem? Interessant... Hvordan kan det være i barnets beste å ikke ha fast bopel?

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo veldig få som blir gravide på prevensjon til tross for riktig bruk. Så denne "hvis"-situasjonen vil oppstå først og fremst hvis tenåringen har ubeskyttet sex. Hvordan kan det ha seg sånn at en tenåring med svært autoritativ mor dropper prevensjonen? Man kan ikke gjennomføre alt med tvang her i verden, i hvert fall ikke når det gjelder ens egne barn. Når man hører syke ideer om fysisk tvang, å kaste barnet sitt ut av huset og la barnevernet overta ansvaret for barnet bare fordi barnet ikke ønsker å ta abort, begynner man å lure på hvorfor folk i det hele tatt får barn - er det for alltid å få viljen sin gjennom? Hva når barnet blir 18 år og myndig? Skal det fortsatt utøves tvang overalt, eller kan barnet puste lettet ut og faktisk ha egne meninger?

Folk som har brennende ønske å alltid få meningene sine gjennom og utøve tvang hele tiden har vanligvis traumer fra oppveksten og har blitt utsatt for samme type tvang selv. Jeg har sett i flere tråder at du hadde tvunget barna dine til å gå på ski og gå i 17. mai-toget, og foreldre som ikke tvinger barna til å gå på ski er dårlige foreldre og burde ha mistet omsorgen. Det er liksom TVANG over hele linja hele tiden, noe som ikke er helt bra. Hvis man nekter barnet å gjøre motstand og har Budapest-opplegg med tanks hver gang barnet ytrer noe, vil barnet bli svakt person uten ryggrad som alltid løper til mammaen sin for råd når barnet blir voksent.

Anonymkode: 8a55c...e76

Hehe, ja, det er akkurat slik det er, og akkurat slik mine voksne barn fungerer, ingen av dem er livsdyktige. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo veldig få som blir gravide på prevensjon til tross for riktig bruk. Så denne "hvis"-situasjonen vil oppstå først og fremst hvis tenåringen har ubeskyttet sex. Hvordan kan det ha seg sånn at en tenåring med svært autoritativ mor dropper prevensjonen? Man kan ikke gjennomføre alt med tvang her i verden, i hvert fall ikke når det gjelder ens egne barn. Når man hører syke ideer om fysisk tvang, å kaste barnet sitt ut av huset og la barnevernet overta ansvaret for barnet bare fordi barnet ikke ønsker å ta abort, begynner man å lure på hvorfor folk i det hele tatt får barn - er det for alltid å få viljen sin gjennom? Hva når barnet blir 18 år og myndig? Skal det fortsatt utøves tvang overalt, eller kan barnet puste lettet ut og faktisk ha egne meninger?

Folk som har brennende ønske å alltid få meningene sine gjennom og utøve tvang hele tiden har vanligvis traumer fra oppveksten og har blitt utsatt for samme type tvang selv. Jeg har sett i flere tråder at du hadde tvunget barna dine til å gå på ski og gå i 17. mai-toget, og foreldre som ikke tvinger barna til å gå på ski er dårlige foreldre og burde ha mistet omsorgen. Det er liksom TVANG over hele linja hele tiden, noe som ikke er helt bra. Hvis man nekter barnet å gjøre motstand og har Budapest-opplegg med tanks hver gang barnet ytrer noe, vil barnet bli svakt person uten ryggrad som alltid løper til mammaen sin for råd når barnet blir voksent.

Anonymkode: 8a55c...e76

Hahaha, snakk om å ha et svart-hvitt syn på tingene da.

Anonymkode: 8520c...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sug lut skrev:

Hehe, ja, det er akkurat slik det er, og akkurat slik mine voksne barn fungerer, ingen av dem er livsdyktige. Sukk.

Det vet man jo ikke før barna er voksne. Regner med du ikke har tredveåringer så lenge du henger på DiB?

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vet man jo ikke før barna er voksne. Regner med du ikke har tredveåringer så lenge du henger på DiB?

Anonymkode: 8a55c...e76

Det er mange av oss her inne som har voksne barn. Det er flere her inne som har barnebarn, faktisk, samtidig med at de har relativt små barn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sug lut skrev:

Det er mange av oss her inne som har voksne barn. Det er flere her inne som har barnebarn, faktisk, samtidig med at de har relativt små barn selv.

Ja, hvis noen mennesker som skriver her er 50 + så forstår jeg hvorfor holdninger er slik de er - at barn skal ses og ikke høres, foreldrene alltid har forrang, uføretrygdede og andre "freaker" burde vært sterilisert og lignende. Har selv en mor som er 40 år eldre, og gud for en kulturkollisjon det har vært i oppveksten...

Anonymkode: 8a55c...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så mange svar det var kommet :-) Takk for tilbakemeldinger!

Jeg ser at noen synes vi skal presse abort fram som tvang. Det kommer jeg ikke til å gjøre. Jeg risikerer ikke å ende opp med å få et barn som kan komme til å hate meg eller klandre meg for resten av livet. Greit at jeg er voksen og fremdeles bestemmer over henne, men likevel, tvang er ikke aktuelt. Jeg ville aldri heller finne på å kaste henne ut av huset eller kutte henne av økonomisk, hvis hun beholder. Hvilke foreldre gjør egentlig sånt???!

Har snakket med Amathea, og hun har fått en time der for en samtale. Så får vi ta det derfra.

Merker meg at du Sug Lut, som vanlig har sterke meninger, og råder til nettopp tvang. Og du skriver også at dersom ditt barn hadde blitt gravid, så ville du ha feilet i oppdragelse og i foreldrerollen. Du om det, men det kan være farlig å kaste stein i glasshus vet du. Plutselig så har ett av dine pliktoppfyllende og lydige avkom fått gjort noe som ikke var helt etter boka. Slik de aller fleste ungdom får gjort.

HI

Anonymkode: f23b0...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hvis noen mennesker som skriver her er 50 + så forstår jeg hvorfor holdninger er slik de er - at barn skal ses og ikke høres, foreldrene alltid har forrang, uføretrygdede og andre "freaker" burde vært sterilisert og lignende. Har selv en mor som er 40 år eldre, og gud for en kulturkollisjon det har vært i oppveksten...

Anonymkode: 8a55c...e76

Og bare for å spore av helt, denne artikkelen fra i går ( selv om det er TV2..) motbeviser vel hele denne argumentasjonsrekken 😂

http://www.tv2.no/a/9006628/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mumua skrev:

Kan bare snakke for meg selv og hva jeg ville gjort, men hadde det vært min datter ville jeg snakket lenge og vel med henne og absolutt sagt at jeg mener abort ville vært det beste i en slik situasjon. Å få barn som barn er noe man overhodet ikke kan forestille seg rekkevidden av og jeg ville ønsket mer for barnet mitt. Jeg tar absolutt ikke lett på abort, men jeg vet hvor ekstremt krevende det kan være å være forelder, og da har jeg ikke engang forsøkt å være aleneforelder. Økonomisk, sosialt, psykisk og fysisk får det jo ringvirkninger. Hadde mitt barn valgt og beholde ville jeg støttet henne, men samtidig gjort henne klar over at da må hun ta ansvaret selv med alt det innebærer. Jeg kan støtte og gi kjærlighet til barnebarnet mitt, men jeg vil ikke bli noe reservemamma som tar barnet for at mor skal få ungdomstid. Skal hun være voksen nok til å være mor må hun også være voksen nok til å forstå alt hun velger bort og tåle å leve med konsekvensene det får. I disse bloggtider skulle jeg også forsikret meg om at hun forsto at det ikke er slik man brødfør familien sin, og at en utdannelse eller jobb måtte hun ta uansett hva hun velger. 

Dette er jeg veldig enig i. Hi virker som en veldig god mor, og jeg tviler ikke på at hun og datteren har et godt forhold, og at hun dermed kan klare å ha en slik samtale med henne. Jeg ville også gjort som flere andre foreslår her, kontakt Amathea så hun også kan få samtale med en helt nøytral tredjepart som er vant til denne situasjonen og kanskje kan komme med input som dere ikke ser selv. Det er ikke til å stikke under en stor at å få barn i såpass ung alder er tøft, uansett. Noen klarer seg veldig bra, enten alene eller med god støtte fra familien. Hun må rett og slett komme seg fra første sjokket nå slik at hun kan klare å ta til seg all informasjonen og å se alle sider ved både det å beholde og det å ta abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...