Gå til innhold

Bekkenbunn etter fødsel


Mumimumi

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid etter fødsel må man regne med før bekkenbunnen er "normal" igjen?

7 uker etter fødsel nå og jeg sliter med å få skikkelig kontakt når jeg kniper. Lekker urin daglig.. Er det normalt?

Dere som har vært flinke til å gjøre knipeøvelser, hvor lang tid tok det før dere merket effekt? Har kjøpt vaginalvekter også men foreløpig faller de bare ut.. Klarer forøvrig å stoppe urinstrålen så helt dødt er det jo ikke. Barnet ble tatt med tang, vet ikke om det har negativ innvirkning på tilhelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei! Jeg ble litt bedre da jeg sluttet å fullamme, og deretter enda litt bedre etter endt amming. Men det er fortsatt lekkasje hvis blæra er full, hvis jeg løper, hoster, nyser, ler.. jeg hadde "litt fremfall av fremre vegg", og gynekologen sa på 10 uker etter fødsel at det var lite fremfall. På bilder synes jeg det ser ut som grad 2. Jeg kniper hele tiden, hver dag. Og blir nok ikke bedre enn jeg er nå. Synes det er veldig leit, og vil egentlig ha mange flere barn. Har bare et barn. Det blir ofte verre ved flere barn. Gyn sa forresten at jeg bare knep delvis riktig. jeg trakk bare "opp". Jeg skulle først knipe sammen og deretter opp. Så det er viktig å få klarhet i at man gjør det rett hvis kniping skal funke. Jeg synes det hjalp å gjøre det rett med hensyn til at de øvrige skjedeveggene ble strammet inn. Jeg har helt skjev vagina etter fødsel og høyre skjedevegg faller litt frem og ut (noe gyn ikke så, men fastlegen så det veldig lett). Jeg ble litt mindre skjev etter bedret knipeteknikk.

Noen her som kan anbefale en gyn som er flink på fremfallproblematikk OG som er sosialt kompetent slik at samtalen blir god? Vurderer ny vurdering for å få klarhet i fremfallet, hva jeg kan gjøre og hvordan jeg bør gjøre det ved senere fødsel (keisersnitt?) Og hva er egentlig prognosene ved operasjon, Og kvalifiserer jeg i det hele tatt til å få det. For å nevne noe!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...