Gå til innhold

Hvilken navnekombinasjon liker dere best av


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Andor Axel

Axel Andor

Andor Matheo

Andor Tobias

Andor Edvard

?

 

Har lyst til å bruke Andor, som er oppkallingsnavn. Er litt usikker på om Axel Andor vil bli uttalt som Axelandor, og om Matheo oppleves som et nymotens navn, som kanskje ikke passer sammen med Andor?  Andor Edvard klinger kanskje ikke like godt som de andre? Hva synes dere? På forhånd takk for svar!

Anonymkode: 680f7...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andro Matheo er min soleklare favoritt. Nå har jeg aldri brydd meg om navn er for moderne eller for oppbrukt. Jeg bruker det navnet jeg liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andor står best alene, passer ikke egentlig med noe. Kult og tradisjonsrikt navn. 

Skulle det blitt kombinert med noe ville jeg tatt noe fra samme generasjon:

Ingolf Andor

Andor Norvall

Andor Torvald 

Anonymkode: 9d406...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18. mars 2017 den 1.20, Anonym bruker skrev:

Andor Axel

Axel Andor

Andor Matheo

Andor Tobias

Andor Edvard

?

 

Har lyst til å bruke Andor, som er oppkallingsnavn. Er litt usikker på om Axel Andor vil bli uttalt som Axelandor, og om Matheo oppleves som et nymotens navn, som kanskje ikke passer sammen med Andor?  Andor Edvard klinger kanskje ikke like godt som de andre? Hva synes dere? På forhånd takk for svar!

Anonymkode: 680f7...998

 

Andor Tobias :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andor Tobias er det eneste fine navnet i mine ører. 

Aksel Andor høres ut som musikkuttrykket accelerando. Matheo er jeg ikke så glad i i utgangspunktet. Andor Edvard får en tung rytme. 

Andre forslag:

Andor Martinus

Andor Olai

Andor Kristoffer

Andor Nikolai

Andor Elias 

 

 

 

Anonymkode: 36457...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også umiddelbart på musikkuttrykket accelerando.

Jeg synes ikke noe særlig om Andor må jeg innrømme, men vil kanskje holde en knapp på Andor Tobias eller Tobias Andor. Når det er sagt så ville jeg holdt meg til et norrønt navn. Skal Andor brukes i dagligtalen? Hvis ikke så hadde jeg valgt det som navn nr 2.

Eiliv Andor

Erland Andor

Hauk Andor

Brage Andor

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ønsker at navnet vi bruker i dagligtalen skal starte med bokstaven A, da vi allerede har 6 barn med navn på forbokstaven A. 

Av navn på A vi har vurdert er Andor og Axel som førstenavn. Andor skal brukes, enten som første, eller andre navn. Da det kanskje blir litt mye med to navn på A (Axel Andor eller Andor Axel), ender vi gjerne på at Andor blir førstenavn, og velger friere et navn nr 2. 

HI

Anonymkode: 680f7...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andor Ymir 

Andor Aleksander 

Lars Andor 

Andor Emiil

Andor August

 

Anonymkode: e8040...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...