Gå til innhold

Hvor tidlig kan man se bankende hjerte på ultralyd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Siden jeg har blitt gravid på prevensjon og har en sykdom som kan gjøre dette litt komplisert skal jeg ha en del ekstra oppfølging fremover. Men så er saken at jeg reiser bort om drøyt to uker og når jeg kommer hjem er det påske. Ville gjerne hatt en ul før jeg reiser, men er da kun 6+5 sannsynligvis (aner ikke hvor langt på vei jeg er, men det er mellom 4+4 og 5+3 ca nå). Hva er sjansen for å se hjerteaktivitet så tidlig?

Har hatt både røntgen og en haug medisiner før jeg fant ut jeg var gravid, så føler meg overhodet ikke trygg på at dette går veien. Legen er ikke tilgjengelig før til uka, så jeg spør like gjerne her :) 

Anonymkode: 8fa99...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 6 burde de se hjertet. Hvis de ikke ser hjertet kan de hvertfall måle embryoet og sjekke om det er så stort som det skal være for uke 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hva jeg har lest meg til, begynner hjertet å slå 5+1. Jeg spurte nettopp gynekologen om når det tidligste hun anbefalte ultralyd var, og da sa hun 7+0 hvis man ville være helt sikker på å se hjerteslag. Hun sa også at mange kom i uke 6 og ofte så man hjerteslag da, men man kunne også risikere at det var for tidlig. Jeg tror nesten at jeg ville ha tatt sjansen på en ultralyd dagen før eller samme dag som jeg reiser, hvis jeg var deg. Selv har jeg sett hjerteslag i slutten av uke 5 og begynnelsen av uke 6 i tidligere svangerskap. Denne gangen venter jeg nok til 7+0 siden det var det gynekologen anbefalte.

Anonymkode: 9398d...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her, vet ikke hvorfor det ble postet som anonym :)

Reiser natt til 3 april så siste sjans før avreise er 30 mars. Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei da, men minimum 6+5 den dagen, kanskje mer. Skal høre med legen imårra, skal få sjekket hcg-stigning iallefall så får jeg en pekepinn om det er liv der inne. Er litt dårlig, men det er så til de grader annerledes enn sist at jeg klarer ikke tro jeg er gravid før jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...