Gå til innhold

Gravid med eksen og han vil at jeg skal ta abort


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, håper det er noen her som har opplevd noe lignende tidligere eller som kan komme med gode råd. 

 

Jeg er gravid i uke 6 med eksen min. Vi var sammen i 3 1/2 år før vi gjorde det slutt i sommer, det siste halve året har vi vært frem og tilbake, men to uker før jeg fant ut at jeg gravid tok jeg initiativet til å gjøre det helt slutt. Ikke fordi jeg ikke ønsket å være sammen med han, men fordi han ikke var klar for å bli sammen med meg igjen og jeg hadde et behov for å komme meg videre og ikke sitte på vent. Mangel på tillitt er årsaken til at det ikke fungerte mellom oss.

 

Vi eier fortsatt en leilighet sammen hvor han bor, mens jeg leier et annet sted. Han er ferdig utdannet og har fast jobb. Jeg er ferdig med en treårig bachelor om tre måneder. Vi blir begge 23 år i år. 

 

Han vil at jeg skal ta abort, både fordi vi har et ustabilt forhold, men også fordi han ønsker at jeg skal få fast jobb først. Han mener jeg er egoistisk dersom jeg velger å beholde barnet, fordi det beste for barnet er at jeg tar abort. Ingen av oss vil få et barn som må ha skilte foreldre. Vi vil begge at forholdet vårt skal fungere, men etter å ha prøvd gang på gang ser det ut til at vi ikke får det til. Jeg har et større ønske om å få det til å fungere enn det han har.

 

Jeg mener akkurat det samme som han, at det å få barn nå ikke er ideelt. Likevel klarer jeg ikke tanken på å ta abort, og får mer og mer en følelse av at det mest riktige er å beholde barnet. Han vil støtte meg dersom jeg velger å beholder barnet, men jeg orker ikke tanken på å vite at han er sammen med meg kun fordi han ikke hadde noe valg. Jeg føler at vi må være to om å beholde barnet, men at det holder at kun en av oss ønsker abort for at det er det som må skje. 

 

Skal på sykehuset om under en uke for å snakke om en eventuell abort og håper jeg har bestemt meg innen den tid. 


Anonymous poster hash: 98801...9a0



Anonymous poster hash: 98801...9a0
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...