Gå til innhold

Teknisk oppdatering av forumet


Admin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Direkte skrev:

Det er sikkert en mening med at layouten har endret farger, men helheten gjør at det er vanskeligere å lese. Og reklamen tar mer plass (har fått større del av siden?), noe som gjør at bildet hopper. 

Linjeskift gjør at teksten blir luftigere, men uproporsjonalt med tekststørrelsen, slik at innleggene virker dradd ut. 

Totalt sett fremstår siden desverre som mindre tilpasset for mobil etter oppdateringen. 

Layouten har nå ca samme farge som det din baby hadde om jeg ikke husker helt feil. Hvilken reklame tenker du på, og er du på mobil eller pc? Og linjeskiftet skal jeg høre om da det er noe jeg irriterer meg selv over, om du er på pc kan du trykke shift og enter for å komme rett under, på mobil har jeg ikke funnet en praktisk løsning.

1 time siden, sug lut skrev:

Godt med returknapp på bunnen av tråden på mobil.

Veldig ugodt at man må klikke på selve overskriften i et emne for å åpne, resten av feltet er inaktivt. Tuklete.

Mobil eller pc? Og hva mener du her? Hvilken felt er inaktivt?

1 time siden, sug lut skrev:

Poeng? Seriøst? Kan jeg gi folk så mange poeng jeg vil? Kan jeg trekke fra?

Kun gi ett poeng, og i verstefall kan man trekke det tilbake, ikke mer enn det.

41 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Hvorfor åpnes alle trådene jeg klikker på på siste innlegg? Det er veldig upraktisk å måtte klikke og skrolle for å komme til starten på en tråd. Jeg hadde forstått det om den åpnet seg på siste uleste innlegg, men trådene åpnes konsekvent på slutten. Er det noen innstilling jeg kan velge selv for å unngå dette?

Rettelse: to av tre tråder åpner seg på slutten. Jeg finner ikke noen logisk forklaring på hvorfor den ene åpnes på starten og den andre på slutten.

Ved å trykke på rundingen ved siden av emnet skal du komme til siste uleste innlegg.

6 minutter siden, NoN skrev:

Kan man forhåndsvise et tema som før, eller må hele tråden åpnes?

Ser ikke ut til at det er mulig på mobil, men på pc holder du bare musepekeren over, og etterhvert dukker det opp en forhåndvisning med førsteinnlegg og siste innlegg i emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Juliemor84 skrev:

Jeg HATER den nye layouten. Forferdelig! Hvorfor bytte?? Funket så bra før. Skuffet!!

Dette er et mye bedre forumskall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Juliemor84 skrev:

Og den rosafargen skjærer i øynene mine! Blir irritert

Bytt farge da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Juliemor84 skrev:

Hvordan?

Gå inn på din baby?

Endret av valnøtta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Juliemor84 skrev:

Hvordan?

Scroll helt ned der det står språk, utseende og kontakt oss. Trykk på utseende og velg default.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, PRobert skrev:

Scroll helt ned der det står språk, utseende og kontakt oss. Trykk på utseende og velg default.

Supert! Tusen takk😃 jeg hater forandringer.. men jeg roet meg ned litt nå hehe.  Kan du hjelpe meg med å bytte navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Juliemor84 skrev:

Supert! Tusen takk😃 jeg hater forandringer.. men jeg roet meg ned litt nå hehe.  Kan du hjelpe meg med å bytte navn?

@Ann Christin kan antageligvis bytte visningsnavnet ditt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Juliemor84 skrev:

Supert! Tusen takk😃 jeg hater forandringer.. men jeg roet meg ned litt nå hehe.  Kan du hjelpe meg med å bytte navn?

Jeg kan gjøre det for deg om du sender meg en Pm eller sier hvilket navn du vil ha her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ann Christin skrev:

Ved å trykke på rundingen ved siden av emnet skal du komme til siste uleste innlegg.

 

Ja, det er greit, og den fungerer faktisk. Problemet er når jeg klikker på tittelen på tråden, Da virker det som det er helt vilkårlig hvor tråden åpnes. Nå på morran åpnet jeg fire tråder jeg ikke har vært inne på før (Høyreklikk og åpne i ny fane). To av de åpnet seg på absolutt siste innlegg på side 4. Den tredje åpnet seg på bunnen av side 1 (av 2) og den fjerde åpnet seg på forum headingen. Jeg bruker pc og chrome versjon 56.0.2924.87. Veldig upraktisk og uforutsigbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Ann Christin skrev:

 

Mobil eller pc? Og hva mener du her? Hvilken felt er inaktivt?

 

Både mobil og pc. Hvis innlegget heter "HVA??" er det en veldig kort liten overskrift, alt videre mot høyre på samme linje er hvitt, ikke sant? Da må man klikke rett på den bittelille blå overskriften, det holder ikke å klikke i det hvite feltet som fyller resten av samme linje, for det er inaktivt. Det er selvsagt det samme med innlegg som har lang tittel, men der er det i alle fall litt mer å gå på. Før ble hele feltet aktivt, også det som ikke var dekket av overskriften, så man slapp å få musearm og nevroser om man skulle inn på noe.

Takk for at dere sitter og svarer, forøvrig.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Ja, det er greit, og den fungerer faktisk. Problemet er når jeg klikker på tittelen på tråden, Da virker det som det er helt vilkårlig hvor tråden åpnes. Nå på morran åpnet jeg fire tråder jeg ikke har vært inne på før (Høyreklikk og åpne i ny fane). To av de åpnet seg på absolutt siste innlegg på side 4. Den tredje åpnet seg på bunnen av side 1 (av 2) og den fjerde åpnet seg på forum headingen. Jeg bruker pc og chrome versjon 56.0.2924.87. Veldig upraktisk og uforutsigbart. 

Godt det ikke bare er her. Jeg tok det på egen slurv-konto, men du har vært systematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ann Christin skrev:

Jeg kan gjøre det for deg om du sender meg en Pm eller sier hvilket navn du vil ha her :)

Kan vi ikke bytte navn sjøl? I så fall, WTF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Ja, det er greit, og den fungerer faktisk. Problemet er når jeg klikker på tittelen på tråden, Da virker det som det er helt vilkårlig hvor tråden åpnes. Nå på morran åpnet jeg fire tråder jeg ikke har vært inne på før (Høyreklikk og åpne i ny fane). To av de åpnet seg på absolutt siste innlegg på side 4. Den tredje åpnet seg på bunnen av side 1 (av 2) og den fjerde åpnet seg på forum headingen. Jeg bruker pc og chrome versjon 56.0.2924.87. Veldig upraktisk og uforutsigbart. 

Aha, da skjønner jeg. Skal høre om det er noe som kan gjøres om, hvis ikke ville jeg bare høyreklikket på prikken, her blir det gjort av ren vane.

36 minutter siden, sug lut skrev:

Både mobil og pc. Hvis innlegget heter "HVA??" er det en veldig kort liten overskrift, alt videre mot høyre på samme linje er hvitt, ikke sant? Da må man klikke rett på den bittelille blå overskriften, det holder ikke å klikke i det hvite feltet som fyller resten av samme linje, for det er inaktivt. Det er selvsagt det samme med innlegg som har lang tittel, men der er det i alle fall litt mer å gå på. Før ble hele feltet aktivt, også det som ikke var dekket av overskriften, så man slapp å få musearm og nevroser om man skulle inn på noe.

Takk for at dere sitter og svarer, forøvrig.

Skal høre om dette, men usikker på om det er noe som kan gjøres om på. Derfor man må ha sånn fancy ergonomisk mus :D

30 minutter siden, sug lut skrev:

Kan vi ikke bytte navn sjøl? I så fall, WTF?

Såvidt jeg ser kan man det, men det ligger jo litt knotet til, så ikke alle som finner frem til dette på egenhånd, og da kan jeg gjøre det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ønsker jeg meg VELDIG:

Mulighet til å krysse av i varslingsinnstillinger på å IKKE motta varsler på at "noen" har gitt poeng. Det er helt uinteressant informasjon, jeg får poeng fortløpende, men jeg er kun interessert i varsler på siteringer og pm. Er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sug lut skrev:

Poeng? Seriøst? Kan jeg gi folk så mange poeng jeg vil? Kan jeg trekke fra?

Jeg stussa også på det. Jeg vil ikke gi poeng, jeg vil gi likes. Dessuten vil jeg se hvem som liker. Eller hvem som gir poeng nå da... Får den med flest poeng en premie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, sug lut skrev:

Dette ønsker jeg meg VELDIG:

Mulighet til å krysse av i varslingsinnstillinger på å IKKE motta varsler på at "noen" har gitt poeng. Det er helt uinteressant informasjon, jeg får poeng fortløpende, men jeg er kun interessert i varsler på siteringer og pm. Er det mulig?

Nå skal det være mulig å forandre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnieropptatt

Vet ikke om det har blitt spurt om før, men: Jeg kommer til første innlegg i alle tråder jeg har vært i. Må lete opp første uleste innlegg. Fra mobil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Minnieropptatt skrev:

Vet ikke om det har blitt spurt om før, men: Jeg kommer til første innlegg i alle tråder jeg har vært i. Må lete opp første uleste innlegg. Fra mobil. 

Om du trykker på prikken/stjernen ved siden av emnet kommer du til siste leste innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Alevie skrev:

Når det gjelder den "tilfeldige" hoppingen så virker det for meg mest som om systemet (ip board) oppfatter innlegg som er skrevet før en viss dato som "gamle" og behandler de dermed som leste. Innlegg etter en viss dato (1/1-15?) er "nye" og er derfor de som systemet sender brukeren til.

Jeg vet ikke, jeg mistenker.

Når man trykker på topicen kommer man i dd fleste tilfeller til siste innlegg virker det som. Letteste er uansett å bruke prikk/stjerne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...